План уроку
виробничого навчання
Тема програми № 4: Різновиди хімічної завивки.
Тема уроку: Виконання хімічної завивки на спіральні коклюшки, шпильку, «джгутом».
Мета уроку:
навчальна: формування вмінь та навичок при виконання хімічної завивки на спіральні коклюшки, шпильку, «джгутом».
розвивальна: розвивати творче мислення, пізнавальну активність повагу до праці, вміння використовувати теоретичні знання в практичній роботі;
виховна: виховувати працелюбність, цілеспрямованість,формувати відповідальність за якість своєї роботи та її кінцевий результат.
Тип уроку: урок формування первинних умінь та навичок.
Методи організації навчальної діяльності учнів: демонстрація з поясненням нових трудових прийомів, самостійна робота учнів.
Дидактичне забезпечення: інструкційно-технологічні картки «Виконання хімічної завивки на шпильку», «Виконання хімічної завивки на спіральні коклюшки», міні-плакат ««Виконання накручування волосся методом «джут».
Матеріально-технічне забезпечення: спіральні коклюшки, коклюшки «шпилька» (або звичайна шпилька), звичайні коклюшки, гребінець з хвостиком, затискачі, утеплювальний ковпак, фен, перукарська білизна(пеньюар, фартук), зволожувач волосся, шампунь, бальзам, губка для нанесення препарату, захисні рукавиці, рушник, мисочка, препарати( засіб для холодної хімічної завивки волосся, засіб для фіксації волосся при хімічній завивці).
Міжпредметні зв’язки: охорона праці тема уроку: «Вимоги безпеки праці для перукарів під час роботи з хімічними препаратами», санітарія та гігієна тема програми: «Захворювання шкіри голови».
ХІД УРОКУ
І ОРГАНІЗАЦІЙНА ЧАСТИНА:
ІІ ВСТУПНИЙ ІНСТРУКТАЖ:
1.Повідомлення теми і мети уроку, мотивація навчально-виробничої діяльності:
Тема програми № 4: Різновиди хімічної завивки.
Тема уроку: Виконання хімічної завивки на спіральні коклюшки, шпильку, «джгутом».
Мотивація навчальної діяльності учнів - хімічна завивка одна з найбільш популярних методів надання пишноти та об’єму волоссю. Зробивши цю процедуру, волосся без укладання набуває заданої форми, а зачіска зберігається протягом довгого часу, адже не доведеться стояти біля дзеркала, роботи кучері плойкою що дня. Отже після миття голови локони слід опрацювати руками, і краса забезпечена.
2.Актуалізація опорних вмінь та навичок необхідних для розкриття нової теми:
Опитування по карткам-завданням, час на виконання завдання 3хв
Картка-завдання №1
Виконати дезінфекцію робочого місця.
Картка-завдання №2
Що входить до підготовчих робіт перед хімічною завивкою?
Картка-завдання№3
Показати розподіл волосся голови на зони.
Фронтальне опитування
3. Демонстрація нових операцій і прийомів трудової діяльності майстром виробничого навчання. Закріплення нових операцій і прийомів трудової діяльності учнів:
План:
Отже, ми з вами продезінфікували робоче місце, пригадали що входить до підготовчих робіт, розділили волосся на зони, а тепер ми можемо приступити до накручування волосся.
1. Виконання накручування волосся спіральні коклюшки та «джгутом»: накручування на спіральні коклюшки починають із НПЗ. Вертикальними проділами відділяють тонкі пасма у формі квадратика, не більше 1х1 см. Накручування починаємо, рухаючись з нижніх зон волосяного покриву до маківки. Пасма вкладаємо в спіральні канавки точно та акуратно. Накручуємо вологе волосся. Пробне виконання учнями.
Накручування на звичайні коклюшки «джутом» накручування починають із НПЗ до маківки. Волосся перед вертикальним накручуванням скручують у джгут, а потім спірально намотують на коклюшку.
Пробне виконання учнями.
2. Виконання накручування волосся на шпильку: виконують для створення ефекту гофрованого волосся. Накручування починають із НПЗ,волосяний покрив голови ділимо на квадратики 1х1 см. Волосся намотуємо у формі вісімки від коренів до кінців з НПЗ до маківки.
Пробне виконання учнями.
3. Виконання хімічної завивки волосся: після завершення накручування волосся потрібно одягнути рукавиці та підготувати розчин для хімічної завивки. У мисочку наливаємо препарат та спінюємо його за допомогою спеціальної губки. Потім змочуємо накручене волосся готовим препаратом. Після нанесення препарату, надівають утеплювальний ковпак і встановлюють час витримки (15хв). До закінчення назначеного часу необхідно перевірити завиток, розкрутити по одній колюшці на різних ділянках, якщо потрібно час можна подовжити не більш ніж на 5 хв. Після завершення часу не знімаючи коклюшки, змити препарат водою. Змивши препарат ретельно промокнути волосся рушником. Фіксація локонів виконується за допомогою фіксуючого засобу, його наносять як і хімічний розчин, час витримки 10 хв. Після фіксації необхідно промити волосся без шампуню, та обробити волосся бальзамом.
4. Заключні роботи: після закінчення часу витримки фіксажу обережно знімають коклюшки, намагаючись не розтягувати завитки. Волосся після фіксажу промивають без шампуню проточною водою та наносять бальзам. Не рекомендується мити волосся впродовж 48 годин після завивки волосся.
4. . Розгляд типових помилок та способів їх попередження
Порушення технології виконання – дотримуватися технології виконання.
Використання неякісних засобів завивки – вибирати якісні препарати.
Не врахування стану здоров’я та самопочуття клієнта – звертати увагу на стан здоров’я клієнта.
Препарат зі слабкою або сильною концентрацією – вибирати препарати з урахуванням структури волосся.
Недостатній час витримки або перетримання фіксажу – дотримуватися норми часу.
5. Відповідь на запитання учнів.
6. Завдання для самостійного виконання учнями, та норма часу на виконання: виконання хімічної завивки на спіральні коклюшки, шпильку «джгутом». Вам дається 1год 30хв на кожен вид хімічної завивки.
7.Робота з технічною документацією: при виконанні завдання, в разі потреби, учні можуть звернутись до інструкційно-технологічних карток «Виконання хімічної завивки на шпильку», «Виконання хімічної завивки на спіральні коклюшки», міні-плакат ««Виконання накручування волосся методом «джут».
8. Повідомлення про критерії оцінювання: Оцінювання буде проводитися згідно листа оцінювання у якому враховані: зовнішній вигляд; дотримання техніки безпеки під час роботи; організація робочого місця; раціональне використання часу; якість роботи та ін.
ІІІ. Поточний інструктаж та самостійні вправи учнів
Розподіл учнів по робочим місцям
Цільові обходи майстром виробничого навчання робочих місць учнів з метою перевірки:
- правильності організації робочих місць учнів та додержання ними правил безпеки праці;
- правильності виконання учнями нових прийомів та технологічного процесу виконання робіт;
- умінь користування схемами, інструкційними та технологічними картами;
- здійснення учнями самоконтролю та взаємоконтролю;
- надання індивідуальної допомоги учням;
- контролю якості виконання робіт (між операційний контроль);
- допомога учням у виявленні своїх помилок та шляхів їх виправлення;
- перевірка якості роботи учнів та дотримання ними норм часу;
- прийом та оцінювання робіт учнів;
- підготовка до заключного інструктажу.
ІV. ЗАКЛЮЧНИЙ ІНСТРУКТАЖ
1. Аналіз діяльності учнів за урок.
2. Аналіз причин помилок учнів та пропозиції засобів щодо їх усунення.
3. Майстер виробничого навчання звертає увагу на дотримання правил з охорони праці.
4. Повідомлення обґрунтування оцінок за допомогою таблиці.
5. Показ кращих робіт учнів.
6. Повідомлення наступної теми уроку: виконання хімічної завивки з накручуванням волосся на 2 та 3 коклюшки.
7. Видача домашнього завдання: відпрацювання виконання накручування на спіральні коклюшки, шпильку, «джгутом».