Тема «Державні символи України»
Мета : поглибити знання дітей про держані символи; формувати громадянську, мовленнєву компетентності, розвивати пізнавальний інтерес учнів; виховувати шанобливе ставлення до державних символів України,почуття патріотизму.
Обладнання : картки-завдання, клей-олівець, букви, папір, Конституція України, телевізор, підручники, зошити, презентація «Державні символи України».
ХІД УРОКУ
1. Організація класу
2. Перевірка домашнього завдання.
*ми належимо до українського …………………….(картку на дошку)(народу)
*країна з політичною владою…………………….(картку на дошку)(держава)
*люди, які постійно проживають на території України ……………..(картку на дошку)(українці)
*головне й обов’язкове правило для всіх громадян країни…………(картку на дошку) (закон)
*основний закон держави……………………(картку на дошку)(Конституція)
*день Конституції………………………..…(картку на дошку)(28 червня)
*головою держави є…………………………….(картку на дошку)(Президент)
*єдиним джерелом влади в Україні є…………….(картку на дошку) (народ)
*народ обирає депутатів до……………..(картку на дошку) (Верховної Ради)
*державною мовою в Україні………………….(картку на дошку)(українська)
*столицею України є……………………………(картку на дошку)(Київ)
*день незалежності України……………(картку на дошку)
-Що об’єднує всі ці слова? (Україна) (картку на дошку) ( слайд 2 )
3. Повідомлення теми і мети уроку.
- Запрошую по 1 представнику від групи.
Візьміть по картці. Прочитайте і вишикуйтесь так, щоб діти визначили тему нашого уроку.( Державні символи України) ( слайд 3 )
4. Актуалізація опорних знань.
Вправа « Розсипанка»
І ГРУПА – П П Р Р А О (прапор)
_коли піднімають прапор України?
ІІ ГРУПА – Р Г Б Е (герб)
-де зображено герб України?
ІІІ ГРУПА – М Н Г І (гімн)
- коли звучить гімн України?
- Як об’єднати поняття ГЕРБ, ПРАПОР, ГІМН ? (державні символи)
- Що ви знаєте про ці символи?
5. Усвідомлення нового матеріалу
5.1 Конституцією України. ( слайд 4 )
5.2 Державний Прапор України ( слайд 5,6 )
5.3 Державний гімн. ( слайд 7, 8 )
5.4 Державний герб. ( слайд 9 )
6. Фізкультхвилинка « Райдуга » ( слайд 10 )
7. Застосування нових знань
Легенда про державні символи України (робота в парах)
-Як звали матір?
-Як звали синів?
Відповідь : ( слайд 11)
ми вважаємо, що це………………………..
Оскільки……………………
Таким чином……………………………..
-Придумайте кінцівку легенди.( З того часу….)
8. Контрольний етап
1. Вправа « Що є що?» - робота в зошиті (правильно з’єднайте ліву та праву частини завдань) ( взаємоперевірка)
2. Як ми ставимося до найсвятішого, найціннішого? (шануємо, бережемо)
9. Рефлексія
9.1 Вправа «Розшифруй»
І ГРУПА – ГЕРБ (19 лютого – день Українського Герба) уособлення:повітря-земля-вода; батько-мати-дитя; сила-мудрість-любов; мир-праця-покоління
( ГЕРАЛЬДИКА (гербознавство) – спеціальна історична дисципліна, яка вивчає генезис гербової традиції, явища і події, пов'язані із засвоєнням та функціонуванням гербів, а також супутні документи, що стосуються причин та обставин виникнення, еволюції соціальної ролі та правового статусу гербів.)
Наш ГЕРБ – тризуб.
Це 3 19 16 33 , 22 16 1 3 1 й 22 11 16 1 ,
Наш ГЕРБ – тризуб.
ІІ ГРУПА – ГІМН (6 березня – день Українського Гімна) слухати стоячи, мовчки, з гордо піднятою головою.
(Гімн в перекладі з грецької означає – святкова пісня).
Слова високі ,
Мелодія врочиста –
6 7 21 9 1 3 18 11 14 ГІМН
Ми знаємо усі.
ІІІ ГРУПА – ПРАПОР (23 серпня – день Українського Прапора) піднімається при відкритті міжнародних конференцій, під час офіційних церемоній. Він – символ міцності та незалежності держави України.
(Існують правила прапорового етикету)
22 11 18 31 19 – 9 19 3 23 11 14 ПРАПОР маєм :
Синє – небо, жовте – жито ;
ПРАПОР цей оберігаєм ,
Він – святиня , знають діти.
9. 2 Вправа « Сенкан»
1. герб ( прапор, гімн)
2. ________________________
3.________________________
4.________________________
5.________________________
-Що є спільним для понять – ПРАПОР – ГЕРБ – ГІМН ? (Державні символи України)
10. Підсумки уроку.
Тепер я знаю…………… ( слайд 12)
Я прагну……………..
Мені сподобалося…………..
Мені було складно ……………