Тиждень4. Урок1. Дата________________
Тема: Взаємодія тварин
Мета: Ознайомити учнів з особливостями взаємодії тварин, сформувати уявлення щодо взаємодопомоги тваринних організмів, які мешкають у групах.
Ранкове коло
небу, сонцю, квітам, людям. (тягнемося руками вгору, потім нахиляємося донизу)
І тоді обов’язково день тобі — веселим буде! (показуємо великий палець вгоду сусіду зліва та справа)
промовте разом «Доброго ранку всім!»
-аналіз числа 21(двоцифрове-одноцифрове, парне-непарне, кругле-некругле, сусіди, 2+1,2*1, скласти задачу з числом 21,яка буде розв’язуватися дією додавання)
- характеристика понеділка( який день тижня, дні сусіди, понеділок англійською мовою)
-характеристика вересня(1 місяць осені,9 місяць року; скласти речення з словом «вересень»)
- Діти зараз ми пограємо в відому вам гру «Пантоміми» зараз я кожному з вас роздам картки з малюнками тварин, а ви використовуючи міміку і жести й не вимовляючи ані звуку, зобразите задану тварину так, щоб усі здогадалися, хто це.
4. Зворотний зв’язок із минулим навчальним тижнем.
- Діти, про що ми говорили протягом минулого тижня? Дійсно, протягом минулого тижня ми досліджували ваші родини, створили родинні дерева.
(Діти сідають за свої парти)
5. Тема тижня та уроку
-Цього тижня ми з вами будемо вчимося разом виконувати різні дії, будемо вчитися діяти разом. А розпочнемо ми з дослідження взаємодії серед тварин».
6. Робота з підручником
Діти, давайте прочитаємо текст та розглянемо малюнок у підручнику на с. 33.
Запитання для обговорення:
• Як називають тварин, які мешкають у великих групах? (стадні тварини)
• Для чого стадні тварини взаємодіють один з одним? (щоб повідомити про небезпеку, розподілити обов’язки)
• Хто зображений на малюнку? (дикі гуси)
• Як дикі гуси взаємодіють між собою під час міграції? (летять клином, час від часу змінюючи вожака зграї, коли той втомився)
Якщо від них полетить 3, 10,7.
- А ще гуси принесли на своїх крилах, одну дуже цікаву задачу для вас.
1) У шкільному зоокуточку 5 хом’яків, 6 кроликів та 4 черепахи. Скільки всього тварин у шкільному зоокуточку?
7. Вправа «Уроки гусей»
Діти, гуси подарували нам декілька уроків, зараз я вам їх зачитаю, а ви уважно послухайте, і скажіть, коли люди чинять так, як це роблять гуси:
• Урок 1. Махаючи крилами, гуси, які летять на чолі клину, створюють підйомний потік для тих птахів, що летять за ними. Така будова клину зменшує зусилля під час польоту (той, хто рухається в одному напрямку з іншими, досягає бажаного швидше і легше, тому що всі допомагають один одному)
• Урок 2. Якщо птах випадає з клину і починає летіти сам, він одразу відчуває опір вітру і сповільнює рух. Тому намагається якнайшвидше повернутись до клину. (краще залишатися разом з тими, хто рухається у тому ж напрямку, бути готовим приймати допомогу і самому надавати її іншим)
• Урок 3. Коли птах, що летить попереду, втомлюється, він повертається у клин, а на його місце стає інший. (якщо по черзі виконувати найскладнішу роботу, це піде на користь спільній справі)
• Урок 4. Гуси, які летять у клині, своїм криком сигналізують усім, хто попереду, яку швидкість польоту треба підтримувати (ми повинні прислухатися до інших; в групах, де всі прислухаються до думки інших, спільна справа робиться легше, і можливості кожного зростають)
• Урок 5. Якщо когось із птахів поранили або він захворів, клин залишають ще два птахи. Вони летять за ним, допомагають і захищають його. (потрібно піклуватися про інших, особливо тих, хто слабший)
8. Музична руханка «Гуси-потягусі
https://www.youtube.com/watch?reload=9&v=Hxaxd229Kt8
9. Самостійна робота «Взаємодія в тваринному світі»
Діти, деякі з вас, вдома опрацювали певний текст, зараз ви ознайомите весь клас з ним, але спочатку пропоную вам переглянути відео, особливу увагу зверніть на тварину, про яку будите розповідати.
https://www.youtube.com/watch?v=POOmkNiw2VI
10.Перегляд відео «Взаємодія тварин»
- А зараз пропоную переглянути жартівливий мультфільм про взаємодію крабів, мурах та пінгвінів.
Запитання для обговорення:
• Як краби змогли врятуватися від альбатроса? (об’єднавши свої зусилля)
• Від якої тварини захищалися мурахи? (мурахоїд)
• Хто захищався від косатки, хитаючи кригу? (пінгвіни)
Підсумуйте: «Разом ми сила!».
«За рахунок взаємодії мурахи можуть піднімати предмети значно більші від власної ваги!».
11.Підсумкові завдання (зворотний зв’язок, рефлексія, релаксація)
Вправа «Крісло автора». За наявності часу запропонуйте дітям написати есе (4-7 речень) про взаємодопомогу серед учнів класу та прочитати, сівши до Крісла автора.
Вправа «Рюкзак»
Урок розроблено з використанням посібника «Розробки уроків з інтегрованого курсу для 3 класу» автори Тетяна Воронцова, Володимир Пономаренко,
Катерина Василенко, Юлія Коберник, Ольга Мірошникова,
Маргарита Компанієць, Ірина Лаврентьєва, Олена Хомич, Наталія Андрук
http://autta.org.ua/ua/resources/ya_doslidzhuyu_svit/JADS_3_klas