20 вересня о 18:00Вебінар: Numicon (Нумікон): проста математика для всіх

Розробка уроку з теми " Безпека на дорозі. Правила пішохідного переходу. Дорожня розмітка."

Про матеріал

Метою уроку є поглиблення знань учнів про правила пішохідного руху, з правил переходу проїзної частини дороги; вчити уникати небезпеки на дорозі, розпізнавати дорожню розмітку, оцінювати ризик під час переходу дороги; виховувати дисциплінованість пішохода, уважність, обережність.

Перегляд файлу

Тема: Безпека на дорозі. Правила пішохідного переходу. Дорожня розмітка.

Мета: Поглибити знання учнів про правила пішохідного руху, з правил переходу проїзної частини дороги; вчити уникати небезпеки на дорозі, розпізнавати дорожню розмітку, оцінювати ризик під час переходу дороги; виховувати дисциплінованість пішохода, уважність, обережність.

Обладнання: мультимедіа,  картки для роботи у парах, дорожні знаки, слайди відповідно до теми, навчальні мультфільми.

                                                         Хід уроку

І. Організаційний момент

- Повторимо правила на уроці:

1. Учні на уроці не викрикують, а … (піднімають руки).

2. Учні на уроці не відволікаються, а … (уважно слухають).

3. Учні  на уроці не тільки слухають, а  відповідають і …(запам’ятовують) .

ІІ. Актуалізація опорних знань, мотивація навчальної діяльності.

  • Почнемо сьогоднішній урок трохи незвично – з мультфільму. Уважно його дивіться і запам’ятовуйте корисні поради! (мультфільм «Смішарики на дорозі»)
  • Бачите, як страшно буває на дорозі!  Що порадив герой своїм друзям? Чи правду він говорив?

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

  • Сьогодні ви поглибите знання про правила пішохідного руху з метою запобігання небезпеки на дорозі.

ІV   . Вивчення нового матеріалу.

  1. Вступна бесіда.
  •       Життя людини, її здоров’я — це головне. У кожної людини воно одне. Втратити здоров’я або життя дуже просто і легко, а от повернути його назад іноді буває неможливо. За статистикою, щогодини на дорогах світу гине 9 дітей. У тридцятьох випадках зі ста їхня загибель пов'язана з їх власною неправильною поведінкою на дорозі, а не з помилкою водія.
  • Послухайте віршик слухняного пішохода.
  • Правила дорожні знаю,

 Їх виконую завжди.

 Знаки на ходу читаю,

 Щоб не трапилось біди.

 В школу свій маршрут долаю,

 Шлях, що вдало вибрав я.

 Він безпечний, я це знаю,

 Знає це й моя сім’я.

 І дорогу переходжу

 Тільки там, де перехід.

 І на все я час знаходжу,

 На навчання і похід.

 Основне — це дисципліна,

 І тоді біда мине.

 Знати треба неодмінно,

 Що життя — це головне!

  1. Робота за підручником. (с. 77- 79)

Опрацювання тексту.

  • Що потрібно дотримуватись учасникам руху?

Для чого призначені тротуари?

Де потрібно ходити, якщо тротуари відсутні?

Словникова скарбничка

Пішохід – особа, що бере участь у русі поза транспортними засобами.

 Учасники дорожнього руху – це особи, які беруть участь у русі на дорозі: пішоходи, водії, погоничи худоби, велосипедисти.

  1. Перегляд слайдів «Будова дороги»
  • Що означає слово «тротуар»?
  • Що таке «проїзна частина»?
  1. Робота у зошиті (с. 34 -35)
  1. Кросворд.
  2. Позначити малюнки, на яких діти поводяться правильно.

 

  • Ще безпеку на дорозі допомагає підтримувати і дорожня розмітка. Яка змушує правильно рухатись як автомобілі, так і пішоходів. 

  Загадка  

Що за коник полосатий

На дорозі коло хати?

«Зебра», кажуть, уляглась –

Звідкіля вона взялась?

«Зебра» в нас на переході –

Та чи є така в природі?

(Пішохідна розмітка «Зебра»)   

  1.  Мультфільм «Смішарики про «зебру»»
  2. Бесіда.
  • З першого класу відомо, що переходити дорогу потрібно по пішохідному переході.

Для того, щоб нагадати вам, які бувають пішохідні переходи, пропоную переглянути слайди.

  • Що ще допомагає переходити дорогу? (світлофор)

Як він допомагає регулювати рух, нагадає нам одна учениця.

Я шлях вкажу надійний,

 Де небезпек нема.

 Трикольорове око

 Я маю недарма.

 Нехай воно і мружиться,

 Ніколи я не сплю,

 З малими дітьми в хованки

 Я гратись не люблю.

 В роботі я суворий

 І стриманий завжди.

 Тролейбуси, машини

 Біжать сюди й туди.

 Дивлюсь червоним оком —

 Велю спинитись я,

 Одне мені потрібно —

 Це витримка твоя.

 А блисне жовте око,

 Іти не поспішай,

 Бо жовтий — не зелений:

 Потрапиш під трамвай.

 Увага — і зелений

 Привітно замигтів.

 Він колір найдобріший,

 Щасливої путі!

  1. Руханка.

Машини мчать по місту,  (учні рухаються по колу)

Зустрівся світлофор.

Там жовтий загорівся – і глохне вже мотор. (крокують на місці)

Зелений – мчать машини.  (починають знову рух)

Червоний – зупинись! (зупиняються )

А загорівсь зелений – за парти час рушать.

  • А як перейти дорогу, коли нема ні переходу, ні світлофора?
  • Дорогу потрібно переходити найкоротшим шляхом у місцях, де її добре видно в обидва боки і подалі від повороту.  Перед переходом потрібно подивитись спочатку наліво, а потім - направо. Якщо машин нема – можеш починати перехід.
  • Ще допомагають регулювати рух дорожні знаки. Всіх їх багато, та я пропоную познайомитись із найважливішими для пішоходів.
  1. Робота у парах.  Гра «Пазли»

Із поданих пазлів складіть дорожні знаки.

  • Значення цих знаків є у нас на дошці. Прочитайте.

Вірші до дорожніх знаків (читають діти)

Водій гальмує тут уважно,

 ну а за ним його сусід.

А люди йдуть собі поважно,

 бо пішохідний перехід.

 

Там де вулиця широка

і машини в два потоки,

Людям важко перейти,

 треба вихід нам найти.

Під землею є прохід –

це підземний перехід.

 

В трикутнику дітки біжать

то ж школа чи садок поряд стоять.

Водій, коли бачиш цей знак

 Будь обережним! Ось так!

 

Де зупинка? – всі шукають,

Позначок ніде немає.

Ось табличку всі знайшли

 і в автобус сіли всі.

 

Де будується район,

школа дім чи стадіон.

Є попереджувальний знак

«Ходити небезпечно, так!

  1. Бесіда «Дорожня розмітка».
  • Ще допомагає регулювати рух автомобілів і пішоходів  дорожня розмітка.

Біла суцільна лінія посередині дороги ділить її на частини, по яких транспорт рухається в протилежних напрямках. І машини їдуть без перешкод. (Слайди).

V. Узагальнення та систематизація знань.

1. Робота в парах. Гра «Правила для пішоходів».

-У вас на партах є  картки із словами з яких потрібно скласти речення. І це речення непрості, а правила для пішоходів. Потім ви зачитаєте ці речення.

 Зупинятися, перш ніж зробити крок на проїжджу частину.

Завжди використовувати підземний перехід, якщо він є.

Перетинати дорогу тільки в зазначених місцях (біля світлофора, пішохідним переходом).

Не переходити вулицю, почувши сигнал машин екстреної допомоги або спецмашин.

Під час переходу вулиці подивитися ліворуч, праворуч і знову ліворуч; переконатися, що немає машин, і тільки після цього переходити вулицю.

Триматися подалі від машин, що виїжджають заднім ходом.

Ніколи не грати навіть на тихій проїжджій вулиці або дорозі.

Не бігти через дорогу.

Для переходу дороги треба знайти безпечне місце якомога далі від повороту.

Не виходити на проїжджу частину дороги із-за перешкоди.

 

2. Гра «Асоціації »

- Назвіть одне слово з яким у вас порівнюється слово «дорога».

VІ. Підсумок уроку.

  • Хочу перевірити, чи запамятали ви правила , з якими ми познайомились на уроці.
  • Вірш-добавлянка.

Щоб на дорогах жертвою не стати,

 Потрібно Правила ... (вивчати).

 Тож знати треба сину й доні,

 Що рух у нас ... (правосторонній).

 Де по дорозі мчать машини,

 То це ... (проїжджа) є ... (частина).

 А де прогулюються пари,

 Де люди йдуть — це ... (тротуари).

 Дорогу не перебігайте,

 А краще трішки ... (зачекайте).

 Щоб не було нікому шкоди,

 Завжди ідіть на ... (переходи).

 І теж хвилинку зачекайте,

 І не біжіть,... (не поспішайте),

 Бо завжди той, хто поспішає,

 Усіх смішить і... (звеселяє).

Й виконуй правила завжди,

 Тоді не трапиться ... (біди).

 

 

 

docx
Додано
25 липня
Переглядів
40
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку