План-конспект відкритого уроку виробничого навчання
Група: № 21
Спеціальність: «Кухар-кондитер».
Майстер в\н: Міщенко К.Г.
Місце проведення уроку: кухня –лабораторія.
Тема програми: «Приготування пісочного тіста та виробів з нього».
Тема уроку:«Приготування торта «Монастирська хата».
Мета уроку:
а)навчальна: закріплення і вдосконалення професійних знань, умінь і навичок у процесі приготування виробів з пісочного тіста;
б) виховна: виховання прагнення до розвитку професійних здібностей; добросовісного відношення до праці;
в) розвивальна: розвиток технологічного мислення та професійних якостей кухаря.
Тип уроку: урок вдосконалення початкових умінь та навичок при виконанні прийомів, операцій та видів робіт.
Методи навчання:
Міжпредметні зв’язки:
Матеріально-технічне забезпечення:
інвентар та інструменти: шкребок, качалка, посуд різної ємності; обладнання: виробничі столи, електрична жарова піч;
сировина: борошно, маргарин, яйця, цукор, сода, сметанний крем;
напівфабрикати: пісочне тісто;
сировина для начинки: вишня свіжа;
сировина для оздоблення: шоколадна глазур.
Навчально-методичне забезпечення: плакат «Схема приготування пісочного тіста»,
презентація: «Приготування торта «Монастирська хата», інструкційно-технологічна картка.
Хід уроку
Майстер в/н: Доброго дня, шановні учні! Розпочинаємо урок виробничого навчання. Прошу старосту групи доповісти про явку учнів на занятті.
(Учень доповідає про явку учнів на занятті)
Майстер в/н. Шановні учні, тема сьогоднішнього уроку: «Приготування торта «Монастирська хата». (Тема записана на дошці та на слайді 1 мультимедійної презентації).
Мета нашого уроку: «Закріплення і вдосконалення професійних знань, умінь і навичок у процесі приготування торта з пісочного тіста».
Торти посідають особливе місце в групі борошняних кондитерських виробів. Пояснюється це не тільки відмінними смаковими властивостями тортів, але й тим, що торт може прикрасити будь-який святковий стіл і бути гарним подарунком.
Ця тема є важливою, так як в наш час все більше стають популярні торти домашнього приготування.
Майстер в/н. Пригадаємо, що ви вивчали з даної теми на уроках теоретичного навчання та попередніх уроках виробничого навчання.
Усне опитування учнів за запитаннями
Щоб підготувати борошно до виробництва, його просіюють.
На підприємствах громадського харчування отримані яйця обробляють в 4-х ваннах: 1 – обмивають від забруднень; 2 – замочують у 0,2% розчині хлорного вапна; 3 ванна – замочують у 0,5% розчині кальцинованої соди;
4 ванна – ополіскують.
Перед використання у кондитерському виробництві цукор просіюють через сита з вічками не більше ніж 3 мм. Соду та сіль перед використанням теж просіюють.
Є два види пісочного тіста: пісочне та десертне.
Підготовлену сметану збивають, поступово збільшуючи темп збивання до утворення пишної маси. Не припиняючи збивання, у сметану поступово всипають цукор та ванільну пудру. Загальна тривалість збивання – 20 хв. Вимоги до якості: пишна, повітряно-біла маса, добре зберігає форму, смак солодкий, ледь кислуватий.
Для приготування пісочного тіста використовують таке обладнання: збивальну та тістомісильну машину.
Для приготування вишневої начинки для торта з вишень видаляють плодоніжки. Промивають та видаляють кісточки. На розкачане тісто перед накладанням начинки кладуть цукор.
Торти з кремовим чи фруктовим оздобленням зберігаються у холодильниках при температурі від 0 °С до +8 °С.Усі кремові вироби після виготовлення одразу відправляють на реалізацію.
Майстер в/н.Сьогодні на уроці ми з вами будемо виконувати роботу в такому порядку:
Майстер в/н. Хочу звернути вашу увагу на інструкційні картки, які знаходяться на ваших столах. Розгляньте уважно катку для торта «Монастирська хата». У ній зазначено набір та кількість сировини, технологія приготування виробу, вимоги до якості. Ви будете готувати торт відповідно до інструкційно-технологічної картки, використовуючи знання, отримані на уроках теоретичного навчання.
Пропоную вам звернути увагу на технологічну схему приготування пісочного тіста.
Майстер в/н. Перед початком роботи ми з вами обов’язково повинні згадати вимоги охорони праці при виконанні операцій.
Перед початком роботи необхідно:
Правила роботи з ножем:
Правила безпечної експлуатації електричних жарових шаф:
По закінченню роботи необхідно:
Майстер в/н Перед початком роботи необхідно організувати робоче місце, підібрати інвентар, обладнання, сировину. Ми будемо використовувати таке обладнання: виробничі столи, мийні ванни, електричну жарову піч; інвентар: лотки, листи, качалку, посуд різної ємності, ложки; інструменти: ніж, шкребок; сировину: пісочне тісто, сметанний крем, вишневу начинку, борошно, сировину для оздоблення: глазур.
Майстер в/н. При приготуванні напівфабриката із пісочного тіста можуть виникнути окремі недоліки. Розглянемо шляхи їх усунення.
Можливі недоліки |
Причини виникнення |
Способи усунення |
Тісто прирозкачуванні рветься, кришиться. |
Для замішування тіста використовували розтоплений жир і неохолоджену сировину. Тісто готували у теплому приміщенні. |
Потрібно використовувати охолодженусировину, готувати тісто в прохолодному приміщені. |
Напівфабрикат сирий,погано пропечений. |
Недостатній час випічки. |
Потрібно дотримуватися часу випікання. |
Пісочний напівфабрикат з темним плямами на поверхні. |
Для замішування тіста використали цукор-пісок з крупними кристалами. |
Потрібно використовувати цукор з дрібними кристалами. |
При випіканні витекла вишнева начинка. |
Неякісно сформований напівфабрикат . |
При формуванні потрібно щільно защіпати краї. |
При змазуванні торта крем розтікається по поверхні. |
Недостатньо збитий крем, рідка сметана. |
Використовувати сметану з більшим відсотком жирності. |
Майстер в/н Перегляньте відеофільм «Приготування торта «Монастирська хата» та зверніть увагу на дотримання вимог охорони праці.
Перехід до робочої зони.
Майстер в/н Робоче місце кондитера організовується зліва направо. Зліва лежать інвентар і інструменти, потім тісто, вишнева начинка, справа – лист, на який буде викладатися напівфабрикат.
Майстер в/н. (демонструє приготування напівфабрикату, коментуючи хід роботи).
1.Дайте відповіді на запитання.
ІII. Поточний інструктаж під час виконання вправ учнями.
Перший обхід: перевірка, чи всі учні приступили до роботи, чи немає організаційних утруднень, що заважають її виконанню.
Другий обхід: перевірка, чи правильно організовані робочі місця, чи не припускаються учні помилки при виконанні роботи; ступінь засвоєння показаних прийомів, раціональне використання матеріалів, інструментів, дотримання вимог охорони праці.
Третій обхід:контроль за прийомами робіт окремих учнів.
Четвертий обхід: контроль за дотриманням режиму роботи учнів.
П’ятий обхід: перевірка раціонального використання матеріалів та інструментів.
IV. Заключний інструктаж.·