Розробка уроку "Теорема Фалеса. Фалес Мілетський"

Про матеріал
Розробка уроку з геометрії 8 класу, за підручником О. С. Істер 2016, "Теорема Фалеса. Фалес Мілетський" - предметний захід
Перегляд файлу

Олександрівський ЗПЗСО

Станіславської сільської ради Херсонської області

 

 

 

 

 

 

 

Теорема Фалеса. Фалес Мілетський

предметний захід з геометрії

 

 

 

 

 

 

 

Учитель Прокопенко В. А.

 

 

 

 

 

 

2021 – 2022 навчальний рік

Урок 18

Тема: Теорема Фалеса.  Фалес Мілетський.

Формування компетентностей:

  •  предметна компетентність: домогтися засвоєння теореми Фалеса;

сформувати вміння розв'язувати задачі на застосування теореми Фалеса;

  • ключові компетентності:
  • спілкування державною мовою – розуміти, пояснювати й перетворювати тексти математичних задач ( усно й письмово);
  • уміння вчитися впродовж життя – усвідомлювати цінність нових знань і вмінь;
  • ініціативність і підприємливість – генерувати нові ідеї, використовувати різні стратегії, шукаючи оптимальних способів розв'язання завдання;

Тип уроку: засвоєння нових знань і вмінь.

Міжпредметні зв'язки: географія, історія, астрономія.

Обладнання та наочність: креслярські інструменти, роздруківка фото, завдання.

Перебіг уроку

І. Організаційний етап

- привітання;

- перевірка готовності учнів до уроку;

ІІ. Перевірка домашнього завдання

      https://shkolnik.in.ua/slovnyk/images/stories/uroki/geom/image8756image_56_fmt.jpeg             https://subject.com.ua/gdz/mathematics/8klas_2/8klas_2.files/image244.jpg                            https://subject.com.ua/gdz/mathematics/8klas_2/8klas_2.files/image236.jpg

(вписаний)          (вписаний неопуклий)              (описаний)

 

III. Актуалізація опорних знань

Інтерактивна вправа  «Незакінчене  речення»

1. Прямі, що не перетинаються, називаються … (паралельні)

2. Медіана трикутника сполучає його вершину із (серединою протилежної сторони)

3. Паралелограм – це чотирикутник, у якого …(протилежні сторони попарно паралельні)

4. Протилежні сторони паралелограма … (рівні)

 

IV. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності.

Завдання. Щоб розрізати дошку на 5 рівних частин (рейок), столяр, не вимірюючи її ширини і не виконуючи жодних обчислень, виконує розмітки, показані на малюнку, після того проводить прямі ВВ1, СС1, ДД1, ЕЕ1. Чи правильно вчиняє столяр ? (Рисунок  1)

Рисунок 1

Відповіддю на поставлене питання у задачі послужить теорема Фалеса. Це теорема не звичайна, а авторська,   названа в честь її творця.

 

 

 

 

V. Засвоєння нових знань{\displaystyle B_{1}B_{2}=B_{2}B_{3}}

 

VІ. Дослідницька робота (випереджувальне домашнє завдання)

  1. Коротка біографія Фалеса Мілецького

Фалес Мілецький ( бл. 625 - 548 рр. до н. е.) – давньогрецький математик й астроном. Його вважають одним з так званих семи мудреців світу, адже він був одним з найвидатніших математиків свого часу.

Ще в молоді роки допитливий юнак вирушив у подорож до Єгипту, щоб ознайомитися з єгипетською культурою та вивчати природничі науки. Він самостійно визначив висоту єгипетських пірамід за їхньою тінню, чим дуже здивував єгипетського фараона Амазіса. А повернувшись на батьківщину, заснував у Мілеті філософську школу.

Історики вважають, що Фалес був першим, хто ознайомив греків з геометрією, і став першим грецьким астрономом. Фалес передбачив сонячне затемнення, яке відбулося 28 травня 585 року до н. е.

 

 

D:\робота\Фалес\Doslidnik.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1.  Судно «Фалес Мілетський»

«Фалес Мілетський» - судно грецької компанії (Грецька телекомунікаційна організація). Сьогодні корабель-музей. Судно було побудовано в 1909 році американською суднобудівною компанією Newport News Shipbuilding & Drydock Co., Virginia, і мало назву Joseph Henry. Після закінчення Другої Світової Війни, в 1947 році, було передано Греції. Де Грецька телекомунікаційна компанія перейменувала його на честь давньогрецького філософа і математика Фалеса Мілетського. «Фалес» став першим грецьким судном, взявши на себе укладку телефонних кабелів між грецькими островами і догляд за ними.

В 2012 році директорська рада порту Пірей постановив, щоб це судно – музей залишалося на плаву в своєму первозданному вигляді і зберігає свій машинний відсік з 2 паровими машинами потрійного збільшення.

D:\робота\Фалес\Cableship_Thalis.jpg

 

 

 

 

 

 

VII. Первинне закріплення вивченого матеріалу.

Виконання письмових вправ

  1. За даними рисунка 4 знайдіть х, якщо а || b.

(Паралельні прямі а і в відтинають на одній стороні кута рівні відрізки довжиною 3 см., отже, за теоремою Фалеса відрізки на другій стороні кута рівні і х=4, х=8)

 

Робота з підручником ст. 60 – 61

№277; 279; 283;

VIII. Підсумки уроку

Підведемо підсумок уроку, закінчивши фразу

  • Сьогодні на уроці я повторив…
  • Сьогодні на уроці я навчився…
  • Сьогодні на уроці я дізнався…

VIIІ. Домашнє завдання

&9 ст. 58 – 61, № 278; 284

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
9 листопада 2021
Переглядів
468
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку