Мета: -навчальна: розвивати точність, увагу, забезпечити засвоєння знань при вимірюванні ірозмічанні, формування вмінь розмічати заготовки;
-виховна: виховувати акуратність, виконавчу дисципліну, творче ставлення до праці, виховувати інтерес до праці.
План-конспект уроку з трудового навчання
Тема уроку: Способи перенесення зображення деталей виробу. Добір інструментів, матеріалів, пристосувань.
Мета: -навчальна: розвивати точність, увагу, забезпечити засвоєння знань при вимірюванні і розмічанні, формування вмінь розмічати заготовки;
-виховна: виховувати акуратність, виконавчу дисципліну, творче ставлення до праці, виховувати інтерес до праці.
Основні поняття: розмічання, шаблон, копіювальний папір.
Міжпредметні зв’язки: математика.
Тип уроку: формування практичних вмінь.
Обладнання та матеріали: заготовки ДВП, олівець, шаблони, копіювальний папір, столярні верстати, лінійка.
Структура уроку
Хід уроку.
Учні отримують тестові завдання, на які дають відповіді.
В ч и т е л ь . Для того, щоб виготовити запланований виріб (показую учням), необхідно вміти спланувати свою роботу та розмітити заготовку.
Підготовка заготовок до розмітки
В ч и т е л ь . Щоб виготовити виріб, на заготовці треба намітити його контури, тобто розмітити заготовку за допомогою вимірювальних та розмічальних інструментів. Цей технологічний процес називають розмічанням.
Демонструю інструменти для вимірювання та розмічання: кутник столярний, масштабна лінійка, циркуль, рулетка, малка, шило, олівець, шаблон, трафарет.
Щоб показати можливі помилки учнів під час вимірювання, слід звернути їхню увагу на те, що відлік на шкалі лінійки розпочинається не від краю, а від нуля.
Як користуватись столярним кутником та масштабною лінійкою, ми вже знайомились.
Правила користування лінійкою:
Розмічання за шаблоном.
Шаблон – це готова деталь чи її форма, яку виготовляють з деревини, пластмаси або металу.
Розмітка по шаблону дозволяє швидко і точно вимальовувати потрібну форму деталі. Для цього деталь кладуть на заготовку і обмальовують її по контуру олівцем. У процесі розмічання заготовки, потрібно пам’ятати про економний розхід матеріалу.
Перевід рисунка на фанеру або ДВП.
На заготовку покласти копіювальний папір, а на неї – малюнок.
Потім добре загостреним м’яким олівцем обвести лінії малюнка.
Розмічання за ескізом.
Треба мати ескіз, заготовку, вимірювальний та розмічальний інструмент.
Для нанесення ліній на заготовці, спочатку відміряють лінійкою відстань від базової сторони й роблять 2-3 риски. Поті до цих рисок прикладають лінійку і, притискаючи її лівою рукою, проводять олівцем контурну лінію, нахиливши її трохи вправо від лінійки.
Нагадую учням правила безпеки праці.
Розмічання деталей виробу (підставка для папірців або серветок):
2 шт.
Звертаю увагу на виконання правил безпеки праці.
Графічне зображення виробу додається на окремому аркуші.
Взяти до школи лобзики, заготовки, креслярські інструменти, спец. одяг.
Повторити §7, сторінки 46-53 підручника.