Розробка уроку " ВИГОТОВЛЕННЯ ШТУЧНИХ КВІТІВ. БУКЕТ ЖОРЖИН"

Про матеріал
Одним із головних завдань уроків трудового навчання є виховання естетичного смаку учнів . А він кращим чином розвивається в процесі створення красивих предметів А якщо це власноруч виготовлені квіти? Вони стануть у нагоді і як подарунок, і як оздоблення кімнати чи класного кабінету.
Перегляд файлу

 

Тема . Виготовлення штучних квітів. «БУКЕТ ЖОРЖИН»

Мета : - вчити виготовляти штучні квіти методом « тичкування»;

             - розвивати пізнавальний інтерес, уяву і фантазію дітей;

        - виховувати економне ставлення до матеріалів, акуратність,  

           посидючість,   естетичний смак .

Об’єкт праці : штучні квіти з гофрованого паперу

Обладнання : гофрований  папір червоного , жовтого  та зеленого кольорів, червоний пластилін, алюмінієвий дріт довжиною 25 см , 3 шматки мідного дроту по 12 см, ампула для ручки, кришечка з-під пластикової пляшки, клей ПВА

 

Хід уроку

Епіграф до уроку «Пам'ятай, ти тоді навчишся розуміти і цінувати красу предметів, тоді виховаєш у собі високий смак, коли створиш по-справжньому красивий предмет. Адже смак кращим чином розвивається в праці, в праці зі створення красивих предметів».

 

І. Організаційний   етап

1.1 Перевірка готовності до уроку

 

ІІ. Повідомлення теми та завдань уроку

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

3.1  « Цікавинки» про жоржину

Інформація для вчителя

Батьківщина жоржини –гірські райони Мексики, Перу та Чилі. Це здавна індіанці – ацтеки, кечуа та представники інших племен – вирощували дикі жоржини, але зовсім не для прикрашання своїх селищ, а для споживання бульбо - коренів. Називали вони цю рослину «акокотлі» - водяна труба( можливо, через порожнисті стебла).

  Понад два сторіччя тому двоє іспанських мандрівників привезли її до Мадрида з далекої Америки. Вони подарували її королю, будучи впевненими, що привезли цінні їстівні рослини  і прагнучи прославитися. Але ця рослина була не до смаку європейцям,  і тому нею ніхто не зацікавився. І,можливо, квітки загинули  б, якби їх не придбав Мадридський ботанічний сад. Їй дали назву «далія» на честь шведського ботаніка Даля. Згодом квітку було перейменовано на «георгіну»(так її називають росіяни) на честь професора Петербурзької академії Георга Готліба. З того часу красуня з кінця літа й  до перших заморозків  милує людське око.

  На сьогоднішній день налічується понад 30 тисяч сортів.

 

IV. Підготовчий етап

 

4.1.Перегляд фотографій із зображенням жоржини , визначення особливостей будови квітки, стебла, листя

Інформація для вчителя

Жоржина – багаторічна трав’яниста рослина. Стебло  прямостояче, гладеньке всередині пусте. Листки складні(складаються з п’яти листкових пластинок), на стеблі розміщуються супротивно. Суцвіття – кошик.

4.2.Демонстрація готового виробу. Аналіз конструкційних матеріалів

4.3.Ознайомлення з технологічною картою виготовлення виробу.  

     Інструктаж щодо виконання роботи

4. Інструктаж з БЖД  ( Вимоги до безпечної роботи з папером, ножицями, клеєм, дротом та пластиліном )

 

V. Практична робота

                            Технологічна карта виготовлення виробу

№ з/п

Послідовність операцій

                      Зображення

1.

Виготовлення пелюсток.

1) Із гофрованого паперу червоного(або іншого)кольору вирізати 15 квадратів із стороною 5 см та 12 – із стороною 35 мм.

 

 

2) Скласти 5-6  квадратів по діагоналі, зрізати кути, надаючи їм округлої форми. Те ж саме зробити з квадратами, які залишилися.

 

    1) 

2)   

2.

Виготовлення квітки

1) Основа

 Взяти шматок пластиліну

( бажано такого ж кольору ,як і пелюстки ), розміром  з  кришечку  з-під  пластикової пляшки. Добре його розігріти і  надати форму півкулі.

 

2)З’єднання основи та пелюсток

  Для тичкування взяти ампулу для  кулькової ручки.

2.1. Покласти ампулу тупим кінцем в середину більшої пелюстки  приблизно на 2/3 її довжини .

 

 

 

 

2.2. Загнути вперед вільний кінець пелюстки.

 

 

 

 

 

 

 

 

2.3. Вткнути ампулу з пелюсткою у нижню частину основи. Дістати ампулу.

 

 

 

 

 

 

2.4. Пелюстки  квітки трішки відгинаються вниз. І тому для зручності основу треба  поставити на кришечку.

 

 

 

 

 

 

 

2.5. Таким же чином виготовити і закріпити всі більші пелюстки ( пелюстки 1-го ряду), втикаючи кожну наступну через 3-4мм одна біля одної.

 

 

 

3) Виготовлення чашолистиків

 3.1. Вирізати квадрат із стороною 4 см. Скласти його двічі по діагоналі  і вирізати чашолистики.

 

 

 

 

3.2 Прикласти їх на рівну частину основи. За допомогою ампули втиснути папір по краю заготовки у пластилін.

 

 

 

 

4)З’єднання основи та пелюсток (продовження роботи)

4.1. Пелюстки другого ряду виготовляємо так, як і першого. Втикаємо на 3-4 мм вище у шаховому порядку

(кожна пелюстка другого ряду повинна знаходитися між двома попереднього)

 

 

4.2.Для наступних рядів  вирізаємо 10 квадратів червоного та 6-7 жовтого кольору із стороною 2 см. Кладемо ампулу на квадрат по діагоналі до середини

 

 

 

 

 

 

4.3. Загинаємо  вільний кут квадрата, закриваючи ампулу

 

 

 

 

 

 

 

4.4. Закручуємо   папір   на ампулі

 

 

 

 

 

 

 

4.5. Втикаємо пелюсточку дуже близько до другого ряду.

 

 

 

 

 

 

 

 

4.6.Зробити два ряди таких пелюсток. Із пелюсток жовтого кольору зробити «серединку»

 

      1)

 

2.1.  

 

2.2

 

 

2.3

2.4.

 

2.5

 

3. 1.

 

3.2

 

 4.1

 

4.2.

 

4.3

 

 4.4 

 

 

4.5.

 

4.6 

 

3.

Виготовлення листочків

1)  За допомогою шаблону із зеленого гофрованого паперу  виготовити  3   деталі для листків.

 2) Із гофрованого паперу зеленого кольору вирізати  3 смужки розміром 2х20см. Обмотати смужками три  шматки мідного дроту( кожен окремо і обов’язково фіксувати клеєм кінці).

3) Приклеїти обмотаний дріт до листочків, дати підсохнути.

4) Скрутити листочки  між собою.

 

 

 

 

 

4.

З’єднання деталей

 

1) До алюмінієвого дроту

(«стебла») прикрутити листочки.

 

2) Із гофрованого паперу зеленого кольору вирізати   смужку розміром 2х40см. Обережно обмотати  нею

«стебло», обов’язково фіксуючи клеєм кінці.

 

3) Вткнути  стебло у квітку.

 

    

 

Готовий     виріб

 

 

   БУКЕТ ЖОРЖИН

 

VI. Підсумок уроку

6.1. Контроль за якістю виготовлених виробів.

6.2. Організація виставки робіт. Оцінювання робіт

6.3. Прибирання робочого місця   

1

 

doc
Додано
26 березня 2018
Переглядів
3748
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку