Розширити уявлення учнів про усне і писемне мовлення та вимоги до них; формувати вміння відрізняти усне мовлення від писемного; дати уявлення про основні правила спілкування; розвивати зв'язне мовлення учнів; вдосконалювати навички вести діалог; навички каліграфічного письма; виховувати культуру усного і писемного мовлення.
Дата ___________________________ Клас ______________________
Тема: Культура усного і писемного мовлення. Слова ввічливості.
Мета: : розширити уявлення учнів про усне і писемне мовлення та вимоги до них; формувати вміння відрізняти усне мовлення від писемного; дати уявлення про основні правила спілкування; розвивати зв’язне мовлення учнів; вдосконалювати навички вести діалог; навички каліграфічного письма; виховувати культуру усного і писемного мовлення.
Обладнання: підручник, зошит, відеоматеріали про Мову та Суржик.
Хід уроку
І. Організаційний момент
ІІ. Актуалізація опорних знань.
Ее ЕеЕе ере ре есе up вересень
Моя чарівна, дивна мова.
Хто перелічить в ній слова?
Вона прекрасна і казкова,
Весела, щира і жива.
ІІІ. Повідомлення теми, мети уроку.
Переглянути «Вступ» до теми (відеоматеріал).
IV. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу.
Звернути увагу на написання слова ввічливість.
В процесі уроку колективно складається таблиця.
Мовлення |
Усне передання думок в усній формі |
|
Писемне усе написане або надруковане |
|
||
використовує: міміку і жести, різну силу голосу, питальну або окличну інтонацію |
|
використовує: літери, розділові знаки |
|
||
має бути: правильним, точним,зрозумілим |
|
має бути: правильним, грамотним, охайним |
Як зробити день веселим?
Усміхнися всім навколо:
небу, сонцю, квітам, людям..
І тоді обов'язково
день тобі - веселим буде!
Запропонувати прочитати вірш кільком учням з різною інтонацією, мімікою, жестами.
Заповнюється таблиця усне мовлення.
Завжди пам’ятайте:
1. Дивіться у вічі співрозмовнику.
2. Не перебивайте.
3. Не розмахуйте руками.
4. Керуйте силою свого голосу.
5. Пам'ятайте про ясну дикцію і чистоту звуків.
6. Вживайте ввічливі слова.
7. Усміхайтесь!
V. Узагальнення і систематизація знань учнів.
1. Робота в групах. Складання діалогу за малюнками. Вправа 10, с. 9.
2. Вправа 11, с. 9.
Гра «Відлуння».
Учні читають за вчителем словосполучення, правильно їх наголошуючи.
Списати словосполучення, запам’ятати їх вимову.
Сантиметр – це одиниця вимірювання довжини.
Скласти словосполучення, узгоджуючи числівник з іменником.: один, три, вісім + сантиметр.
Метал – це матеріал для виготовлення техніки, використовується в будівництві для виготовлення міцних конструкцій.
VІ. Підсумок уроку.
- Про що ви дізналися на уроці?
- Які завдання сподобалися?
- Що було найскладнішим?
- Пам’ятайте, щоб гарно говорити, треба знати мову, якою спілкуєшся. Краще говорить той, хто багато читає і вміє уважно слухати.
«Слова, наче кольорові камінці. І мало їх назбирати в купу…Треба ще й уміти викладати узори з них. Вміти складати речення і правильно вимовляти їх.»
(Ірина Вільде)
VІІ. Домашнє завдання.
С. 8 – 9, прочитати теоретичний матеріал, с. 9, вправа 11.