Група: № 20.
Спеціальність: «Кухар, кондитер».
Майстер в/н: Міщенко К.Г.
Об’єкт, на якому проходить урок виробничого навчання: кухня – лабораторія ППЛ.
Тема програми: «Приготування прісного тіста та виробів з нього».
Тема уроку: «Приготування галушок».
Мета уроку:
а) навчальна: закріплення і вдосконалення професійних знань, умінь і навичок у процесі приготування прісного тіста та виробів з нього;
б) виховна: виховання прагнення до розвитку професійних здібностей, професійної активності, добросовісного відношення до праці, відчуття колективізму;
в) розвивальна: розвиток самостійності в роботі, навичок самоконтролю, технологічного мислення.
Учні повинні:
знати
Тип уроку: урок вдосконалення умінь і навичок виконання операцій і формування вмінь виконання комплексних видів робіт.
Методи навчання:
Міжпредметні зв’язки:
Матеріально-технічне забезпечення:
Навчально-методичне забезпечення:
Хід уроку
Організаційна частина
Майстер в/н. Доброго дня, шановні учні. Розпочинаємо урок виробничого навчання. Прошу старосту групи доповісти про явку учнів на заняття.
(Учень доповідає про явку учнів на заняття)
Майстер в/н. Прошу інспектора з охорони праці доповісти про готовність учнів до уроку.
(Учень доповідає про відповідність зовнішнього вигляду, одягу, взуття нормативним вимогам санітарії та гігієни).
Вступний інструктаж
Майстер в/н. Шановні учні, тема сьогоднішнього уроку ««Приготування галушок» (тема записана на дошці та на слайді 1 мультимедійної презентації).
Мета уроку: закріплення і вдосконалення професійних знань, умінь і навичок у процесі приготування прісного тіста та виробів з нього
Майстер в/н. Полтавців справедливо називають «галушечниками». У нашому місті відомо близько 50 рецептів полтавських галушок як класичного приготування (відварені у курячому бульйоні з курячим м'ясом), так із начинкою (печінкою, шкварками, капустою, сиром, картоплею, цибулею, м’ясом, салом). Улюбленою розвагою мешканців та гостей обласного центру є Свято Полтавської галушки, започатковане 3 роки тому. До речі, у Полтаві мешкає 542 людини, чиї прізвища пов’язані з кулінарним символом міста (Галушка, Галушко, Галущенко, Галушевський) .
Майстер в/н. Перевіримо матеріал вивчений на минулому уроці. Усне опитування учнів за запитаннями:
а)як підготувати борошно до виробництва;
б) як підготувати яйця до виробництва;
в) як підготувати цукор, соду, соль до виробництва;
г) як підготувати рідину (молоко або кефір) до виробництва.
2. Від чого залежить харчова цінність борошна?
3. Що таке клейковина борошна?
4. Як клейковина борошна впливає на якість виробу?
5. Назвіть способи розпушування тіста.
6. Який спосіб розпушування використовують для приготування прісного тіста?
7. Які вироби готують з прісного тіста?
8. Як приготувати м’ясну начинку для галушок?
9. Як підготувати гриби до виробництва та їх подальше використання?
Майстер в/н. Шановні учні, сьогодні на уроці ми будемо виконувати роботу в такому порядку:
Майстер в/н. При виконанні робіт на уроці буде використане таке обладнання - виробничі столи, м’ясорубка, ваги; інвентар - розбірні дошки,лотки; кухонний посуд - каструлі, тарілки, ложки, підноси; інструмент - ножі кухарської трійки, а також сировина, яку ми вже розглянули: борошно, яйця, кефір, сода, сіль.
Орієнтована відповідь учня
Майстер в/н. Пропоную вам розпочати роботу із розгляду інструктивно-технологічних карток. Розгляньте уважно картки для кожного виробу. Там зазначено набір та кількість сировини, технологія приготування виробу, вимоги до якості. Ви будете готувати вироби відповідно до інструкційно- технологічних карт використовуючи знання отримані на уроках теоретичного навчання.
Прісне тісто |
Формування галушок
|
Фарширування галушок
|
різані
|
або
|
рвані
|
Відварювання у воді або на пару |
відпуск |
Соус з грибами |
Масло або сметана |
Пропоную переглянути відеофільм по приготуванню виробів із прісного тіста.
Розгляд типових помилок та способи їх усунення:
Орієнтовна відповідь учня:
Орієнтовна відповідь учня:
Орієнтовна відповідь учня.
Майстер в/н. Дайте відповіді на запитання:
Майстер переводить учнів до робочої частини кухні-лабораторії.
Майстер в/н. Для раціональної організації праці необхідно розмістити на робочому столі обладнання, інвентар, посуд, інструмент, сировину відповідно до технологічного процесу зліва направо. Перед початком роботи ніж покласти лезом до дошки праворуч, продукти розташувати ліворуч розробну дошку розташувати перед собою на відстані 5 – 6 см від краю стола.
Майстер в/н. Займемо робочі місця та розпочнемо готувати прісне тісто та вироби з нього.
Організуємо робоче місце для замішування тіста та формування галушок. Обладнання, інвентар, сировина повинні бути розміщені в послідовності технологічного процесу, зліва на право. Щоб приготувати галушки фаршировані м’ясним фаршем тісто розкачуємо у вигляді валиків, нарізуємо на кусочки масою 13-15 грам, тонко розкачуємо кладемо на кожний шматок фарш і формуємо у вигляді кульок. Галушки кладемо у пароварку і варимо 6-8 хвилин. Готові галушки виймаємо, даємо стекти воді, викладаємо у посуд і заправляємо вершковим маслом. Під час подачі галушки поливаємо вершковим маслом і посипаємо дрібно нарізаною зеленню.
Щоб приготувати галушки із свіжими грибами нам необхідно підготувати свіжі гриби потім обсмажуємо, додаємо пасеровану цибулю й доводимо до готовності.
Галушки варимо, змішуємо з готовими грибами і прогріваємо у духовій шафі.
Учні відтворюють показані майстром прийоми.
Майстер в/н. Бригади одержують завдання, учні займають робочі місця.
1 бригада
Замлинська В Голубка Н Дехтяр О Магас В |
2 бригада
Бибиченко М Смірнова А Шокурова В Чуваєва А |
3 бригада
Резніченко О Іванченко В Міщенко Р Приз Г Бакай К |
Поточний інструктаж.
Майстер в/н перший обхід проводить після вступного інструктажу і розстановки учнів по робочих місцях, цей обхід носить контрольний характер. Майстер перевіряє, чи всі учні приступили до роботи, чи немає організаційних утруднень, що заважають її виконанню.
При другому обході майстер з'ясовує правильність організації робочих місць, способи роботи (чи не припускаються помилки), ступінь засвоєння показаних прийомів, раціональне використання матеріалів, інструментів, дотримання правил техніки безпеки.
Третій обхід робиться з метою контролю правильності виконання трудових прийомів та операцій. При необхідності майстер робить індивідуальний інструктаж і показ.
При подальших обходах майстер зупиняється біля окремих учнів, уважно придивляється до прийомів роботи, але не втручається без потреби в роботу учнів, він перевіряє, чи дотримується рекомендований режим роботи, технологічна послідовність, встановлює причини відставання учнів тощо.
Після закінчення роботи учні здають майстру готові вироби.
Заключний інструктаж
Майстер в/н:
Оголошення домашнього завдання.