Способи перенесення зображення деталей виробу. Добір інструментів, матеріалів, пристосувань.

Про матеріал

Мета: -навчальна: розвивати точність, увагу, забезпечити засвоєння знань при вимірюванні ірозмічанні, формування вмінь розмічати заготовки;

-виховна: виховувати акуратність, виконавчу дисципліну, творче ставлення до праці, виховувати інтерес до праці.

Перегляд файлу

План-конспект уроку з трудового навчання

 

Тема уроку:  Способи перенесення зображення деталей          виробу. Добір інструментів, матеріалів, пристосувань.

 

Мета: -навчальна: розвивати точність, увагу, забезпечити засвоєння знань при вимірюванні і  розмічанні, формування вмінь розмічати заготовки;

             -виховна: виховувати акуратність, виконавчу дисципліну, творче ставлення до праці, виховувати інтерес до праці.

Основні поняття: розмічання, шаблон, копіювальний папір.

Міжпредметні зв’язки: математика.

Тип уроку: формування практичних вмінь.

Обладнання та матеріали: заготовки ДВП, олівець, шаблони, копіювальний папір, столярні верстати, лінійка.

 

Структура уроку

 

  1. Організаційна частина.
  2. Повідомлення теми, мети, завдання уроку.
  3. Актуалізація знань.
  4. Мотивація навчально-трудової діяльності.
  5. Вивчення нового матеріалу.
  6. Практична робота.
  7. Заключний інструктаж.
  8. Домашнє завдання.

 

Хід уроку.

 

  1. Організаційна частина.
  2. Повідомлення теми, мети, завдання уроку.
  3. Актуалізація опорних знань.

Учні отримують тестові завдання, на які дають відповіді.

  1.    Мотивація навчально-трудової діяльності.

В ч и т е л ь . Для того, щоб виготовити запланований виріб (показую учням), необхідно вміти спланувати свою роботу та розмітити заготовку.

  1.    Вивчення нового матеріалу.

Підготовка заготовок до розмітки

В ч и т е л ь . Щоб виготовити виріб, на заготовці треба намітити його контури, тобто розмітити заготовку за допомогою вимірювальних та розмічальних інструментів. Цей технологічний процес називають розмічанням.

Демонструю інструменти для вимірювання та розмічання: кутник столярний, масштабна лінійка, циркуль, рулетка, малка, шило, олівець, шаблон, трафарет.

Щоб показати можливі помилки учнів під час вимірювання, слід звернути їхню увагу на те, що відлік на шкалі лінійки розпочинається не від краю, а від нуля.

Як користуватись столярним кутником та масштабною лінійкою, ми вже знайомились.

 

Правила користування лінійкою:

  • Нульова поділка вимірювального інструменту повинна лежати над лінією, від якої роблять вимірювання;
  • Під час вимірювання неможна допускати перекосу лінійки щодо лінії, від якої вимірюють;
  • Дивитись на лінійку треба під прямим кутом (зверху).

 

Розмічання за шаблоном.

Шаблон – це готова деталь чи її форма, яку виготовляють з деревини, пластмаси або металу.

Розмітка по шаблону дозволяє швидко і точно вимальовувати потрібну форму деталі. Для цього деталь кладуть на заготовку і обмальовують її по контуру олівцем. У процесі розмічання заготовки, потрібно пам’ятати про економний розхід матеріалу.

 

Перевід рисунка на фанеру або ДВП.

На заготовку покласти копіювальний папір, а на неї – малюнок.

Потім добре загостреним м’яким олівцем обвести лінії малюнка.

 

Розмічання за ескізом.

Треба мати ескіз, заготовку, вимірювальний та розмічальний інструмент.

Для нанесення ліній на заготовці, спочатку відміряють лінійкою відстань від базової сторони й роблять 2-3 риски. Поті до цих рисок прикладають лінійку і, притискаючи її лівою рукою, проводять олівцем контурну лінію, нахиливши її трохи вправо від лінійки.

Нагадую учням правила безпеки праці.

 

  1. Практична робота.

Розмічання деталей виробу (підставка для папірців або серветок):

  • Розмічання за шаблоном;
  • Перевід малюнка;
  • Розмічання за ескізом.

 

 

 

 

 

 

2 шт.

 

Звертаю увагу на виконання правил безпеки праці.

Графічне зображення виробу додається на окремому аркуші.

  1. Заключний інструктаж.
  • Перевірка правильності виконання завдань. Підбиття підсумків практичної роботи.
    • Яких умінь ви набули на уроці?
    • Які вправи ви виконували з найбільшим задоволенням?
  • Аналіз результатів роботи над тестовими завданнями.
  1. Домашнє завдання.

Взяти до школи лобзики, заготовки, креслярські інструменти, спец. одяг.

Повторити §7, сторінки 46-53 підручника.

 

docx
Додано
27 березня 2018
Переглядів
3089
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку