Криворізька загальноосвітня школа №108
Подорож у країну перукарів
Розробка уроку з розділу:
«Технологія побутової діяльності та самообслуговування.»
Міні-проект: Здоров’я та краса мого волосся.
Розробила: вчитель обслуговуючої праці
Сальнікова Н.В.
2018
Дата Урок № 6 клас
Тема: Типи волосся. Зовнішній вигляд волосся та стан здоров’я людини.
Особливості догляду за волоссям.
Мета: навчальна - ознайомити учнів з правилами догляду за волоссям, факторами, що впливають на їх стан, предметами та засобами догляду за волоссям, познайомити з професією перукар;
розвиваюча - розвивати творчі здібності, естетичний смак, навички догляду за волоссям;
виховна - виховувати турботу про власне здоров’я, культуру зовнішнього вигляду дівчини.
Тип уроку: урок набуття нових знань.
Вид уроку: урок-подорож.
Об’єкт праці: зачіски.
Наочність: слайди, робочі папки, картки «Салон-перукарня », жетони, ілюстрації зачісок.
Інструменти і матеріали: проектор, екран, ноутбук, гребінці, зразки засобів для догляду за волоссям голови, дзеркало, фен.
Міжпредметні зв’язки: образотворче мистецтво, хімія, ОБЖ.
Профорієнтація: перукар.
Хід уроку.
І. Організаційний момент.
а) привітання;
б) відмітка відсутніх;
в) призначення чергових;
г) перевірка готовності учнів до уроку;
д)створення позитивного настрою в учнів. (Звучить пісня «Розпустили кучері дівчата»)
ІІ. Актуалізація опорних знань.
. Вчитель: Сьогодні на уроці ми не шитимемо, не в’язатимемо, а навчимося тому, що потрібно кожній дівчині щодня, що є невід’ємною частиною буття сучасного покоління. Почуте на цьому уроці допоможе у розвитку творчих здібностей, у формуванні естетичних смаків, у збагаченні своїх пізнавальних інтересів.
Отже, поговоримо про волосся та про їхню позитивну роль у житті кожної дівчини, про дівочі коси, які здавна вважалися символом зовнішньої і внутрішньої краси, показником охайності, турботи про власне здоров’я.
І зараз я запрошую всіх учнів здійснити цікаву, захопливу подорож до країни Перукарів.
На географічній карті ми її не знайдемо, але вона існує. Це країна, де завжди панує краса, стиль, мода.
Зараз, дівчатка, ми з вами поділимося на групи і перетворимося на перукарів-стилістів (hair- стилістів)
1 група – це салон-перукарня Олени Войнової і її керівник – Калько О. (керівник і викладач «Авторської школи вечірньої зачіски», стиліст міжнородного класу);( Юлія Саніна, Світлана Лобода, Регіна Тодоренко, Сергій Лазарев, Земфіра.
2 група - це салон-перукарня Наталії Браславич і її керівник – Бойко В. (Надя Дорофеєва, НеАнгели, Наталя Могилевська, Ольга Горбачова, Джамала.
3 група – це салон-перукарня Валерії Горностай і її керівник - Пришедько Ж. (Катерина Осадча, Маша Ефросиніна, Ольга Полякова, Джамала, Настя Каменских)
Вчитель: Хочу звернути вашу увагу на дошку – на ній світлофор. Для чого ж він нам потрібний? Всі ми знаємо правила переходу вулиці на світлофор:
На нашому уроці світлофор буде незвичайний – він буде показувати ваш рівень знань:
Зелений жетон – відповідь правильна і повна;
Жовтий – відповідь правильна, але неповна;
Червоний – відповідь невірна.
Метод «Мозковий штурм»
Вчитель: дівчатка, подивіться на екран(Слайд 3). Для того, щоб ми змогли розпочати подорож, нам необхідно назвати усі асоціації, які пов’язані зі словом «Волосся»
1 зупинка – Асоціативний кущ.
Молодці, добре справилися з завданням.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Проблемна ситуація
Учитель. Дівчатка, подивіться на екран. Кого ви там бачите? Як ви гадаєте, у неї гарне, красиве, здорове волосся? Ні. На фото видно, що волосся у неї заплутане, сухе, немає блиску. А ви б хотіли, щоб у вас було таке волосся?
Тому сьогодні на уроці ми і будемо говорити про типи волосся , фактори , які впливають на його стан, поговоримо про засоби та предмети для догляду за волоссям.
Дівчина, яка вдягнена зі смаком, усміхнена і має гарну зачіску, завжди приваблює оточуючих. Одяг, зачіска і чудовий настрій – запорука успіху на весь день.
IV. Повідомлення теми і мети уроку.
Учні повинні:
знати: типи волосся, фактори, що впливають на стан волосся, предмети і засоби для догляду за ним;
уміти: характеризувати і визначати типи волосся; вибирати предмети й засоби догляду за волоссям з урахуванням його типу.
V. Викладення нового матеріалу.
Ми продовжуємо нашу подорож і 2 ЗУПИНКА – Типи волосся та фактори, що впливають на стан волосся.
Проте, поки ми не почали роботу, наші запрошені експерти (Олена, Влада, Жанна) виконають зачіску – коса. Будь-ласка, дівчатка, візьміть ваших моделей і починайте виконувати зачіски.
Дівчата, ви отримали на сьогоднішній урок випереджальне завдання. Перукарі із салону-перукарні Олени Войнової підготували інформацію про типи волосся.
Виступ перукарів Олени Войнової. Презентація №1.
Прикраса будь-якої людини — це красиве блискуче волосся. Стан волосся цілком і повністю залежить від стану здоров’я, емоційного стану, від нормального функціонування нервової системи, від способу ж життя і навіть від кліматичних умов. Якщо воно потьмяніло, втратило блиск, почало випадати, — це означає що в людини є проблеми зі здоров’ям . Щоб визначити причину втрати волоссям здорового вигляду слід звернутися до лікаря.
Волосся має набагато кращий вигляд і швидше росте, якщо правильно і збалансовано харчуватися. Д ля того щоб мати здорове волосся, рекомендується ввести в добовий раціон такі продукти: гречку, горох, вівсяні пластівці, м ’ясо, печінку, яйця, молочні продукти. Овочі та фрукти потрібно їсти щодня і в досить великих кількостях — до 700 г в день.
Волосся — це справжня комора м мінералів: у ньому м містяться ц и н к , магній , з а л із о , к р е м ній . Тому, щоб волосся було гарним і здоровим їжа має бути багатою на ці елементи. Крім того, щоденний раціон повинен містити норму вітамінів, необхідних для краси волосся (вітаміни А, В, С, Е і Омега-3).
Фактори, що впливають на стан волосся
Волосся найбільш важлива частина тіла, яка реагує на наш душевний стан. Стан волосся, їх зовнішній вигляд, колір , зачіска певною мірою впливають на настрій і, навіть, поведінку людей .
Фактори , щ о впливаю ть на стан волосся:
• догляд за волоссям ;
• спосіб життя;
• особливості харчування;
• дія температурних зм ін (сонце, переохолодження тощо);
• стан нервової системи , стресові ситуації (чим частіше людина переживає стрес, тим
повільніше у неї росте волосся);
• порушення обмінних процесів в організмі;
• вікові особливості (з віком волосся втрачає пігмент і міцність)
Типи волосся
Розрізняють сухе , жирне, нормальне та змішаний типи волосся.
Сухе волосся (Слайд ) характеризується відсутністю блиску, легко рветься й плутається, січеться на кінцях . Зазвичай таке волосся пряме і висить млявими пасмами . Часто волосся стає сухим завдяки неправильному догляду . Треба повністю відмовитися від фарбування волосся і від хімічної завивки . Мити сухе волосся бажано один раз у п ’ять-шість днів .
Жирне волосся (Слайд) швидко брудниться, набуває жирного блиску, з’єднується в окремі пасма, зачіска тримається недовго. Мити його рекомендується один раз в день м ’яким шампунем, призначеним спеціально для жирного волосся.
Нормальне волосся (Слайд) характеризується доброю еластичністю , а це означає, що воно отримує всі необхідні для його росту і здоров ’я поживні речовини . Рекомендується його мити двічі на тиждень , іноді використовуючи профілактичні оздоровчі маски .
Існує ще змішаний тип волосся (Слайд), жирне біля корінців і сухе на кінчи ках . Таке волосся треба мити раз у три-чотири доби шампунем для частого застосування , а раз у два тижні — шампунем для жирного волосся.
Для підтримання волосся в гарному стані його потрібно правильно розчісувати та мити .
Проведення хвилинки відпочинку.
Руханка.
Треба, учні, нам хвилинку приділити відпочинку.
Підніміться ті, що зліва. Підніміться ті, що справа.
Руки в боки ті, що зліва. Руки в боки ті, що справа.
Покрутіться ті, що зліва. Покрутіться ті, що справа.
А тепер всі ті, що справа, а за ними й ті, що зліва,
Одне одному всміхніться, адже в усмішці вся сила!
Відпочили? Тож сідайте й працювати починайте!
Проблемне питання.
Учитель: Чи можливо, в домашніх умовах, виконувати ось такі зачіски? (Слайд 11)
Учитель: Ми продовжуємо нашу подорож і 3 ЗУПИНКА – Пристосування для догляду за волоссям.
Виступ перукарів Наталії Браславич. Презентація №2.
Гребінці-вилочки – застосовують для начісування волосся і створення зачісок.
Учитель: Ми продовжуємо нашу подорож і 4 ЗУПИНКА – Засоби догляду за волоссям.
Виступ перукарів Валерії Горностай. Презентація №2.
Надати волоссю блиску та укласти в зачіску допомагають засоби для догляду за ним: шампуні, ополіскувачі, бальзами, кондиціонери, маски тощо.
Шампуні виготовляють для різних типів волосся: сухого, нормального, жирного, пошкодженого тощо. Бувають шампуні лікувальні, для підсилення кольору волосся тощо.
5 зупинка –Метод «Мозковий штурм».
Учитель. Діти, як називається професія спеціаліста, який працює безпосередньо з волоссям?
Правильно, це перукар.
Учитель. Що робить перукар? Що входить в його обов’язки?
VI. Осмислення учнями вивченого матеріалу.
6 зупинка – Гра-лотерея.
Вчитель: Дівчатка, кожна команда зараз отримає коробку, в якій знаходяться ілюстрації засобів догляду за волоссям та предмети для догляду за волоссям.
Завдання для салону-перукарні Олени Войнової: підібрати засоби та предмети для догляду для нормального волосся;
Завдання для салону-перукарні Наталії Браславич: підібрати засоби та предмети для догляду для жирного волосся;
Завдання для салону-перукарні Валерії Горностай: підібрати засоби та предмети для догляду для сухого волосся;
7 зупинка – Безпека життєдіяльності в перукарні.
1. Вправа «Мікрофон».
Перед виконанням завдання давайте вивчимо правила ТБ при роботі в перукарні за допомогою методу «МІКРОФОН».
|
8 зупинка – Види зачісок.
Під час нашої уявної подорожі наші експерти виконали практичну роботу – зробили зачіску. Зачіска – коса. Давайте визначимо, яка зачіска отримає титул - Міс «Оригінальність», яка зачіска отримає титул - Міс «Сучасність» і титул «Міс «Елегантність»
Демонстрація зачісок з описом моделей.
Нагородження почесними стрічками в таких номінаціях:
1. Міс «Оригінальність»
3. Міс «Сучасність»
6. Міс «Елегантність»
Учні визначають домінантів оплесками.
VII.Рефлексія.
Учитель: пропоную учням оцінити смайликом свій настрій та емоційне задоволення уроком.
Метод «мікрофону»:
- Чому ви навчилися на сьогоднішньому уроці?
- Які прийоми та методи вам найбільше сподобалися?
Дівчатка, ми розпочали наш урок з правил дорожнього руху. З того, що саме зелене світло дає нам можливість перейти вулицю. Мені хочеться, щоб ті практичні знання, уміння, навички, які ви отримали на уроці були для вас зеленим світлом у подальше доросле життя, яке буде сприяти вашій соціальній адаптації: як жінки, як матері, як дружини.
Команди зайняли місця згідно з отриманими бонусами.
VIII. Мотивація оцінок за урок, виставлення їх у журнал, щоденники.
ІХ .Завдання додому.
Теми міні-проектів:
Опрацювати тему підручника «Догляд за волоссям»
Х. Прибирання робочого місця.