Одним із головних завдань уроків трудового навчання є виховання естетичного смаку учнів. А він кращим чином розвивається в процесі створення красивих предметів А якщо це власноруч виготовлені квіти? Вони стануть у нагоді і як подарунок, і як оздоблення кімнати чи класного кабінету.
Тема. Виготовлення штучних квітів «Ніжні калли»
Мета :- вчити виготовляти штучні квіти шляхом поєднання різних
конструкційних матеріалів;
- розвивати пізнавальний інтерес, уяву і фантазію дітей;
- виховувати акуратність , посидючість, естетичний смак.
Об’єкт праці : штучні квіти «калли»
Обладнання : ватні подушечки, гофрований папір жовтого та зеленого кольорів, білі та жовті нитки , алюмінієвий дріт(20 см) або шпажка, мідний дріт (2х12 см ( в розрахунку на одну квітку), ножиці, лінійка, клей, фотографії або малюнки із зображенням квітів « калл»
Хід уроку
Епіграф до уроку «Кажуть, людина творить за законами краси. Це означає, що б вона не робила, вона повинна намагатися зробити це красиво. Якщо ти хочеш стати справжньою людиною, в будь-яку справу прагни вносити красу»
І. Організація класу
1.1 Перевірка готовності до уроку
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
2.1. «Цікавинки про каллу»
Калла – елегантна квітка, яка має дивний аромат ванілі. Називають її ще Зантедескія ,на честь Ф. Зантедескія – італійського ботаніка, який у XIX ст. знайшов цю квітку на берегах південної Африки, а дикорослий вид - Білокри́льник болотяний або образки. Квіти, які складаються з єдиної пелюстки , мають біле або різнокольорове забарвлення. Поети, описуючи красу калл, називають їх «тропічними метеликами».
З давніх – давен люди помітили, що якщо в будинку цвітуть калли, то вони оберігають його від сімейних негараздів та сварок. Калли завжди були талісманом подружнього щастя. Вони дуже часто присутні в букеті нареченої.
А ще ці дивні квіти можуть передбачати зміну погоди. Якщо квітка широко розкривається – слід чекати дощу. А якщо єдина пелюсточка міцно притиснута до жовтої свічки – погода буде сонячна.
ІІІ. Повідомлення теми та завдань уроку
IV. Підготовчий етап
4.1.Перегляд фотографій із зображенням калл , визначення особливостей будови квітки, стебла, листя
Інформація для вчителя
Калла - багаторічна трав’яниста рослина. Стебло прямостояче, гладеньке. Листки прості,серцевидні, поодинокі, на черешках,. Суцвіття – початок, жовте. Покривало («пелюстка») розширяється доверху, найчастіше біле або різнокольорове
( декоративні види)
4.2.Демонстрація готового виробу. Аналіз конструкційних матеріалів
4.3.Ознайомлення з технологічною картою виготовлення виробу. Інструктаж щодо виконання роботи
4.4. Інструктаж з БЖД ( Вимоги до безпечної роботи з папером, нитками, ватою, клеєм, дротом та ножицями)
V. Практична робота
Технологічна карта виготовлення виробу
№ з/п |
Послідовність операцій |
Зображення |
1. |
Виготовлення листків 1)За допомогою шаблону із зеленого гофрованого паперу виготовити 2 деталі для листків. Із гофрованого паперу зеленого кольору вирізати 2 смужки розміром 1х15см. Обмотати смужками два шматки мідного дроту( кожен окремо), обов’язково фіксуючи за допомогою клею краї.
2) Приклеїти обмотаний дріт до листочків, дати підсохнути.
|
1)
2)
|
2 |
Виготовлення серединки для квітки: 1)Загнути на - 2 см верхню частину алюмінієвого дроту(або шпажки). Це-основа для середини. Обмотати її ватою. Із жовтого гофрованого паперу вирізати прямокутник розміром 4х5 см .
2) Обмотати серединку смужкою жовтого паперу, край зафіксувати клеєм, верхню та нижню сторони закріпити жовтою ниткою. |
2)
|
3 |
Виготовлення квітки :
1) Скласти ватну подушечку навпіл, зрізати краї, надаючи форму пелюстки кали.
2)Ватну подушечку обмотати навколо серединки, закріпити білою ниткою. |
1)
2 )
|
4. |
Оформлення стебла :
1) Закріпити листки.
2) Із гофрованого паперу зеленого кольору вирізати смужку розміром 1х 20 см.
3) Обвити смужкою стебло, починаючи з місця кріплення квітки (чашечки) , попередньо змастивши його клеєм.
4) Кінець смужки закріпити за допомогою клею.
* Для виготовлення букету необхідно два уроки :
|
Готовий виріб
«Ніжні калли»
|
VI. Підсумок уроку
6.1. Контроль за якістю виготовлених виробів.
6.2. Організація виставки робіт. Оцінювання робіт
6.3. Прибирання робочого місця
1