Костопільська загальноосвітня школа №3 І – ІІІ ступенів. Костопільської районної ради Рівненської областіГалатюк Наталія Володимирівна. Використання ІКТ на уроках біології , як засіб формування інформаційноїкомпетентності учнів
Номер слайду 2
Ми змінили своє оточення так радикально , що тепер повинні змінювати себе , щоб жити в цьому новому оточенніНорберт Вінер
Номер слайду 3
ЗАГАЛЬНАДІАГНОСТИЧНАПРЕДМЕТНО - ОРІЄНТОВАНА ІКТ компетенція вчителя. Здатність створювати : ПРЕЗЕНТАЦІЇ ТЕКСТОВІ ДОКУМЕНТИ ТАБЛИЦІ МАЛЮНКИ ДІАГРАМИздатність використовувати : Здатність розробляти : Власні електронні продукти. Здатність здійснювати : Діагностування електронне тестування моніторинг. Здатність застосовувати в навчально – виховному процесі : готові навчальні програми електронні лабораторії електронні підручники онлайн - конференції Локальні мережі Бази даних Інтернет - технології
Номер слайду 4
Передбачає здатність учня орієнтуватися в інформаційному просторі , Отримувати інформацію та оперувати нею відповідно до власних потреб і вимог сучасного інформаційно – високорозвиненого динамічного суспільстваІнформаційна компетентність учня
Номер слайду 5
Інформаційна культура учня. Характеризує досягнутий рівень розуміння інформаційних процесів , ступінь задоволення потреб в інформаційному спілкуванні , в своєчасній , вірогідній та вичерпній інформації , що забезпечує цілісне бачення світу
Номер слайду 6
Вибір програми або форми навчання інформаційно – комунікаційних технологій ( ІКТ )Формування ІКТ –компетентностіФормування ІКТ - культури. Етапи формуванняІКТ культури учня
Номер слайду 7
Види діяльностіПоказники сформованості інформаційної культури. Низькийсереднійдостатнійвисокий. Базові знання Адекватно формувати потребу в інформації Розуміння. Використовувати , переробляти інформацію і створювати нову за допомогою ІКТАналіз .синтез . Відбирати , аналізувати інформацію за допомогою іКТВміння встановлювати. Причинно - наслідкові зв’язки
Номер слайду 8
Інформаційно – комунікаційні технологіїЦе апаратні й програмні комп’ютерні засоби організації пізнавальної , творчої ,науково – дослідної діяльності учнів , фото -,аудіо -. відеоапаратура , засоби телекомунікаційного зв’язку , розмножувальна техніка , що використовується для забезпечення повноцінного навчально – виховного процесу
Номер слайду 9
Можливості використання ІКТ у вивченні БІОЛОГІЇ Використання мережі Інтернет , застосування власного сайту. Підготовка до олімпіад , ЗНОНауково – дослідні роботи. СТВОРЕННЯ ТА ПОКАЗ презентацій , ТАБЛИЦЬ, ментальних карт демонстрація біологічних об’єктів , процесів , явищ проектна діяльність. Лабораторні та практичні роботи ( електронний онлайн визначник рослин , тренажер “ генетичний код ” , My heritage )Контроль знань , умінь і навичок учнів( Google форми , Learningapps.org , kahoot.com ,Google jamboard )
Номер слайду 10
Застосування ІКТ дозволяє Краще оцінити здібності та знання дитини. Зрозуміти учня. Шукати нові , нетрадиційні форми і методи навчання. Розвивати творчі здібності учнів. Розвивати самостійне мисленняІстотно змінити способи управління навчальною діяльністю
Номер слайду 11
Переваги ІКТ формує самооцінку учнів Розширює можливості для самостійної роботи учнів. Надає можливість стати членом віртуальної спільноти. Надає Можливість набувати нових компетентностей у процесі Написання науково – дослідних робіт та проектів Дозволяє використовувати різні форми навчання та види діяльності , що зменшують стомлюваність учнів. Дозволяє вивести сучасний урок на якісно новий рівень . Урок стає більш цікавим , складний матеріал зрозумілішим Розширює можливості ілюстративного супроводу уроку. Використання різних аудіовізуальних засобів ( музики , графіки , анімації ) збагачують матеріал і підвищують зацікавленість і мотивацію до навчання
Номер слайду 12
Мінуси ІКТІКТ не замінить “ живе ” знайомство з природою, виходи на екскурсію , роботу з мікроскопом , вологими препаратами , колекціями Відмирання традиційної культури читання , культу книги. Поява різних форм комп’ютерної залежностіРозширення доступу до небажаної інформаціїМожливість порушення авторських прав , Поширення плагіату
Номер слайду 13
Основні проблеми та труднощі ,з якими стикаються вчителі в процесі роботи Дуже багато часу вимагає : підготовка уроків з використанням ІКТ виготовлення електронних дидактичних матеріалів робота над заповненням сторінок сайту вчителя Недостатня комп’ютерна оснащеність навчальних кабінетів. Не у всіх учнів є комп’ютери у домашньому користуванні