Розробка уроку української мови "Текст і його ознаки"

Про матеріал

Повторити і закріпити знання учнів про текст; розширити уявлення учнів про тему, основну думку (ідею) тексту; розвивати усне мовлення учнів, вміння добирати заголовок до тексту; вдосконалювати уміння робити звуко-буквений аналіз слів; виховувати любов до природи.

Перегляд файлу

Дата ___________________________                                 Клас  ______________________

Тема: Текст і його ознаки.

Мета: повторити і закріпити знання учнів про текст; розширити уявлення учнів про тему, основну думку (ідею) тексту; розвивати усне мовлення учнів, вміння добирати заголовок до тексту; вдосконалювати уміння робити звуко-буквений  аналіз слів; виховувати любов до природи.

Обладнання: підручник, зошит.

Хід уроку.

І. Організаційний момент.

Нам урок уже давно

Час розпочинати.

Будем знову мовлення

          Наше розвивати.

II. Актуалізація опорних знань.

1. Перевірка домашнього завдання (с. 9, впр. 12)

— Прочитайте виразно складені речення.

— Слідкуйте за правильними наголосами.

2.  Каліграфічна хвилинка.

*   Пальчикова гімнастика.

Жж жу, аж, дж, джж.

- Який звук утворює буквосполучення ДЖ?

2.  Звуко-буквений аналіз слів.

Послухайте скоромовку, скажіть, скільки разів у ній зустрічається звук [ж].

Жовтий жук купив жилет,

Джемпер, джинси та жакет. (4)

  • Записати слова із звуком  [ж].
  • Зробити звуко-буквений аналіз слова ДЖИНСИ.

3. Лексичний диктант

Учитель читає лексичне значення слова, а учні відгадують і записують саме слово.

• Чарівні слова, які вживаються при звертанні. (Будь ласка)

• Яким словом висловлюють вдячність? (Дякую)

• Слово подяки. (Спасибі)

• Слово-вітання до друзів, товаришів. (Привіт)

• Слово, яке допомагає визнати свою провину. (Вибачте)

• Слово, яке кажуть при прощанні. (До побачення)

У будь-якій ситуації, коли прощаємось, говоримо... (прощавайте).

• Коли прощаються, бажають... (на все добре).

— Складіть речення з одним зі слів диктанту.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку.

  1. Проблемна ситуація.
  • Прочитати дві групи речень  (впр.13, с. 10).
  • Яку з цих груп можна вважати текстом? Доведіть (Складається із речень. Речення пов’язані за змістом, розміщені в логічній послідовності, можна дібрати заголовок).
  1. Сьогодні ми розпочинаємо вивчати новий розділ «Текст». Сьогодні на уроці ми пригадаємо те, що знаємо про текст із 2 класу, а також будемо вдосконалювати свої уміння визначати тему і основну думку. А ще вчитимемося відновлювати деформований текст.
  • Фізкультхвилинка.

IV. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу.

  1. Робота з теоретичним матеріалом.
  • Прочитайте правило, вміщене в підручнику на с. 10.
  • Що для вас було вже відомим?
  • А що новим?
  • Що є для вас незрозумілим?
  • А які ознаки тексту не вказані в цьому правилі? (Складається із трьох частин: зачин, основна частина, кінцівка).
  • Так, про всі ознаки тексту ви вже чули, але тема і основна думка тексту для вас ще поняття нові. Над цим і попрацюємо в наступній вправі.
  1. Визначення теми і основної думки тексту. Поділ тексту на частини.
  • Читання тексту вчителем.
  • Доведіть, що це текст. Доберіть заголовок.
  • Визначте тему тексту, основну думку.
  • Які запаси робить білка на зиму?
  • В які ігри і з ким грається білка?
  • Зачитайте зачин тексту, основну частину, кінцівку.
  • Як пишеться кожна нова частина? (з абзацу).
  1. Списування кінцівки тексту. Підкреслити дієслова.

V. Узагальнення і систематизація знань учнів.

1. Фронтальна робота.

- Сьогодні у нас в гостях знову Мова та Суржик. Вони пропонують вам нове цікаве завдання. Але перш ніж його виконувати, слід побудувати будиночок з назвою «Текст».

- Яким буде початок будинку, його основа, фундамент? (Зачин).

- Отже, щоб текст був цікавим читачеві, треба створити для нього такий зачин, щоб захотілося почитати, як розвиватимуться події.

- А стінами цього будинку буде…

- А на самому вершечку, кінці будівлі, буде наша кінцівка. Про що можемо прочитати в кінцівці тексту? (Чим завершилась розповідь, висновок щодо прочитаного).

2. Робота в групах.

Виконання завдання від Мови та Суржика.

  • Перегляд відео завдання.
  • Розташування частин тексту відповідно до частин будинку (у дітей картки з частинами тексту. Наклеїти на відповідні частини будинку), Добирають заголовок, визначають тему та основну думку тексту.

VІ. Підсумок уроку.

— Що цікавого дізналися на уроці?

-— Які речення утворюють текст?

— Що таке тема, основна думка тексту?

 

VІІ. Домашнє завдання.

С. 11, впр. 16.

— Спишіть перший і другий абзаци тексту вправи 14.

— Доберіть заголовок до другого абзацу.

— У виділених словах підкресліть букви, як і позначають дзвінкі приголосні звуки.

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.0
Оригінальність викладу
3.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Федьович Христина
    Загальна:
    4.0
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    3.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
14 липня 2018
Переглядів
5289
Оцінка розробки
4.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку