Тема: Навчальний проект « Людина має творити добро ».
Мета: систематизувати й розширити знання учнів про добро ; навчити працювати самостійно та в групах; розвивати вміння аналізувати, робити висновки, спостережливість, мислення, увагу; збагачу¬вати активний словник учнів; виховувати доброзичливе ставлення до інших .
Навчальні цілі: учень/учениця називають: добрі справи; знають: що таке добро; уміють: аналізувати добрі і погані вчинки.
КЗЛОР «Самбірський педагогічний коледж імені Івана Филипчака»
Конспект поширеного
уроку я у світі
на тему : «Навчальний проект: «Людина має творити добро.»»
проведеного в 3-Б класі
31.01.2019
СШ №1 ім. Т.Г.Шевченка
м. Самбора
студенткою групи ПО-43
Саман Анжелікою Михайлівною
Самбір, 2019
Тема: Навчальний проект « Людина має творити добро ».
Мета: систематизувати й розширити знання учнів про добро ; навчити працювати самостійно та в групах; розвивати вміння аналізувати, робити висновки, спостережливість, мислення, увагу; збагачувати активний словник учнів; виховувати доброзичливе ставлення до інших .
Навчальні цілі: учень/учениця називають: добрі справи; знають: що таке добро; уміють: аналізувати добрі і погані вчинки.
Обладнання : ілюстрації до теми , відео, прислів’я, роздатковий матеріал, квітка «Добра», плакат «Добрі справи», завдання для роботи в групах.
Тип уроку : комбінований
Хід уроку
І. Організація учнів до уроку.
Вже дзвінок нам дав сигнал:
Працювати час настав,
Тож і ви часу не гайте,
Працювати починайте.
II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
— Діти , що для вас означає добро ?
III. Повідомлення теми та мети уроку.
- Сьогодні на уроці ми будемо говорити про те , чому людина має творити добро.
IV. Робота над темою уроку.
1. Асоціативний кущ «Добро »
- Доберіть слова з якими у вас асоціюється слово «добро ».
2. Гра «Доповни закінчення»
— Прочитайте частину прислів’я і додайте до кожного відповідне закінчення.
▪ Хто людям добра бажає, – … .
▪ Перший крок до добра – … .
▪ Робиш добро – … , робиш зло – … .
Слова для довідок: не кайся; той і собі має, зла й сподівайся
4. Робота в групах «Дерево Доброти»
Три групи одержують конверти із зображенням листочків з написами «Працьовитість», «Доброта», «Злість», «Грубість», «Чемність», «Терпіння», «Повага», «Зло», «Обман», «Милосердя», «Ввічливість», «Любов», «Нена¬висть», «Байдужість», «Щедрість», «Взаємодопомога», «Мужність», «Боягузтво».
— Прикрасимо іграшками наше дерево Доброти. Тільки виберіть листки з тими словами-поняттями, з якими б вам хотілось зустрітися.
Правила успішної роботи над проектом.
Працюємо разом на спільний результат.
Допомагаємо одне одному цікавими ідеями та іншим.
Кожен учасник групи активно працює й висловлює свої думки.
Кожен з учасників є відповідальним за результат спільної роботи.
6 . Гра «Квітка Добра»
— Діти, перед вами лежать пелюсточки, яких вам потрібно зробити квіточку. Для того, щоб зробити квіточку, потрібно вибрати тільки ті пелюсточки, які характеризують добру людину.
(На пелюстках написані такі слова: чуйність, егоїзм, щирість, лицемірство, грубість, терпіння, невихованість, жорстокість, ввічливість.) Діти вибирають правильні пелюсточки і складають квіточки.
7. Перегляд відео «Урок добра від Тітоньки Сови»
- Про що розповідається у відео?
- Які головні герої?
- Як ви розумієте прислів’я : «Добро завжди повертається»?
Фізкультхвилинка.
- Діти, зараз ми проведемо фізкультхвилинку, щоб ви відпочили і знову приступили до роботи
– Діти, кожна група повинна була підготувати відповіді на питання .
3 Група
V. Закріплення вивченого.
9.Гра «Ромашка»
Ромашку, складену з окремих пелюстків із завданнями, прикріплюють на дошці. Учні за бажанням або запрошенням учителя виходять до дошки і відривають пелюстку, читають вголос завдання, виконують його.
— Назви хороші якості свого товариша.
— Розкажи про добрі вчинки своєї однокласниці.
— Пригадай, кого ти ненавмисно образив, знайди спосіб загладити вину.
— Розкажи, який добрий вчинок ти зробив.
— Зроби комплімент сусідові (сусідці) по парті.
10. Ситуації «Як вчините, якщо …»
1) Плаче дівчинка:
а) скажете лагідне слово;
б) запитаєте, чому плаче;
в) пройдете мимо.
2) Старший хлопчик ображає молодшого:
а) обороните;
б) будете спостерігати;
в) пройдете мимо, ніби не помітили.
3) Маленький котик сидить високо на дереві, нявчить і не може злізти:
а) пройдете мимо;
б) полізете на дерево знімати котика;
11.Гра «Добрі чарівники»
— А зараз я пропоную вам стати добрими чарівниками. У мене є чарівна паличка. Кожен із вас буде передавати паличку іншому і називати тільки хороші вчинки дітей класу або ваших друзів. (Діти беруть паличку і називають хороший вчинок свого однокласника, друга, знайомого …)
— Бачите, як багато в нас гарного, доброго. Намагатимемось і на¬далі берегти і примножувати ці добрі вчинки. Щоб ваші обличчя були завжди радісні від того, що ви зробили доброго, а на обличчі ніколи не зникала усмішка.
-Гра «Якщо ти добра людина, то повинен …»
Умови гри. Якщо людина повинна робити те, що я називаю, то ви плескаєте в долоні, а якщо ні, то нічого не робите.
• Робити комусь зле, якщо цього ніхто не бачить.
• Допомагати мамі мити посуд.
• Не вмиватися.
• Берегти рідну природу та охороняти її.
• Шанувати працю інших людей.
• Галасувати, коли хтось відпочиває.
• Бути вихованою, стриманою.
• Обманювати, сваритися, хвалитися.
• Насміхатися з чужого горя.
• Добре вчитися, багато читати.
• Не слухати батьків.
• Ділитися тим, що в тебе є.
• Ображати інших.
• Спати на уроках.
• Красти.
• Захищати слабшого.
• Допомагати друзям у біді.
12.Гра «Добрі і погані вчинки»
— Зараз я запропоную запитання, а ви, якщо так вчинить добра людина, плеснете в долоні, а якщо так може вчинити невихована людина, то залишитеся сидіти спокійно.
• Допомагати мамі мити посуд.
• Робити комусь зле, якщо він цього не бачить.
• Не вмиватися.
• Берегти рідну природу та охороняти її.
• Шанувати працю інших людей.
• Галасувати, коли хтось відпочиває.
• Бути виховано, стриманою дитиною.
• Обманювати, хвалитися.
• Насміхатися з чужого горя.
• Добре вчитися, багато читати.
• Не слухати батьків.
• Допомагати друзям у біді.
• Ділитися тим, що є в тебе.
• Ображати інших.
• Захищати слабкого.
• Спати на уроках.
• Красти.
• Любити своїх батьків.
• Ображати тварин.
• Сваритися.
Гра «Якщо ти добра людина»
• Допомагати по господарству.
• Не вмиватися.
• Берегти природу.
• Галасувати, коли хтось відпочиває.
• Добре вчитися.
• Не слухати батьків.
• Ділитися тим, що в тебе є.
• Не слухати інших.
• Ображати тварин.
• Любити батьків.
• Сваритися.
VI. Підсумок уроку.
- Діти, то що таке добро ?
- Які прислів’я ви знаєте про добро ?
- Чому потрібно робити добро ?
- Молодці! Ви гарно працювали на сьогоднішньому уроці.
На кінець хочеться сказати такі слова з молитви: «Благослови ж нас, Боже, бути добрими, милосердними один до одного. Дай нам сили і наснаги зберегти й примножити людську доброту! Благослови, Боже!»
VII. Повідомлення домашнього завдання.
1