РОЗРОБКА УРОКУ УКРАЇНСЬКА МОВА,

Про матеріал
Розробка допоможе молодим вчителям доцільно використовувати різні ігри на уроках української мови.
Перегляд файлу

Українська мова

Тема.  Слова, які відповідають на питання хто? що?

Мета: навчити учнів розрізняти поняття «предмет», «слово» як його назву; формувати вміння ставити питання до слів, що означають назви конкретних предметів та істот; розвивати зв`язне мовлення учнів, фонематичний слух, збагачувати словниковий запас; виховувати шанобливе ставлення до хліба.

Обладнання: таблиці, предметні малюнки

Тип уроку: комбінований

 

Хід уроку

І. Організація класу

 От і знову дзвінок лунає,

 Мелодійно і срібно звучить.

 Він до класу дітей скликає,

 Щоб успішно вас знову учить. ( Слайд1)

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

  1. Перевірка домашнього завдання.
  • Назвіть слова, які відповідають на питання хто?
  1. Каліграфічна хвилинка.

Бб бі іл оч чк  

  • Відгадайте загадку.

 

Бігли діти повз ялинку

І побачили хатинку.

Лісова пустунка там

Оселилась – і діткам

Чемно лапку подавала,

Ківш грибів подарувала. ( Білка) ( Слайд2)

https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcR-AePG2IfDeRQgkm_XzAHqHXMk2T5V3jYueW2YXJL2AHokolfQ

  • Поділіть слово на склади. На яке питання відповідає? Запишіть каліграфічно.
  • Складіть і запишіть речення із словом.
  1. Гра «Поставити питання».

Учитель показує малюнок, діти ставлять питання і записують слова

І група -  питання хто?

ІІ група – питання що?

( пірамідка, ведмідь, зайчик, корабель, автомобіль, моряк, береза, білка, диван, учитель)

http://img0.liveinternet.ru/images/attach/c/2/66/916/66916837_1290418786_16.pnghttp://www.razumniki.ru/images/articles/poleznaya_informaciya/maska_medved_papa.jpg

https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTpXUlE7xmvhxX5JSCTiJVI2_XyNVnlBa1ouGduQR7s_WGZviNoHghttp://i3.kubik66.ru/1/850/8491018/afacdb/piramidka-derevannaja-9det.jpg

 

 

 

 

http://smotrimultiki.ru/screenshot/1894_dyadya_stepa_moryak_1.jpg

https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcR-AePG2IfDeRQgkm_XzAHqHXMk2T5V3jYueW2YXJL2AHokolfQhttp://vokrugsebja.ru/wp-content/uploads/2012/05/avto6.pnghttp://www.abc-color.com/image/coloring/car/001/car-girl/car-girl-figure-color.svgледи машина векторный рисунок

 

 

 

http://3.bp.blogspot.com/-rF8OQYWpKG4/TVUkkiPToDI/AAAAAAAAGV8/EHcy0thUVFY/s1600/%25D0%25B2%25D0%25BE%25D1%2581%25D0%25BF%25D0%25B8%25D1%2582%25D0%25B0%25D1%2582%25D0%25B5%25D0%25BB%25D1%258C.jpg

http://www.usiter.com/uploads/20120324/bereza+derevya+bereza+letom+berezovaya+rosha+68582503418.jpg

 

 

http://interyer.net/8797-6856-thickbox/-.jpg

 

 

 

 

 

 

 

ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку.

  • Сьогодні ми поговоримо про відмінність між поняттями «предмет» і «слово»
  1. Мозковий штурм. ( Слайд 3)
  • На вашу думку, в чому вона полягає? ( Діти надають припущення)

http://school.xvatit.com/images/6/68/T83t.jpegІV. Вивчення нового матеріалу.

http://www.roditeli.ua/uploads/images/s.jpg

http://dayfun.ru/wp-content/uploads/2012/02/image_music003.jpg

 

 

 

 

 

  1. Розгляньте малюнки ( трактор, літак, скрипка)
  2. Запишіть за зразком.

(Що?) Трактор, …

  • Як утворити слова, які відповідають на питання хто?

ВИСНОВОК. ( Слайд4)

До назв людей і тварин ставимо питання хто?

До назв всіх інших предметів – питання що?

  1. Фізхвилинка.

Раз, два – дерева.

Три, чотири – вийшли звірі.

П`ять, шість – пада лист.

Сім, вісім – птахи в лісі.

Дев`ять, десять – це сунички

Підвели червоні личка.

Гарно в лісі відпочили

І тихесенько всі сіли.

  1. І група –  складає загадку.

 

Народився із землі,

http://gk-press.if.ua/sites/default/files/2011/37/15-1.jpgЗарум`янився на вогні,

І з`явився на столі

До борщу тобі й мені.   (Хліб)

 

 

 

 

ІІ група підготувала і розповідає легенду про хліб

  • Люди почали займатися землеробством ще від того часу, як Адама і Єву Бог вигнав з раю. Вигнані із раю, вони 7 днів голосили навпроти Райських воріт, припавши до землі. Бог послав Ангела сказати Адамові і Єві,  щоб вони взяли землі, змоченої їх сльозами, і посіяли її. Там, де посіяв Адам, виросла пшениця, де сіяла Єва – коноплі. Отак людина отримала хліб і одяг.
  •    Із давніх -  давен знали, що давньоруське слово жито походить від слова жити, а хліб – є й життя.

 

ІІІ група опрацьовує текст «Про хліб» (с.100)

 

  • Як називають людей, які вирощують хліб?
  • Люди яких професій залучені до  створення запашного хліба?
  •      Виконання вправи 2 (с.64)

     Виконання вправи 2 (с.64)

 

  • Спишіть перший абзац, уставляючи пропущені букви.
  •  До підкресленого слова поставте питання. Як воно утворилося?
  •  
  1. Робота над прислів`ями вправа 3 ( робота в групах)
  • З`єднайте частини прислів`я. Запишіть їх. Поясніть зміст.

V. Підсумок. ( Слайд 5)

- Чи справдились ваші припущення, які ви зробили на початку уроку?

- Що нового дізналися на уроці?

- Що сподобалось?

- Який висновок для себе зробили?

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
2 листопада 2020
Переглядів
897
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку