Тема розділу: В гостях у пісні
Тема уроку: Десять завдань для перевірки знань
Тип уроку: Узагальнення
Форма проведення: Урок-вікторина
Мета:
Приходько М. І. 3 клас «В гостях у пісні. Десять завдань для перевірки знань».
Тема розділу: В гостях у пісні
Тема уроку: Десять завдань для перевірки знань
Тип уроку: Узагальнення
Форма проведення: Урок-вікторина
Мета:
Види роботи: Музичні твори та пісні, прослухані та опрацьовані впродовж теми.
Обладнання: бандура, фортепіано, роздатковий матеріал, магнітофон, CD-диски, записи на дошці, фонограми музичних творів за програмою, ілюстративний матеріал.
Організаційний момент
І ві - та - є сон - це вас - ви прий - шли у тре-тій клас.
Слово вчителя
Сьогодні наш урок буде незвичайним. Адже ми перевіримо свої знання. І переконаємося, що готові розпочати нову тему «Головна пісня держави». Тож розпочнемо перший блок нашої вікторини. Для цього ми розділимось на дві команди. Перша команда отримує назву «Реприза», а друга «Пауза».
Блок 1
(Пісня, танець, марш. Відповідь доцільно проілюструвати.)
(Д. Кабалевський, російський композитор. Підкріпити відповідь ілюстративно, визначити на слух фрагменти творів.)
(Пісенна, танцювальна, маршова.)
(Твір для голосу із супроводом.)
Я буду називати слова, а ви будите оплесками визначати слово:
чітка, мелодійна, солодка, наспівна, динамічна,співуча, гірка, червона, бадьора, плавна.
(Ліричні, колискові, жартівливі, обрядові, пісні-танці, пісні-ігри.)
(Будова музичного твору.)
(«Кашалоти»)
Тож давайте з вами відпочинемо і поспіваємо, але спершу виконаймо з вправу на розвиток дикції та динаміки.
Каші кашалот не їсть й не росте у нього хвіст.
А як не росте той хвіст, то й маленький він зріст.
Вокально-хорова робота
Напевно кашалот не їв каші, бо вона була зарідка. Тож давайте розспіваємося і розігріємо наші голосові зв’язки і зваримо круту кашу для нашого неслухняного кашалота..
Гоп – гоп, ту-ту-ту
Варю кашу круту.
(Розспівку виконати по півтонах до ноти ля бемоль і налаштувати учнів в тональність пісні.)
Блок 2
Ото ж ми з вами завершили роботу з першим блоком завдань, відпочили і продовжуємо нашу вікторину далі.
(Одноголосна завершена музична думка.)
(Від розміщення ноти на нотному стані.)
(Ритм)
Тож наступна наша гра буде на розвиток музично-ритмічної пам’яті.
(Учитель записує на дошці ритмічну вправу, діти рахують кількість тактів, разом вголос проговорюють та проплескують вправу. Потім, учитель витирає на дошці останній такт, а діти по пам’яті відтворюють увесь ритмічний малюнок. І так, по черзі, з дошки витираємо всю вправу, залишаємо тільки порожні такти. Останнє відтворення виконує один учасник з кожної команди.)
(Куплетна)
(Музика і література)
Тож давайте відпочинемо і виконаємо пісню «Як складається пісенька?»
Вокально-хорова робота
Слово вчителя
Ви гарно впорались із цим завданням. Тож розпочнемо третій блок нашої вікторини.
Блок 3
(Хор) (Проілюструвати відповідь малюнком.)
(Мішаний) (Проілюструвати музичним прикладом.)
(Сопрано)
(Тенор)
(Соліст) (Проілюструвати відповідь малюнком.)
(Тріо) (Проілюструвати відповідь малюнком.)
(Коли співають)
(Яку грають, або яка супроводжує танець.)
Правильно. Тож давайте влаштуємо динамічну паузу і трішечки порухаємося.
Але спершу пригадаємо нашу вправу на удосконалення дикції «Марш ми дружно тупотіли».
Марш ми дружно тупотіли, свої ніжки натомили.
Гарну пісню завели і в танок усі пішли.
Динамічна пауза
Блок 4
Як ви думаєте, ми виконали всі види діяльності які робимо на уроці чи можливо щось пропустили?
(Не слухали музику)
Так, тож напевно наступний блок буде найсерйознішим. Тож приготувались! Почали!
1. Що спільного між піснею «У путь» та «Форель»?
(Їх написав Франц Шуберт.)
Відповідають і кріплять портрет композитора на дошці. Слухають уривки творів.
2. Який норвезький композитор використовував фольклор рідного краю у своїй творчості?
(Едвард Гріг)
3. Який німецький композитор створив 48 творів з однаковою назвою «Пісня без слів»?
(Фелікс Мендельсон)
Відповідають і кріплять портрет композитора на дошці. Слухають уривки творів.
4. До якого інструментального циклу входить п’єса Петра Чайковського «Осіння пісня»?
(Цикл «Пори року»)
Відповідають і кріплять портрет композитора на дошці. Слухають уривок твору «Осіння пісня».
За допомогою таких елементів музичної мови, як темп, лад, динаміка Петро Чайковський зміг передати нам осінній настрій.
Тож виконаймо з вами пісню «Осінь» мелодійно, ніжно, співуче.
5. Який український композитор прославив волинську щедрівку і написав понад 200 хорових обробок для хорів різного типу ?
(Микола Леонтович)
Відповідають і кріплять портрет композитора на дошці. Слухають уривок твору «Діду, мій дударику».
6. Визначить на слух.
(Е. Гріг «Ранок»)
Відповідають і кріплять портрет композитора на дошці. Слухають уривок твору «Ранок».
Наскрізний розвиток мелодії та динаміки допоміг нам уявити ранкове пробудження природи. І на минулому уроці ми з вами уявляли як прокидається все навкруги: встає сонце, розкриваються квіти, пробуджуються птахи.
Тож і наш горобець теж прокинувся. Сіли рівно. Прокинулись від осіннього сну, підтягнули свої животик і на одному диханні виконали вправу «Летів горобець».
Летів горобець, сів на хлівець.
А як вийшов стрілець, то й утік горобець
Вокально-хорова робота
Гра на музичних інструментах
На початку уроку ми скзали, що пісня – це твір для голосу із супроводом. Тож виконаймо пісню і створимо свій супровід до неї.
Підсумок уроку
Наш урок наближається до свого завершення. Ви всі гарно працювали. Ми ще раз пригадали з вами усю отриману інформацію, узагальнили свої знання, і я можу сміливо запросити вас до наступної теми «Головна пісня держави». А на уроці перемогла дружба.
1