На уроці учні ознайомляться з видами ти напрямами масових жанрів, історією їх розвитку на прикладі творчості відомих виконавців;
Метою уроку є формувати в учнів діяльнісну, комунікативну, інформаційну та соціальну компетентності, розвивати критичне мислення, здатність працювати в групах, організовувати свою діяльність.
1 |
|
ТЕМА. Жанрова палітра музичного мистецтва. Напрями музики масових жанрів.
Мета:
Тип уроку: комбінований, узагальнення знань, засвоєння нових знань,
Технологія: проектна
Обладнання: учнівські презентації, фонограми, ілюстративний матеріал
Епіграф: « Музика- це сліди, за якими можна повернутися у різний час життя.»
Цілепокладання:
ХІД УРОКУ.
МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.
ЕМОЦІЙНЕ НАЛАШТУВАННЯ УЧНІВ
Звучить мінусовка пісні гурту «Океан Ельзи» «Така як ти». Вчитель читає вірш Марини Вишневої «Музика».
Музика - коли ти відчуваєш щиру радість.
Музика - коли тебе, на жаль, здолало горе.
Музика - життя: багатство або бідність.
Музика - летиш у вись, чи підкоряєш море.
Музика - коли в твоєму серці тепле літо.
Музика - коли зима ніяк не хоче відступати.
Музика - чи ще весна, чи вже вродило жито.
Музика - це батьківщина й твоя рідна мати.
Музика - самотній ти, або когось кохаєш.
Музика - старенький вже, чи ще мала дитина.
Музика - усе, що навкруги, усе, що маєш.
Музика - усе твоє життя, кожна хвилина.
Музика переривається раптово, в класі – повна тиша….
Вчитель: Уявімо, що раптом зникла музика. Яким стане світ, наше життя? (Міркування дітей)
Музика – це один із видів мистецтва поруч з……….
Кожен із видів мистецтва асоціюється у нас з певним історичним етапом. Наприклад, картини Рафаеля та Леонардо да Вінчі звертають нас до епохи Відродження, не дарма цей період називають «золотим віком живопису». Найвищого розквіту у 19 столітті, як вважають мистецтвознавці, досягла література. Минуле ХХ століття вважають століттям музики. Ці визначення свідчать про те, наскільки правильно той чи інший вид мистецької діяльності здатен відобразити світосприйняття епохи, духовні прагнення людства, його надії та ілюзії. На уроці по слідах музики ми побуваємо і у недалекому минулому, і у сьогоденні. НАША ТЕМА НА УРОЦІ – «ЖАНРОВА ПАЛІТРА МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА»
АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ.
Музику ми слухаємо, співаємо,граємо, під музику танцюємо, розважаємось, робимо це наодинці чи в колі інших людей. Пригадайте, що таке жанр в музичному мистецтві?
Отже, в музичному мистецтві існують такі жанрові групи:
Який з цих жанрів вам найближчий? Чому? Тому що він сучасний.
Сучасну музичну культуру можна розділити на елітарну ( традиційна класика та нові авангардистські напрями І пол.. ХХ ст.) та музику масової культури. Музика масових жанрів є важливим і широко розповсюдженим явищем, що залучене до якомога більшої кількості їх споживачів. Формами такого залучення є РАДІО, ТЕЛЕБАЧЕННЯ, ФЕСТИВАЛІ Й КОНЦЕРТИ.
Сьогодні на уроці ви дещо пригадаєте з попереднього року навчання, а про деякі речі дізнаєтесь нову інформацію з теми «НАПРЯМИ МУЗИКИ МАСОВИХ ЖАНРІВ». Ви працювали в групах над власними творчими проектами, які й презентуєте на уроці.
ПРОЕКТИ УЧНІВ
Після кожного представлення вчитель аналізує роботу: Чи підтвердилась ваша гіпотеза щодо дослідження? Які уміння й навички здобули в процесі роботи над проектом? Який робочий етап був найважчим ? чи в майбутньому така робота стане вам у пригоді?
ПІДСУМОК
Музика ХХ століття - музика нових жанрів масової культури. Вона різноманітна та багатогранна. Вона одночасно
БУДЕННА І …. СВЯТКОВА
ТРАДИЦІЙНА І …НОВАТОРСЬКА
ШОКУЄ І… ЗАХОПЛЮЄ
ВІДШТОВХУЄ І… ПРИТЯГАЄ
Є АГРЕСИВНА І …МИРНА
Вона ВІДДАЛЯЄ І… ЗБЛИЖУЄ
РУЙНУЄ І ….СТВОРЮЄ
Це музика сучасного покоління і тому нам цікава. Але водночас це й музика попереднього покоління - ваших батьків та їхніх батьків.
Д/З: розказати про враження та нові знання тим, кому ця музика теж сучасна – батькам, бабусям, дідусям.
Оцінювання: дати вербальну оцінку роботі груп