Розробка уроку «В гостях у пісні. Десять завдань для перевірки знань»

Про матеріал

Тема розділу: В гостях у пісні

Тема уроку: Десять завдань для перевірки знань

Тип уроку: Узагальнення

Форма проведення: Урок-вікторина

Мета:

  • узагальнити вивчений матеріал; з'ясувати ступінь засвоєння та розуміння музики, як мистецтва, що розповідає про життя людей та навколишній світ; вміння орієнтуватися в засобах музичної виразності;
  • формувати вокально-хорові навички на матеріалі скоромовок; розвивати ладове відчуття, чистоту інтонування;
  • виховувати інтерес до музичного мистецтва, прищеплювати любов до духовного надбання народу.
Перегляд файлу

Приходько М. І. 3 клас «В гостях у пісні. Десять завдань для перевірки знань».

 

Тема розділу: В гостях у пісні

Тема уроку: Десять завдань для перевірки знань

Тип уроку: Узагальнення

Форма проведення: Урок-вікторина

Мета:

  • узагальнити вивчений матеріал; з’ясувати ступінь засвоєння та розуміння музики, як мистецтва, що розповідає про життя людей та навколишній світ; вміння орієнтуватися в засобах музичної виразності;
  • формувати вокально-хорові навички на матеріалі скоромовок; розвивати ладове відчуття, чистоту інтонування;
  • виховувати інтерес до музичного мистецтва, прищеплювати любов до духовного надбання народу.

Види роботи: Музичні твори та пісні, прослухані та опрацьовані впродовж теми.

Обладнання: бандура, фортепіано, роздатковий матеріал, магнітофон, CD-диски,   записи на дошці, фонограми музичних творів за програмою, ілюстративний матеріал.

Finale 2003 - [Музичне привітання] Організаційний момент

     І           ві -        та -        є            сон - це       вас -        ви     прий -   шли       у        тре-тій клас.

 

Finale 2003 - [20-вправа]2

Слово вчителя

Сьогодні наш урок буде незвичайним. Адже ми перевіримо свої знання. І переконаємося, що готові розпочати нову тему «Головна пісня держави». Тож розпочнемо перший блок нашої вікторини. Для цього ми розділимось на дві команди. Перша команда отримує назву «Реприза», а друга  «Пауза».

Блок 1

  1. Назвіть три основні музичні жанри (три кити музики).

(Пісня, танець, марш. Відповідь доцільно проілюструвати.)

  1. Твір якого композитора має назву «Три кити»?

(Д. Кабалевський, російський композитор. Підкріпити відповідь ілюстративно, визначити на слух фрагменти творів.)

  1. Відповідно музика буває трьох типів, назвіть їх.

(Пісенна, танцювальна, маршова.)

  1. Скажіть, що таке пісня?

(Твір для голосу із супроводом.)

 

  1. Поміркуйте, за якими ознаками можна розпізнати пісню?

Я буду називати слова, а ви будите оплесками визначати слово:

чітка, мелодійна, солодка, наспівна, динамічна,співуча, гірка, червона, бадьора, плавна.

  1. Назвіть, які вам відомі види пісень.

(Ліричні, колискові, жартівливі, обрядові, пісні-танці, пісні-ігри.)

  1. А що ж таке музична форма?

(Будова музичного твору.)

  1. А яку жартівливу пісню ми з вами вивчали?

(«Кашалоти»)

Тож давайте з вами відпочинемо і поспіваємо, але спершу виконаймо з вправу на розвиток дикції та динаміки.

Каші кашалот не їсть й не росте у нього хвіст.

А як не росте той хвіст, то й маленький він зріст.

Вокально-хорова робота

Напевно кашалот не їв каші, бо вона була зарідка. Тож давайте розспіваємося і розігріємо наші голосові зв’язки і зваримо круту кашу для нашого неслухняного кашалота..

  Гоп – гоп, ту-ту-ту

Варю кашу круту.

E:\SCHOOL\3klass\7 урок\Finale 2003 - [розспівка].jpg(Розспівку виконати по півтонах до ноти ля бемоль і налаштувати учнів в тональність пісні.)

E:\SCHOOL\3klass\7 урок\Finale 2003 - [Кашалотик].jpg

 

 

 

 

Блок 2

Ото ж ми з вами завершили роботу з першим блоком завдань, відпочили і продовжуємо нашу вікторину далі.

  1. Що таке мелодія?

(Одноголосна завершена музична думка.)

  1.  Від чого залежить висота звуку?

(Від розміщення ноти на нотному стані.)

  1.  Тож пригадаймо з вами розташування нот. (Учитель записує на дошці ноти, а кожна  команда називає по черзі ноти. Розвязують музичні ребуси.)
  2.  А що потрібно для того, щоб окрім окремих звуків зазвучала ще й певна мелодія?

(Ритм)

Тож наступна наша гра буде на розвиток музично-ритмічної пам’яті.

(Учитель записує на  дошці ритмічну вправу, діти рахують кількість тактів, разом вголос проговорюють та проплескують вправу. Потім, учитель витирає на дошці останній такт, а діти по пам’яті відтворюють увесь ритмічний малюнок. І так, по черзі, з дошки витираємо всю вправу, залишаємо тільки порожні такти. Останнє відтворення виконує один учасник з кожної команди.)

  1.  Скажіть, а в якій формі зазвичай пишеться пісня?

(Куплетна)

  1.  Які види мистецтв поєднуються у пісні?

(Музика і література)

Тож давайте відпочинемо і виконаємо пісню «Як складається пісенька?»

Вокально-хорова робота

E:\SCHOOL\3klass\7 урок\Finale 2003 - [Як складається пісенька].jpg

 

 

 

 

 

 

E:\SCHOOL\3klass\7 урок\Finale 2003 - [Як складається пісенька].jpg

 

Слово вчителя

 Ви гарно впорались із цим завданням. Тож  розпочнемо третій блок нашої вікторини.

Блок 3

  1.  Ми з вами виконали пісню, а скажіть, як називається колектив який разом виконує один і той самий твір?

(Хор) (Проілюструвати відповідь малюнком.)

  1.  А  якщо у хорі співають чоловіки і жінки, як називається такий хор?

(Мішаний) (Проілюструвати музичним прикладом.)

  1.  Як називають високий жіночий голос?

(Сопрано)

  1.  Високий чоловічий голос?

(Тенор)

  1.  Як називають одного виконавця?

(Соліст) (Проілюструвати відповідь малюнком.)

  1.  Ансамбль з трьох виконавців?

(Тріо) (Проілюструвати відповідь малюнком.)

  1.  Яка музика називається вокальною?

(Коли співають)

  1.  А яку називають інструментальною?

(Яку грають, або яка супроводжує танець.)

Правильно. Тож давайте влаштуємо динамічну паузу і трішечки порухаємося.

Але спершу пригадаємо нашу вправу на удосконалення дикції «Марш ми дружно тупотіли».

Марш ми дружно тупотіли, свої ніжки натомили.

Гарну пісню завели і в танок усі пішли.

E:\SCHOOL\3klass\7 урок\Finale 2003 - [руханка].jpg

Динамічна пауза

 

 

Блок 4

Як ви думаєте, ми виконали всі види діяльності які робимо на уроці  чи можливо щось пропустили?

(Не слухали музику)

Так, тож напевно наступний блок буде найсерйознішим. Тож приготувались! Почали!

1. Що спільного між піснею «У путь» та «Форель»?

(Їх написав Франц Шуберт.)

Відповідають і кріплять портрет композитора на дошці. Слухають уривки творів.

2. Який норвезький композитор використовував фольклор рідного краю у своїй творчості?

(Едвард  Гріг)

3. Який німецький композитор створив 48 творів з однаковою назвою «Пісня без слів»?

(Фелікс Мендельсон)

Відповідають і кріплять портрет композитора на дошці. Слухають уривки творів.

4. До якого інструментального циклу входить п’єса Петра Чайковського «Осіння пісня»?

(Цикл «Пори року»)

Відповідають і кріплять портрет композитора на дошці. Слухають уривок твору «Осіння пісня».

За допомогою таких елементів музичної мови, як темп, лад, динаміка Петро Чайковський  зміг передати нам осінній настрій.

Тож виконаймо з вами пісню «Осінь» мелодійно, ніжно, співуче.

E:\SCHOOL\3klass\7 урок\Finale 2003 - [Осінь].jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5. Який український композитор прославив волинську щедрівку і написав понад 200 хорових обробок для хорів різного типу ?

(Микола Леонтович)

Відповідають і кріплять портрет композитора на дошці. Слухають уривок твору «Діду, мій дударику».

6. Визначить на слух.

(Е. Гріг «Ранок»)

Відповідають і кріплять портрет композитора на дошці. Слухають уривок твору «Ранок».

Наскрізний розвиток мелодії та динаміки допоміг нам уявити ранкове пробудження природи. І на минулому уроці ми з вами уявляли як прокидається все навкруги: встає сонце, розкриваються квіти, пробуджуються птахи.

 Тож і наш горобець теж прокинувся. Сіли рівно. Прокинулись від осіннього сну, підтягнули свої животик і на одному диханні виконали вправу «Летів горобець».

Летів горобець, сів на хлівець.

А як вийшов стрілець, то й утік горобець

 

E:\SCHOOL\3klass\7 урок\Finale 2003 - [Пісенька горобчика].jpg Вокально-хорова робота

 

E:\SCHOOL\3klass\7 урок\Finale 2003 - [Пісенька горобчика].jpgГра на музичних інструментах

На початку уроку ми скзали, що пісня – це твір для голосу із супроводом. Тож виконаймо пісню і створимо свій супровід до неї.

Підсумок уроку

Наш урок  наближається до свого завершення. Ви всі гарно працювали. Ми ще раз пригадали з вами усю отриману інформацію, узагальнили свої знання, і я можу сміливо запросити вас до наступної теми «Головна пісня держави». А на уроці перемогла дружба.

1

 

docx
Додано
2 липня 2018
Переглядів
3487
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку