Розробка уроку узагальнення і тематичного контролю теми «Джерела до вивчення історії» у 5 класі

Про матеріал

Мета: повторити, узагальнити, систематизувати знання учнів з теми «Джерела до вивчення історії», оцінити рівень навчальних досягнень учнів.

Повторення та узагальнення здійснюється за допомогою презентації (додається окремим файлом), а тематичний контроль здійснюється в процесі виконання завдань.

Перегляд файлу

Урок узагальнення і тематичного контролю

 «Джерела до вивчення історії»

Мета: повторити, узагальнити, систематизувати знання учнів з теми «Джерела до вивчення історії», оцінити рівень навчальних досягнень учнів.

Тип уроку : урок узагальнення і тематичного контролю.

Обладнання:  телевізор, ноутбук, мультимедійна презентація, роздаткові матеріали (завдання для перевірки знань та вмінь). 

ЕТАПИ УРОКУ

І. ПІДГОТОВЧИЙ ЕТАП

1. Організація робочого місця і роботи класу.

2. Активізація розумової діяльності  школярів.

Повторення та узагальнення вивченого матеріалу.

Вчитель пропонує п’ятикласникам повторити та узагальнити вивчений матеріал теми за допомогою презентації.

ІІ. ТЕМАТИЧНИЙ КОНТРОЛЬ

Виконання завдань.

Тематичний контроль

Тема: «Джерела до вивчення історії»

1. Який термін відповідає наведеному визначенню? (0,5 б.)

Все, що було створено людиною в процесі своєї діяльності й збереглося до наших днів, що дозволяє вивчати минуле людського суспільства і відображає його історичний розвиток.

А) Історія                           В) Наука

Б) Історичні джерела        Г) Життя

 

2. Встановіть відповідність між  видами  історичних джерел та прикладами (3 б.)

C:\Users\Dashko M\Desktop\fullsize.jpg1

C:\Users\Dashko M\Desktop\1473080797_90932.jpg2

КАЗКИ

C:\Users\Dashko M\Desktop\admin-ajax-1.jpg3

C:\Users\Dashko M\Desktop\video_operator1.png4

C:\Users\Dashko M\Desktop\taatiana1-600x399.jpg 5

C:\Users\Dashko M\Desktop\882959d55de348d4af94bc8c3f1ea1cd.jpg 6

 

А) Речові        Б) Усні        В) Писемні      Г) Фотодокументи     Д) Відео 

 

3. Археологи виробили правила пошуку давніх пам’яток та їх розкопування.

Завдання: розставте ці правила у правильній послідовності. (6 б.)

А) вивчення писемних джерел;

Б) закладення пробного розкопу; 

В) закладають великий розкоп;

Г) огляд місця майбутнього пошуку;

Д) відправка знайденого до лабораторії;

Е) фіксація та замальовка всіх знахідок;

 

4. Встановіть відповідність між термінами  та визначеннями (2 б.)

1. Музей

2. Архів

3. Міф

4. Археологія

А) установа, що здійснює приймання, опис і зберігання документів (писемних історичних джерел);

Б)  у перекладі з грецької означає оповідь, розповідь, казка. …  — оповідь, що пояснює походження певних речей чи явищ, через емоційно-чуттєві образи;

В) наука про минуле людства;

Г) наука, що вивчає минуле за речовими істо­ричними джерелами;

Д) установа, де зберігаються пам’ятки минулих часів з різних галузей культури, мистецтва, науки, техніки.

 

5. Співвіднесіть зображення  історичних джерел та інформацію, що їм відповідає.             (4 б.)

C:\Users\Dashko M\Desktop\pektoral_big.jpgА

 

1) Пектораль

2) Вікентій Хвойка

3)1971 р.

4) Товста Могила
5) Борис Мозолевський

6) Трипілля

7) Кераміка

8) 1896 р.

 

А

Б

 

 

C:\Users\Dashko M\Desktop\Babenko1b.jpg Б

 

 

6. Розгляньте фотографію та придумайте їй назву.

Поставте 3 запитання до змісту історичного джерела (фото).

(4 б.)

 

C:\Users\Dashko M\Desktop\80584.jpg

 

7. Поясніть, чому існує потреба залучення різних джерел для відображення повноти історії. (4,5 б.)

 

ІІІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Матушевська Альона Вікторівна
    дуже цікавий урок. відповідає віку учнів.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
24 серпня 2018
Переглядів
6777
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку