Розробка уроку у 4 класі

Про матеріал
Розробка уроку у 4 класі на тему ,, Свята і традиції". Мета: Сприяти засвоєнню ЛО теми; розвитку навичок читання, письма; розвитку учнівської творчості; удосконаленню навичок говоріння та аудіювання; виховувати інтерес до традицій та культури інших народів світу. Objectives: To enable developing pupils’ reading and writing skills; to broaden pupils’ vocabulary on the topic “Holidays”; to practise talking and listening skills; to teach pupils to cooperate in groups ; to bring up interest to traditions and culture .
Перегляд файлу

Урок англійської мови у 4 класі ( І семестр)

 

 

Тема. Свята та традиції                           

Topic. Holidays and traditions 

Підтема. Хелловін

Subtopic. Halloween

Мета:

Сприяти засвоєнню ЛО теми; розвитку навичок читання, письма; розвитку учнівської творчості; удосконаленню навичок говоріння та аудіювання; виховувати   інтерес до традицій та культури  інших  народів світу.

Objectives:

To enable developing pupils’ reading and writing skills; to broaden pupils’ vocabulary on the topic “Holidays”;  to practise talking and listening skills;

to teach pupils to cooperate in groups ; to bring up interest to traditions and  culture .

Тип уроку:

 комбінований.

The type of the lesson:

combined.

Форма уроку:

традиційний урок.

The form of the lesson:

traditional.

Обладнання:

пісня "Ghosts and Witches", презентація, кросворд, роздавальні картки, текст для читання.

Materials required:

song  " Ghosts and Witches ",presentation, crossword, handouts,                     text for reading.

Очікувані результати:

наприкінці уроку діти навчаться  застосовувати знання  теми, навички читання на практиці висловлювати власну думку, працювати в групах.

At the end of the lessons students will be able to:

  •   practise vocabulary on thе topic;
  •   practise reading skills;
  •   practice expressing opinion;
  •   work in groups;

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

План уроку

І. Введення у сферу мовленнєвої діяльності

1.Організаційний момент. Вступне слово вчителя про цілі уроку.

2. Мовна розминка.

ІІ. Основна частина уроку

1. Робота з лексичним матеріалом. Шляхом індивідуальної та парної роботи.

2. Розвиток навичок читання. Індивідуальна робота.

3. Перевірка виконання учнями домашнього завдання.

4. Активізація навичок аудіювання.

ІІІ. Підсумок уроку

IV. Домашнє завдання

 

The plan of the lesson

I. Introduction

1. Greeting and aim.

2. Warming-up.

II. Main part of the lesson

1. Vocabulary practice.

2. Reading.

3. Checking up homework.

4. Listening.

III. Summary

IV. Home assignment

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Procedure

І. Introduction 

1. Greeting and aim.

Teacher:  Good morning, boys and girls! I’m glad to see you. I hope you are OK. Today we’ll speak about Halloween, read the text, and do a lot of interesting activities. (Слайд 1)

2. Warming - up.

Teacher: Let’s have a look at the cards. Match the symbols of the holidays and their names.When do people celebrate them?

http://3.bp.blogspot.com/-MwdZzwJH7oE/UTOkmG9qZLI/AAAAAAAAABQ/kogz-EOTK9s/s200/i4.jpeghttp://1.bp.blogspot.com/-XCc1gddqzI0/UTOkpuNqTzI/AAAAAAAAABc/kaq5sTS2cN8/s1600/i2.jpeghttp://4.bp.blogspot.com/-CMombTVE4Us/UTOl9lz--DI/AAAAAAAAABs/W8TJfG-fl94/s1600/i5.jpeghttp://3.bp.blogspot.com/-uhO0S4BdbbA/UTOl9ZPuSfI/AAAAAAAAABo/BMZomGPBEjM/s1600/i6.jpeg

                A                                B                          C                                 D

 

 

  1. New Year
  2. St. Valentine’s Day
  3. Christmas
  4. Halloween 

ІІ. The main part

3. Vocabulary  practice. ( Слайд 2)

Teacher: Look t the picture:

 

 

  1. Teacher: Now look at the board and try to pronounce and remember new words. Repeat words after me.

Lucky Black Cat

Black cats

Spider

Spiders

Ghost

Ghosts

Spook

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Witch

Witches

Frankenstein

Monsters

Jack O Lantern

Pumpkins
(Jack-o'-Lanterns)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2. Teacher:  Find the new words in the word box and cross them out .

 

 

V

C

S

P

I

R

I

T

A

V

B

G

C

B

A

T

M

B

H

H

T

H

W

L

P

P

G

O

B

L

I

N

I

P

F

S

L

L

T

O

R

I

I

T

K

P

C

E

E

H

L

V

N

G

H

Q

W

E

R

E

W

O

L

F

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3. Teacher:  Work with rebuses

 

a)http://festival.1september.ru/articles/566560/img2.gifb)http://festival.1september.ru/articles/566560/img1.gifc)http://festival.1september.ru/articles/566560/img3.gif

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Keys: a cat, an elf, a spook.

4. Reading

 

а)reading the text

Teacher: Now let’s read the text about Halloween (Ex.1 p.172). While reading it, try to find as many words connected with Halloween as possible. (Слайд 3)

Text

Halloween is on the 31 of October. Children in English-speaking countries go and say  “trick or treating”. They dress up as ghosts, witches or devils. Then they visit their neighbours’ houses. They ask: “Trick or treat?” The neighbour has to give them a treat (usually chocolate) … or they play a trick on their neighbour (for example, they throw water into the house!) Pumpkins with candles inside are usual decorations in the windows of people’s houses.

б) post-reading activity.

Teacher: Now let's work in groups. Your task is to guess the crossword.

 

  1. Halloween parties are great ________________.
  2. Long before Halloween children___________ their houses and schools.
  3. ________________Halloween cats are witches’ best friends.
  4. The English for “північ”.
  5. A traditional Halloween vegetable.
  6. The English for “ліхтар”
  7. The English for “привид”
  8. The English for “летюча миша”
  9. Trick or ____________!
  10. Children like to play___________(s) on October 31.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.F

U

N

 

 

 

 

 

2.D

E

C

O

R

A

T

E

 

 

 

 

 

 

3.B

L

A

C

K

 

 

 

 

 

 

4.M

   I

D

N

I

G

H

T

 

 

 

5.P

U

M

P

K

I

N

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6.L

E

N

T

E

R

N

 

 

 

 

7.S

P

O

O

K

 

 

 

 

 

 

 

 

8.B

A

T

 

 

 

 

 

 

 

 

 

9.T

R

E

A

T

 

 

 

 

 

 

 

10.T

R

I

C

K

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Teacher.: Good. So I think you'll remember these words.

 

 

5. Check on homework.

Teacher: I hope everybody is ready for your English lesson! We control our homework (p. 171, еx.7).

Картинки по запросу listening 

6. Listening

а) pre-listening activity. (Слайд 4)

Teacher: And now, we’ll start with the riddle.

Something  big and something small.

But always round and yellow. 

When children make my famous grin

Then I’m a scary fellow.

 Did you guess? That’s right. It’s a pumpkin. But it’s a special pumpkin. Its name is «Jack-o’-Lantern»

b) listening. ( Слайд 5)

Teacher: Let’s sing the song about ghosts and witches.

 

 

C:\Users\Инна\Desktop\1\песня.jpg

 

c) post-listening activity.

Teacher:  Name the symbols of  Halloween from the song (Слайд 6)

ІІІ. Evaluation

1. Summary and feedback

Тecher:What do you remember about Halloween traditions in England?  I want to thank all the participants for taking part in this lesson. You were very nice, clever and cheerful. Of course, you’ll get excellent marks. ( Слайд 7)

 

IV. Home assignment

There’re 4 witches. Their names are Abra, Wabra, Dabra and Cadabra. Guess who is who. Use the clues (teacher gives the cards)

 

1. Dabra hasn't got a broom.  

2. Wabra hasn't got a big hat.

3. Dabra and Abra haven't got long noses. 

4. The fat witch isn't Cadabra. 

5. Abra isn't standing  next to Wabra.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток3,а

 

Дидактичні матеріали до уроку  в електронному вигляді

  1. Пісня"Ghosts and Witches"
  2. Презентація,,Halloween’’

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Англійська мова, Розробки уроків
НУШ
Додано
22 лютого 2022
Переглядів
267
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку