Розробка уроку української мови в 4 класі "Правопис закінчень іменників у родовому відмінку множини."

Про матеріал
Розробка уроку української мови в 4 класі "Правопис закінчень іменників у родовому відмінку множини."
Перегляд файлу

                                                                                          Тема: Правопис закінчень іменників у                                                                                                                                                       

                                                                                          родовому відмінку множини.

Мета: Розширювати знання учнів  про відмінювання іменників у множині. Формувати вміння і  навички  правильного вживання іменників у родовому відмінку множини. Розвивати спостережливість учнів, уважність при  застосуванні форми  іменників у родовому відмінку множини. Виховувати любов до рідного краю.

                                                     Зміст уроку:

  1. Організаційний момент.

І  знову  дзвоник  кличе  в  клас,

Знання  нові  чекають  вас.

Ми  дуже  любим  рідну  мову,

І  мелодійну  і  чудову.

Тож починаємо  урок.

  • Сьогодні  до   нас  на  урок  прийшли  гості. Тож  привітайтеся  з  ними.

Девіз уроку:

На  уроці  рідну  мову  будемо  вивчати,

Отже, будьте  всі  уважні,  щоб  її  нам  краще  знати.

  1.  Повідомлення  теми  і  мети  уроку.

Кожний урок  української  мови  навчає  нас  правильного  правопису  й вживання слів. Сьогодні  ми  продовжимо знайомитись з правописом  іменників і  розглянемо  як  пишуться іменники  у  родовому  відмінку  множини.

Тож тема нашого уроку:  правопис  закінчень іменників у родовому відмінку множини. 

                                             План  уроку:

1. Бліц – турнір

2. Каліграфічна  хвилинка

3. Словничок

4. “Евріка”

5. Тренувальні  вправи

6. Групова  робота

7. Поетична хвилинка

 

  1. Бліц – турнір.  Іменник
  2. Каліграфічна хвилинка

де   ер   рж  жа  ав   ва

  1. Словникова  робота
  • Яке  слово  можна  скласти з цих  складів?
  • Як  з’ясувати  його  правопис?
  • Запишіть  це  слово  в  зошит.
  • Яке  його  лексичне  значення?  (  прочитати  зі  словника)
  • Доберіть  до  слова  держава  синоніми.(  країна,  рідна  земля)
  • До  якої  чистини  мови  належить  це  слово?
  • Дайте  характеристику  цьому  іменнику. ( загальна  н, неістота, одн., ж.р., Н. в.)
  • А  які  держави  ви  знаєте?
  • Запишіть  це  словосполучення в  зошит.
  • Давайте провідміняємо слово  Україна і складемо  з  ним  словосполучення.
  1. Актуалізація  опорних  знань.

Поставте  іменники  в  дужках  в  відповідний  відмінок, визначте  закінчення.

Держава (Україна) ___________ Н.в.

Народ ( Україна)    ____________Р.в.

  • А як  називається  народ, який проживає в Україні?
  • Кого  можна  назвати  українцем?

Служити    (Україна) ___________ Д.в.

Захищати  (Україна) ___________ З.в.

Пишатися  (Україна) ___________ Ор.в.

Жити  в  (Україна)      ___________ М.в.

Розквітай,  (Україна) ___________ Кл.в.

  • Складіть  речення з  одним з  цих   словосполучень.
  • Багата,  красива,  сильна  наша  держава  Україна. 

Хай розквітає  наша  Україна, а ми  повинні  з’ясувати , які ж закінчення  мають  іменники  у  родовому  відмінку  множини.

 

  1. Вивчення  нового  матеріалу.    Вправа  «Евріка»

На  дошці  ви бачите   стовпчик  іменників.  Поставте  їх  спочатку  у  Н.в. множини,  а  потім  у  Р.в. множини  і  визначте  закінчення.

Н.в. однини                Н.в. множини                 Р. в  множини

Дорога –                                                                   -  що  відбулося  в  корені цього слова?

Гора-

Озеро-

Друг-

Край-

Розповідь-

Зробіть  висновок,  які ж закінчення  мають  іменники  в  Р. в. множини.?

Перевіримо  свої  висновки  за  правилом  на  ст.. 

  1. Закріплення  й  систематизація  знань

Робота в парах.

  • А   які  страви   української  кухні  ви  знаєте?
  • Сьогодні  ви  дізнаєтесь  про  одну  з  них.
  • Працюючи в парах,  прочитайте  текст,  що  лежить  у  вас  на  партах, 

ставлячи  слова  в  дужках  в  потрібну  форму.

  • Про  яку  страву  ви  читали?
  • Прочитаємо  разом цей текст.
  • Що  вас  здивувало,  що  було  незвичним?
  • Запишемо  цей  текст  у  зошит  і  в  змінених  словах  визначимо  число,  відмінок  і  закінчення.
  • Так  які ж  закінчення  мають  іменники  в  Р. в. множини.?
  1. Групова  робота

Ви молодці і  давайте  перевіримо  чи  впораєтесь  ви  з  наступним,  більш  складним  завданням.

Послухайте  завдання:  зі  слів  треба  скласти  речення, 

але  спочатку  підкреслені  іменники    треба  поставити  у  Р.в. множини ,

вгорі записати  ці  слова. 

Є  підказка  - перше  слово  записане  з  великої  букви,  а  після  останнього  стоїть  крапка.

Успіху  вам!

І  група:  Без  любові  до  людей  немає  любові  до  Батьківщини.

ІІ група:  Сила  птахів  в  крилах,  а  людей – в  дружбі.

ІІІ група:  Багато  українських  дівчат і хлопців  мають друзів з інших держав.

VІ група :    Українських  письменників, художників, науковців  знають  в  усьому світові.

  • А яких українських письменників, художників,  науковців  знаєте  ви?

 

  • Багата  наша  держава  талановитими  людьми, яких  знають в  усьому світові.
  • А  чим  ще  славиться  наша  українська  земля? 
  • Послухайте  у  вірші,  який  підготувала  учениця  нашого  класу  Стариченко  Карина.  Слухайте  уважно  і  запам’ятайте  слова,  вжиті  у  множині  і  поставте їх у Р.в.

         Рідна земля

Де є краще? Де миліше,

Як  не  на  Вкраїні?

Тут  городи  і  сади,

Тут яблука  й  гарбузи,

 тут  олія  й  буряки,

тут  ягоди  червоні,

тут  пшениці золоті,

ріки молочні,

кавуни  красносочні,

 худоба і птиця,

усяка пашниця.   ( М. Хоросницька)

 

  1.                    Підсумок уроку.   Продовж речення
  • Ми  вивчали  частину  мови - ________.
  • Вчилися  визначати  _________ іменників у ___________ відмінку  множини.
  • Іменники  у  родовому  відмінку  множини  мають  закінчення ____________.

 

 

 

 

 

Українські  ліплені  (пиріг)_______ - страва унікальна. Крім  наших  (предок)________ (пироги) ______  не ліпив  і  не  пік   жоден  народ.  Пиріг  в  ( українці)________ - символ  місяця.   Згодом  українські (пиріг)_________  здобули визнання  в інших   ( народ)_________.

 

 

 

 

Українські  ліплені  (пиріг)_______ - страва унікальна. Крім  наших  (предок)________ (пироги) ______  не ліпив  і  не  пік   жоден  народ.  Пиріг  в  ( українці)________ - символ  місяця.   Згодом  українські (пиріг)_________  здобули визнання  в інших   ( народ)_________.

 

 

 

 

Українські  ліплені  (пиріг)_______ - страва унікальна. Крім  наших  (предок)________ (пироги) ______  не ліпив  і  не  пік   жоден  народ.  Пиріг  в  ( українці)________ - символ  місяця.   Згодом  українські (пиріг)_________  здобули визнання  в інших   ( народ)_________.

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
14 березня 2019
Переглядів
2202
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку