Мета конкурсу співаків - збагачувати знання дітей відомостями про пісенну спадщину України; розвивати музичні та поетичні таланти учнів класу, уяву, фантазію. Виховувати ціннісне ставлення дітей до культури, співочої історії нашої Батьківщини. Виявити найкращих співаків класу. Згуртувати колектив учнів, навчати їх радіти і вболівати один за одного.
Конкурс співаків
проведений у 1–В класі
Городнянської ЗОШ І-ІІІ ст. №2
Ведуча розпочинає конкурс легендою про пісню:
Якось Господь Бог вирішив наділити дітей світу талантами. Французи вибрали елегантність і красу, угорці – любов до господарювання, німці – дисципліну й порядок, діти Польщі отримали здатність до торгівлі, італійцям дістався хист до музики…
Обдарувавши всіх, Господь Бог підвівся зі свого святого трону й раптом побачив у куточку дівчину. Вона була боса, одягнута у вишиванку, руса коса переплетена синьою стрічкою, а на голові багрянів вінок із червоної калини.
Дівчина хотіла вже йти, та Господь Бог, піднявши правицю, зупинив її.
Узяла дівчина-Україна дарунок і міцно притисла його до серця. Вклонилася низенько Всевишньому і з ясним обличчям і вірою понесла пісню в народ.
Із тих часів славиться Україна співочими талантами на весь світ. От і сьогодні ми з вами відчуємо часточку Божого благословіння на наших учасниках конкурсу співаків 1-В класу. Отож розпочинаємо наш захід і привітаємо наших учасників (далі ведуча називає кожного з учнів, які будуть співати, а вони встають при цьому). А зараз Ви почуєте нашу першу учасницю (яка виходить на сцену і оголошує назву пісні).
Далі виступає ще один учасник. Глядачі аплодують і роблять відмітки, ставлять бали за прослухану пісню.
Після виступу двох перших учасників ведуча повідомляє, що для того хто співає і любить пісні, буде дуже знайоме таке поняття як рима. От і зараз для кожного конкурсанта буде прочитано початок вірша, а вони мають придумати римоване закінчення. Для всіх підказкою можуть бути малюнки на дошці.
Варіанти віршів:
Принесе онукам…(дід)
Ніби в лісі …(пташенята)
Раптом гості на …(поріг)
Вивчу пісню …(солов’я)
Замерзли в калиноньки…(сльози)
Після відповідей 5-х учасників виступ ще двох конкурсантів. А далі завдання для інших учасників:
Поважаю їх й …(шаную)
І знайшов там від казок …(ключі)
8) Казка одягла шовкове плаття,
Уквітчала голову …(лататтям)
9) Вбулася в чарівні черевички,
І побігла навпростець до …(річки)
10) Ой, дивись, яка краса!
Ніби квітонька - … (роса)
Виступають ще два конкурсанти.
Наступне завдання для учасників – впізнати пісню за початковою мелодією (обираються знайомі для учнів мелодії зі свят, проведених раніше в класі, або улюблені пісні дітей). Потім виступають ще два учасники.
Після цього всі конкурсанти виконують пісню хором.
І виступають останні два учасники.
Потім кожен із глядачів визначає для себе п’ять переможців і під музику опускає п’ять паперових смужечок у скриньки під різними номерами, згідно з номером того, кого вони обрали.
Доки відбуваються підрахунки голосів конкурсантам та глядачам пропонується прослухати мелодію («Шербурские зонтики», оркестр Поля Мориа) і щось уявити. По закінченню музики діти діляться власними фантазіями. У кінці їм розповідають звідки і про що ця мелодія.
Ведуча оголошує переможців, нагороджує медалями за перше, друге і третє місце, а також усіх інших учасників медалями за активну участь у житті класу.
Мета: збагачувати знання дітей відомостями про пісенну спадщину України; розвивати музичні та поетичні таланти учнів класу, уяву, фантазію. Виховувати ціннісне ставлення дітей до культури, співочої історії нашої Батьківщини. Виявити найкращих співаків класу. Згуртувати колектив учнів, навчати їх радіти і вболівати один за одного.
Обладнання: дошка з надписом «Конкурс співаків 1-В»
і малюнками; зірочки з номерами учасників;
листочки оцінювання для глядачів; написи на дошці:
«Хто співає, у того робота швидко минає. Хто співає, той журбу поганяє. Пісня ні в добру, ні в лиху годину не покидає людину.»