Розробка уроку "Теплові машини."

Про матеріал

Мета: навчальна – вивчити принцип дії теплових машин і холодильної машини; навчити визначити ККД теплової машини ;

розвивальна – розвивати уяву, творчі здібності учнів, вдосконалювати вміння застосовувати набуті знання на практиці;

виховна – виховувати почуття відповідальності, взаємодопомоги, вміння виступати перед аудиторією.

Зміст архіву
Перегляд файлу

 

Розробка уроку з теми

«Теплові машини. Холодильна машина.»

 

 

 

 

 

Підготувала викладач математики і фізики Гавриш Олена Іванівна ПАЛ с. Веприк Гадяцького району Полтавськоїобласті

Тема. Теплові машини. Холодильна машина.

Мета: 

а) навчальна – вивчити  принцип дії теплових машин і холодильної машини; навчити визначити ККД теплової машини ;

б) розвивальна – розвивати уяву,  творчі здібності учнів, вдосконалювати вміння застосовувати набуті знання на практиці;

в) виховна – виховувати почуття відповідальності, взаємодопомоги, вміння виступати перед аудиторією.

     Тип уроку:   урок вивчення нової теми.

Обладнання:  ПК, проектор,мультимедійна презентація, картки‚макет ДВЗ , бібліотека електронних наочностей.

Плану року

  1. Організаційний момент(1 хв.)

2. Актуалізація опорних знань ( 7 хв.)

3. Вивчення нового матеріалу(18 хв.)

          4. Закріплення вивченого матеріалу(15 хв.)

  5. Підсумок уроку(4 хв.)

Хід уроку.

1.Перевірка відсутніх

Сьогодні на уроці  ми вивчимо принцип дії теплових машин і холодильної машини , навчимося розв’язувати задачі на визначення ККД теплової машини . Для цього спочатку повторимо вивчений матеріал.

2.Перевірку домашнього завданняпроводимо у вигляді фізичного диктанту.(2 варіанти, за кожне запитання по 1 балу.  Максимальна оцінка 6 балів).Час виконання 6 хв.

1 варіант

1.Що називають теплообміном?

- процес передачі енергії від більш нагрітого до менш нагрітого тіла.

 

2.Внаслідок чого змінюється внутрішня енергія при ізохорному процесі?

- внаслідок теплообміну.

3.Куди витрачається вся підведена кількість теплоти при ізотермічному процесі?

- на роботу здійснювану газом проти зовнішнього тиску.

3.Як формулюється перший закон термодинаміки?

- зміна внутрішньої енергії системи  дорівнює сумі наданої їй кількості теплоти і роботи , виконаної над системою зовнішніми силами.

5.У вигляді якої кривої , на координатній площині PV, зображується адіабатний процес?

- адіабати. 

6.Чи є ідеальними або реальними адіабатний і ізотермічний процеси?

- ці процеси ідеальні. Ідеальний тепло-провідник – ізотерма, ідеальний тепло-ізолятор – адіабата.

2 варіант

1.Що називають адіабатним процесом?

- термодинамічний процес зміни параметрів газу, що відбувається в теплоізольованій системі, тобто за відсутності теплообміну з навколишнім середовищем.

2.За рахунок чого здійснюється робота газу проти зовнішніх сил, при умові відсутності теплообміну газу з навколишнім середовищем?

- за рахунок зменшення його внутрішньої енергії.

3. Куди витрачається кількість теплоти, підведена до газу при ізобарному процесі?

- на збільшення внутрішньої енергії і на роботу розширення, яку здійснює газ проти зовнішнього тиску.

4.Назвіть способи зміни внутрішньої енергії.

-  здійснення роботи; теплопередачі.

5.Як формулюється перший закон термодинаміки, якщо система сама виконує роботу за рахунок теплообміну?

- кількість теплоти, надана термодинамічній системі, приводить до зміни її внутрішньої енергії  або виконання нею роботи чи того й іншого одночасно.

6. Яка крива крутіша: адіабата чи ізотерма?

- крутіше піднімається адіабата, бо Р залежить не лише від V, а й від Т.

3.Вивчення нової теми(у вигляді бесіди з використанням презентації)

Вчитель. Здійснення механічної роботи в сучасних машинах і механізмах в основному відбувається за рахунок внутрішньої енергії речовини. Як ви думаєте? Що може бути прикладом таких механізмів?

 Учень . Тепловий двигун.

Вчитель. На цьому уроці ми вивчимо принцип роботи теплових машин і холодильної машини, а також навчимося визначати ККД теплового двигуна. Записуємо в зошити тему уроку.(слайд №1)

   Тепловий двигун з’явився на початку ХVIII ст. У Росії він був запропонований І.І.Ползуновим(1765). Першу парову машину у 1769 р.створив французськийінженер Кюньо. Людину яка керувала машиною і одночасно топила паровий котел,  називали шофером. Ця машина розвивала швидкість 7 км/год.
   Запатентував універсальний паровий двигун у 1784 р. Дж. Уатт .
   С. Карно  у 1824 р. запропонував цикл ідеальної теплової машини.(слайд№2)

На попередніх уроках ми вивчали 4 термодинамічні процеси. Які?

Учень.  Ізотермічний, ізохорний, ізобарний і адіабатний.

Вчитель. При яких процесах буде здійснюватися максимальна робота?  Очевидно в тих процесах , у яких виключено контакт гарячого тіла з холодним, оскільки в разі такого контакту відбувається теплопередача без здійснення роботи. Які це, на вашу думку, процеси?

Учень.Ізотермічний і адіабатний. В першому процесі розширення газу відбувається за постійної температури, а в другому – газ розширюється без теплообміну з навколишніми тілами.

Вчитель. Енергія, яка виділяється під час згоряння палива, через теплообмін передається газу. Газ, розширюючись, виконує роботу проти зовнішніх сил і надає руху механізму. Отже, запишемо в зошити означення(слайд №3). ТТепловий двигун – це пристрій, який перетворює внутрішню енергію палива у механічну.

А зараз розглянемо основні частини теплового двигуна.(слайд №4). Отримавши, в процесі розширення від тіла з температурою Т1,(нагрівач) деяку кількість теплоти Q1 газ у результаті стискання неодмінно віддає кількість теплоти Q2 тілу з більш низькою температурою Т2  (холодильник). Отже на роботу перетворюється лише частина кількості теплоти Q1 , отриманої від нагрівача, яка дорівнює Q1 -Q2. Після завершення кожного циклу робоче тіло вертається в початковий стан‚ тобто його внутрішня енергія набуває колишнього значення. Отже, з першого закону термодинаміки випливає, що корисна робота Ак, яку здійснює тепловий двигун, дорівнює різниці кількості теплоти Q1 отриманої робочим тілом, і кількості теплоти Q2 ‚ відданої робочим тілом холодильнику:

Ак=Q1 -Q2 .

Нехай ідеальний газ об’ємом V1 міститься у закритому циліндрі з поршнем під тиском р1.(слайд 5) Поставимо циліндр на нагрівник‚ температура якого Т1 підтримується сталою. Ми будемо спостерігати ізотермічний процес‚ що супроводжується зміною об’єму і тиску газу відповідно V2p2 та виконанням роботи А1 за рахунок кількості теплоти Q1‚ одержаної від нагрівника. Відповідно до графіка в системі координат pV процес відобразимо ізотермою 1-2. Припустимо ‚ що далі газ буде розширюватися адіабатно‚ тобто без теплообміну з навколишнім середовищем.  Газ виконає додатну роботу розширення А2 за рахунок внутрішньої енергії‚ змінивши стан з об’ємом V2 і тиском p2  на стан зоб’ємом V3 і тиском р3. При цьому буде відбуватися охолодження‚ яке супроводжується зміною температури від Т1 до Т2. На графіку цьому процесу буде відповідати адіабата 2-3. Після цього поставимо циліндр на холодильник‚ температура якого Т2 підтримується сталою . Будемо спостерігати ізотермічний процес‚ при якому газ зі стану  зоб’ємомV3 і тиском р3 буде переходити до стану зоб’ємомV4 і тиском р4. . При стисканні газу зовнішні сили виконують від’ємну роботу(-А3)‚ і щоб температура газу не змінилася‚ вона повинна відповідати кількості теплоти‚ відданої холодильнику Q23  .

На графіку  цей процес відповідатиме ізотермі 3-4. Проте станV4p4 добиратимемо так‚ щоб подальше адіабатне стискання газу при досягненні температури Т1 привело до замикання циклу ‚ тобто до об’єму V1.Нарешті в точціV4p4  знову без теплообміну за допомогою адіабатного  стискання повернемо газ у вихідний стан‚ приводячи до збільшення його внутрішньої енергії і підвищення температури до Т1. На графіку цьому процесу відповідає адіабата 4-1. Цикл ‚ який ми отримали‚ складається з двох ізотермічних і двох адіабатних процесів;  він дістав назву циклу Карно і становить один цикл роботи ідеальної теплової машини.Під час розширення робоче тіло виконує роботу‚ а під час стискання роботу над тілом виконують зовнішні сили. Після кожного циклу робоче тіло повертається в попереднє положення.

Для характеристики ефективності циклу перетворення внутрішньої енергії у механічну‚ а значить‚ і теплової машини‚ вводиться коефіцієнт корисної дії (ККД) циклу‚ або машини.(слайд № 6) Він визначається відношенням роботи А13‚ що використовується у даному циклі‚ до роботи А1‚яку можна було б одержати внаслідок повного перетворення у неї кількості теплоти Q1‚ підведеної до газу: Ƞ =      або         Ƞ=

За  умови ідеального процесу перетворення  внутрішньої енергії в механічну‚ найвищий тепловий ККД матиме вигляд:

Ƞmax = . Вимірюється у відсотках.Запишіть  дані формули в зошити. Т1 –максимальна температура робочого тіла(газу‚ пари)‚ Т2 – мінімальна температура‚ за якої робоче тіло віддає частину внутрішньої енергії холодильнику. Оскільки Т2 – температура холодильника або відпрацьованих продуктів горіння – не може дорівнювати абсолютному нулю‚ то максимальний тепловий ККД машини не може дорівнювати одиниці(100%). З наведеної формули видно‚  для підвищення ККД що  потрібно ?‚

Учень.  Потрібно зменшувати відношення .

(пергляд відео 1.2.11. ККД теплового двигуна)

Вчитель.  Як можна цього досягти?

Учень. Цього можна досягти‚ або знижуючи температуру холодильника‚ або  підвіщуючи температуру  нагрівника‚ або роблячи й те‚ і інше.

Вчитель. Максимальний ККД міг би мати ідеальний тепловий двигун‚ у якому відсутнє тертя‚ а також відсутні втрати тепла. Однак будь-якому реальному двигуні є й тертя‚ і втрати тепла‚ тому реальний тепловий двигун має‚ на жаль‚ набагато менший ККД‚ ніж максимально можливий.. Наприклад для двигуна внутрішнього згоряння  Ƞmax =82%‚ а реальний ККД – лише близько 20%. Подивимося на таблицю (слайд №7)‚ в якій наведено ККД різних теплових машин. Як бачимо‚ ККД реальних машин значно нижчий‚ ніж максимально можливі їх теоретичні значення.

Подивіться на слайд №8‚ де представлені  різні види теплових машин.

    1.Парова і газова турбіни.

    2.Парові машини.

3.Поршневі двигуни внутрішнього згоряння:

     а) карбюраторні;

     б) дизелі.

 4.Безпоршневі двигуни внутрішнього згоряння (реактивні двигуни).

     В школі на уроках фізики і в ліцеї на уроках «Будова автомобіля» ‚ ви вивчали принцип дії бензинового двигуна внутрішнього згоряння. Повторимо даний матеріал і дещо доповнимо його. (виступ учня)

 

Учень1. (слайд №9 , макет ДВЗ , відео 1.2.8. Двигун внутрішнього згоряння). Чотиритактний ДВЗ складається з одного чи кількох циліндрів. Розглянемо дію найпростішого одноциліндрового чотиритактного двигуна внутрішнього згоряння. В середині кожного циліндра переміщається поршень ‚ з’єднаний з кривошитно - шатунним механізмом ‚ на колінчатий вал якого насаджено маховик. Розподільний пристрій у відповідні моменти відкриває і закриває клапани - впускний 1‚ через який в циліндр засмоктується пальна суміш ‚ і випускний 2‚ з’єднаний з атмосферою. Для запалювання пальної суміші на електроди свічки С‚ встановленої в циліндр ‚ подається висока напруга ‚ і між ними проскакує велика іскра. В першому такті в результаті руху поршня вниз відбувається всмоктування через відкритий впускний клапан пальної суміші ‚ випускний клапан закритий. Здійснюючи зворотний рух ‚ поршень у другому такті стискає(обидва клапани закриті) пальну суміш ‚ яка при цьому нагрівається. Коли поршень піднімається до крайнього верхнього положення ‚ стиснута пальна суміш загорається від електричної іскри. Розжарені гази – продукти згоряння пальної суміші – тиснуть на поршень і штовхають його вниз. Рух поршня передається шатуну ‚ а  через нього колінчастому валу з маховиком ‚ і поршень виконує корисну роботу. Діставши сильний поштовх ‚ маховик продовжує обертання за інерцією і переміщає з’єднаний з ним поршень під час наступних тактів. Таким чином ‚ третій такт є одним робочим тактом із чотирьох. До моменту ‚ коли поршень досягає крайнього нижнього положення ‚ гази сильно охолоджуються під час розширення і тиск в циліндрі падає до (2-3)*105 Па. Обидва клапани протягом третього такту залишаються закритими. В четвертому такті поршень повертається в крайнє верхнє положення ‚ виштовхуючи відпрацьовані гази через випускний клапан ‚ який в цей час відкривається (впускний клапан закритий). На слайді № 10 – будова ДВЗ:1 — привод на мастилонасос ; 2 — розподільний вал; 3 — водяний насос; 4 — поршень; 5 — запальнасвічка; 6 — радіатор; 7 — паливний бак; 8-   карбюратор, 9 — вихлопна труба; 10 — магнето (генератор високої

напруги)Широкерозповсюдження таких двигунівзумовили мала маса‚ компактність‚ порівняновисокий ККД (близько 30%).  Але вони мають ряд недоліків: працюють  на дорогому високоякісномупаливі ‚ складні за конструкцією‚ маютьдужевеликушвидкістьобертання вала двигуна‚ їхвихлопні гази забруднюють атмосферу.

 

Учень 2.  Я ознайомлю вас з будовою і принципом дії дизельного двигуна (слайд № 11) .Дизельнийдвигун є економнішим‚ він працює на  дешёвых сортах  редкого полива  і позабавленный більшостіназванихнедоліків ‚названихпопереднімучнем. Йогобудова:1 — поршень; 2 — паливний насос; 3 — паливний бак; 4 — повітрянийфільтр ; 5 —  клапани, 6 — вихлопний патрубок; 7 — розподільний  вал; 8 — привод мастилонасоса; 9 — водяний насос; 10 — радіатор.

Особливостійогороботитакі. Під час ходу поршня вниз через впускний клапан в робочийциліндрзасмоктується не пальнасуміш‚ а атмосфернеповітря. При дальшомуобертанні маховика поршень під час зворотньогорухувгоруадіабатностискаєповітря в циліндрі(впускний клапан закритий) до тиску 1‚2*106 Па‚ щоведе до підвищенняйоготемператури в кінційого такту до 500-700 . У стиснуте й розжарене повітря впорскується за допомогою паливного насоса і форсунки дизельнепаливо; вонозагоряється і горитьзначнодовше за бензин. Гази‚ якіутворюються при цьому , тиснуть на поршень і виконуютькорисну роботу протягомвсьогоруху поршня вниз. Тиск газу під час розширенняпідтримуєтьсяприблизносталим. Післязакінченнягоріннявпорснутоїпорції полива відбуваєтьсярозширення газу‚ і‚ нарешті ‚ відкриваєтьсявипускний клапан. За час зворотньогоруху поршень виштовхує (вихлоп) продуктизгоряння в атмосферу.  Дизельні двигуни встановлюють на тракторах і автомобілях‚ тепловозах‚ електростанціяхневеликоїпотужності.

 

Учень3. Розповім про фізичний принцип діїпаровихтурбін. (слайд №12,  відео 1.2.9. Парова і газова турбіни )Головною частиноютурбіни є ротор – закріплений на валу диск  з лопатками по його ободу. Пара від парового котла спрямовуєтьсячерезспеціальні канали (сопла) на лопатки ротора. В соплах пара розширюється‚ тискїїпадає‚ але зростаєшвидкістьвитікання‚ тобтовідбуваєтьсяперетвореннявнутрішньоїенергії пари в кінетичнуенергіюструмини.  Турбінаактивноїдіїзображена на слайдові. Вона складається з насадженого на вал-  1 одного ротора-  2 і тому називаєтьсяодноступеневою.Протизігнутихстальних лопаток -3 розміщенеодне (абокілька) сопло -4. Корпус-5 турбінизабезпеченийвипускним патрубком -6. Одноступеневітурбінимаютьнизький ККД‚ їхбудуютьлишемалоїпотужності для приведення в рух невеликих машин. Сучасніпотужнітурбінироблятьбагатоступеневими‚ тобторотори таких турбінмаютькількарядівробочих лопаток ‚ розділенихнерухомими перегородками. До позитивнихякостейслідвіднестишвидкохідність‚ компактність‚ значнупотужність і велику питому потужність (потужність‚ яка припадає на одиницюмаси двигуна). Недолікамиїх є інерційність (значний час дляпуску й зупинки)‚ неможливість регулювання швидкості обертання в широких межах‚ відсутністьзворотнього ходу.

 

Учень 4. Перспективним двигуном є – газова турбіна. Працює вона аналогічно паровій‚ але робочим тілом в ній служить розжарений газ. Оскількийого температура значновища за температуру пари‚ ККД газовоїтурбінизначноперевищує ККД парової‚ досягаючи 60-65%. Великою перевагоюгазовихтурбін перед паровими є відсутністьгроміздкоїкотельної установки‚ щодаєзмогузастосовуватиїх не тільки для виробленняелектроенергії на теплових і атомнихелектростанціях‚ а й на транспорті. Як двигунитурбінивстановлюються на автобусах і в потягах(газотурбовоз)‚ на кораблях. Особливо широко застосовуються газотурбінні двигуни в авіації. Тепловідвигуни‚ яківикористовуютьреактивну тягу витікаючихгазів‚ називають реактивними. (слайд №12, відео1.2.10. Реактивний двигун ). Один з найпростіших – прямоточний повітряно-реактивний двигун. Він є трубою‚ в яку зустрічний потік нагнітає повітря‚ а рідке паливо впорскується в неї і підпалюється. Розжарені гази вилітають із труби з великою швидкістю‚ надаючи їй реактивної тяги. Недоліком цього двигуна є те‚ що для створення тяги він має рухатися відносно повітря‚ тобто  самостійно злетіти він не може‚ його треба спочатку розігнати за допомогою двигуна іншого типу.  Даний двигун ефективно працює на швидкостях порядку 2000-3000 км/год ‚ а найбільшу силу тяги розвиває за швидкості 6000-7000 км/год.

 

Вчитель.Проте машину можна примусити працювати і за оборотним циклом Карно‚ коли внаслідок виконаної роботи від системи віднімається деяка кількість теплоти‚ цьому разі охолодження досягається за рахунок виконання роботи‚ теплота примусово переходитиме від менш нагрітого тіла до більш нагрітого ‚ а теплова машина перетвориться на холодильну машину.

(слайд № 13)  У процесі ізотермічного розширення ‚ що відбувається за температури холодильної камери Т2‚ робоче тіло здійснює роботу  і поглинає при цьому від холодильної камери кількість теплотиQ2. Під час ізотермічного стискання робочого тіла‚ що відбувається за більш високої температури Т1 нагрівача(атмосфери)‚ останньому передається кількість теплоти Q1. Це відбувається за рахунок зовнішніх сил. Таким чином‚ нагрівачу передається більша кількість теплоти‚ ніж відбирається від холодильної камери:

Q1 = Q2+А. Отже‚ температура холодильної камери Т2  ще більше знижується‚ а температура нагрівника Т1 ще більше підвищується.Холодильна установка – пристрій, що працює циклічно і підтримує в холодильній камері  температуру більш низьку, ніж у навколишньому середовищі.(холодильник, кондиціонер) Робочим тілом  у холодильнику є пари легко-киплячих рідин  аміаку, фреону та ін.Енергія підводиться від електричної мережі.Нагрівник - радіатор, холодильник – морозильна камера.

 Ефективність роботи холодильної машини характеризують холодильним коефіцієнтом    ԑ=

Напрям перебігу теплових процесів встановлює другий закон термодинаміки. У природі неможливий процес ‚ під час якого теплота довільно переходила б від менш нагрітих до більш нагрітих тіл.

Отже ‚ які переваги  теплових машин?

Учень.(слайд № 14)Теплові машини мають такі переваги  – широке застосування:тепловози, теплоходи, автомобілі,літаки, вертольоти, космічні кораблі і станції, трактори, комбайни, насосністанції, теплові і атомні електростанції.

 

Вчитель. Які недоліки мають теплові машини?

Учень.( слайд № 14)Теплові машини мають такий недолік -енергетичні установки викидають в атмосферу  щороку 200 – 250 млн. т.золи і близько 600 млн. т. оксиду сульфуру.

Вчитель. Як знижують забруднення повітря?

Учень.( слайд № 15)У автомобілях  встановлюють фільтри, опрацьовують зразки газотурбінних, роторних і парових двигунів.

Випробовують автомобілі з електричними і водневими двигунами.

Вчитель.А зараз подивимося  фрагмент відео (1.2.13. Екологічні проблеми пов’язані з використанням теплових двигунів)

 

 

 

4.А тепер закріпимо вивчений матеріал

 Розв’язуємо задачі в групах  по 4-6 учнів у кожній. Учням надаються ролі: керівник групи ‚ секретар ‚ посередник. Керівник групи вибирає учня з групи ‚ який  пояснює розв’язок задачі біля дошки. (кожна мікрогрупа отримує картку з задачею). Учні інших груп записують в зошити задачі, які не розв’язували.

Картка № 1(3 бали)

Двигун внутрішнього згоряння має ККД  28% при температурі згорання палива

927 і температурі вихлопних газів 447. На скільки ККД двигуна менше

ККД  ідеальної машини?

Дано:

СІ

Формула

Розв’язання

t1=927

t2=447

Ƞ=28%

T1=1200K

T2=720K

 Ƞ=28%

 

 

 

Ƞ max = ;

Ƞ= Ƞmax- Ƞ

 

Ƞmax==40

Ƞ=(40-28)=12

Відповідь: ККД двигуна меньше ККД ідеальної теплової машини на 12%.

 

Ƞ

 

Картка №2.  (4 бали)

Визначте масу бензину‚ яку споживає двигун мопеда потужністю 0‚88 кВт

протягом 0‚5 год ‚ якщо ККД  двигуна становить 19%.

 

Дано:

СІ

Формула

Розв’язання

N=0‚88 кВт

t=0‚5 год

Ƞ=19%

q=466 Дж/кг

 

N=0‚88103 Вт

t=1800 с

Ƞ=0‚19

q=466Дж/кг

 

m=;

Q=;

=N

m=

m= =

=0‚18 кг.

Відповідь: m=0‚18 кг.

 

m -?

 

 

Картка № 3.(4 бали)

 На яку відстань розрахована місткість паливного баку автомобіля

«ВАЗ 2104»(42 л)‚  якщо швидкість руху дорівнює 85 км/год‚ ККД двигуна

становить 25%‚  а потужність ‚ яку розвиває автомобіль дорівнює  19‚25 кВт.

 

 

 

Дано:

СІ

Формула

Розв’язання

V=42 л

км/год

q=466Дж/кг

ρ=700кг/м3

Ƞ=25%

N=19‚25 кВт

 

V=42-3м3

q=466

Дж/кг

ρ=700кг/м3

Ƞ=0‚25

N=19‚253 Вт

S=t

t=;

A= Ƞ;

Q=mq;

m=Vρ;

S=

 

S=

 

= 414502 м=415 км.

 

Відповідь: 415 км.

S-?

 

Картка №4.(4 бали)

 

Знайти ККД двигуна автомобіля ‚ який спалює 10 л бензину на 100 км шляху при

середній швидкості 54км/год. Потужність ‚ яку розвиває автомобіль дорівнює 12‚08кВт.

 

 

 

 

 

 

 

Дано:

СІ

Формула

Розв’язання

 

V=10 л

q=466 Дж/кг

ρ=700кг/м3

S=100 км

N=12‚08 кВт

 

 

 

V=10-3м3

q=466 Дж/кг ρ=700кг/м3

S=105м

N=12‚083 Вт

Ƞ=

A=N

t=;

Q=mq;

m=V;

Ƞ=

 

Ƞ=

=25%

Відповідь: 25%

Ƞ-?

 

 

5. Отже‚ (інтерактивна вправа – «Мікрофон») закінчи речення:

 

- сьогодні на уроці я дізнався...

- я зрозумів...

 

Домашнє завдання:

  1. опрацювати   §61 ;
  2. скласти кросворд;
  3. розв’язати задачу.

 

 

 

Знайти витрати пального на 100 км ‚ для автомобіля  «Волга»  при швидкості  90 км/год‚ якщо ККД  двигуна дорівнює 27 %‚ а потужність ‚ яку розвиває автомобіль становить 28‚8  кВт.

 

 

 

 

 

 

Дано:

СІ

Формула

Розв’язання

 

Ƞ=27%

q=466 Дж/кг

ρ=700кг/м3

S=100 км

N=28‚8 кВт

 

 

 

Ƞ=0‚27

q=466 Дж/кг ρ=700кг/м3

S=105м

N=28‚83 Вт

V=

m=;

Q=

A=N

t=;

 V =

 

 

V =

=0‚01325 м3 = 13‚25 л.

 

Відповідь: 13‚25 л

V -?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

zip
Пов’язані теми
Фізика, Розробки уроків
Додано
26 грудня 2018
Переглядів
5446
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку