Тема: Правопис закінчень іменників у
родовому відмінку множини.
Мета: Розширювати знання учнів про відмінювання іменників у множині. Формувати вміння і навички правильного вживання іменників у родовому відмінку множини. Розвивати спостережливість учнів, уважність при застосуванні форми іменників у родовому відмінку множини. Виховувати любов до рідного краю.
Зміст уроку:
І знову дзвоник кличе в клас,
Знання нові чекають вас.
Ми дуже любим рідну мову,
І мелодійну і чудову.
Тож починаємо урок.
Девіз уроку:
На уроці рідну мову будемо вивчати,
Отже, будьте всі уважні, щоб її нам краще знати.
Кожний урок української мови навчає нас правильного правопису й вживання слів. Сьогодні ми продовжимо знайомитись з правописом іменників і розглянемо як пишуться іменники у родовому відмінку множини.
Тож тема нашого уроку: правопис закінчень іменників у родовому відмінку множини.
План уроку:
1. Бліц – турнір
2. Каліграфічна хвилинка
3. Словничок
4. “Евріка”
5. Тренувальні вправи
6. Групова робота
7. Поетична хвилинка
де ер рж жа ав ва
Поставте іменники в дужках в відповідний відмінок, визначте закінчення.
Держава (Україна) ___________ Н.в.
Народ ( Україна) ____________Р.в.
Служити (Україна) ___________ Д.в.
Захищати (Україна) ___________ З.в.
Пишатися (Україна) ___________ Ор.в.
Жити в (Україна) ___________ М.в.
Розквітай, (Україна) ___________ Кл.в.
Хай розквітає наша Україна, а ми повинні з’ясувати , які ж закінчення мають іменники у родовому відмінку множини.
На дошці ви бачите стовпчик іменників. Поставте їх спочатку у Н.в. множини, а потім у Р.в. множини і визначте закінчення.
Н.в. однини Н.в. множини Р. в множини
Дорога – - що відбулося в корені цього слова?
Гора-
Озеро-
Друг-
Край-
Розповідь-
Зробіть висновок, які ж закінчення мають іменники в Р. в. множини.?
Перевіримо свої висновки за правилом на ст..
Робота в парах.
ставлячи слова в дужках в потрібну форму.
Ви молодці і давайте перевіримо чи впораєтесь ви з наступним, більш складним завданням.
Послухайте завдання: зі слів треба скласти речення,
але спочатку підкреслені іменники треба поставити у Р.в. множини ,
вгорі записати ці слова.
Є підказка - перше слово записане з великої букви, а після останнього стоїть крапка.
Успіху вам!
І група: Без любові до людей немає любові до Батьківщини.
ІІ група: Сила птахів в крилах, а людей – в дружбі.
ІІІ група: Багато українських дівчат і хлопців мають друзів з інших держав.
VІ група : Українських письменників, художників, науковців знають в усьому світові.
Рідна земля
Де є краще? Де миліше,
Як не на Вкраїні?
Тут городи і сади,
Тут яблука й гарбузи,
тут олія й буряки,
тут ягоди червоні,
тут пшениці золоті,
ріки молочні,
кавуни красносочні,
худоба і птиця,
усяка пашниця. ( М. Хоросницька)
Українські ліплені (пиріг)_______ - страва унікальна. Крім наших (предок)________ (пироги) ______ не ліпив і не пік жоден народ. Пиріг в ( українці)________ - символ місяця. Згодом українські (пиріг)_________ здобули визнання в інших ( народ)_________.
Українські ліплені (пиріг)_______ - страва унікальна. Крім наших (предок)________ (пироги) ______ не ліпив і не пік жоден народ. Пиріг в ( українці)________ - символ місяця. Згодом українські (пиріг)_________ здобули визнання в інших ( народ)_________.
Українські ліплені (пиріг)_______ - страва унікальна. Крім наших (предок)________ (пироги) ______ не ліпив і не пік жоден народ. Пиріг в ( українці)________ - символ місяця. Згодом українські (пиріг)_________ здобули визнання в інших ( народ)_________.