Формувати в учнів уявлення про рідну мову як мову українського народу, про державну мову як мову держави; розвивати пам'ять учнів, вміння виконувати звуко-буквений аналіз слів; збагачувати словниковий запас. Виховувати повагу до рідної мови.
Дата ___________________________ Клас ______________________
Тема: Рідна та державна мова
Мета: формувати в учнів уявлення про рідну мову як мову українського народу, про державну мову як мову держави; розвивати пам’ять учнів, вміння виконувати звуко-буквений аналіз слів; збагачувати словниковий запас. Виховувати повагу до рідної мови.
Обладнання: підручник, зошит.
Хід уроку
І. Організаційний момент
- Доберіть до слова учні прикметники (пригадати, що таке прикметник) (старанні, ввічливі, виховані, охайні, трудолюбиві тощо).
- Бажаю вам, щоб на сьогоднішньому уроці ви були саме такими, як назвали.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
Пп Па Пло, Пил, Пра, спо.
У школі на уроці фізкультури діти Поліна, Павло, Панас, Пилип, Потап і Петрик мають стати в рядочок в алфавітному порядку. В якому порядку стоятимуть діти?
ІІІ. Повідомлення теми, мети уроку.
Завдяки слову ми розуміємо одне одного.
IV. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу.
«Хто не любить українську мову, той не любить свою Батьківщину».
Українська мова — це душа народу,
А український народ без мови не народ.
В. Сосюра
Після того, як діти висловлять свої думки, вчитель підводить підсумок.
Робота над вправою 5, с. 6.
Діти читають завдання до вправи в підручнику, виконують по порядку. Вивчити вірш колективно.
Діти самостійно ознайомлюються з інформацією, вміщеною в підручнику.
— Над яким словом будемо працювати?
та цілий день не замовка:
воно говорить і співає,
танцюй собі, коли заграє. (Радіо)
— Запишіть каліграфічно.
По радіо звучала весела пісня.
Радіо — галузь науки, техніки, культури, пов’язана з передаванням на відстань інформації за допомогою радіохвиль. Слово радіо утворилося від латинського радіус — промінь.
— Утворіть словосполучення.
Радіо українське, нове, місцеве, маленьке, старовинне
— Допишіть слово радіо у потрібній формі:
сидіти біля... вимкнути з розетки...
V. Узагальнення і систематизація знань учнів.
VI. Підсумок уроку
— Яку тему ми почали вивчати?
— Яка мова є державною мовою України?
— Як потрібно ставитися до рідної мови?
VII. Домашнє завдання
С. 8, впр. 8. Які держави світу ви знаєте? Якою мовою спілкуються в цих країнах? Запишіть за зразком.
Зразок: Росія — російська... .