Розробка уроку я у світі для 3-го класу. Тема. Людські чесноти. Додержуй даного слова. Намагайся не обманювати.

Про матеріал
Тема. Людські чесноти. Додержуй даного слова. Намагайся не обманювати. Не можна брати чуже Мета: розширити знання учнів про людські чесноти; вчити думати про свої вчинки та їхні наслідки; спонукати школярів до виконання моральних правил людських чеснот, узагальнити знання дітей про загальнолюдські правила суспільного життя ; розвивати мислення, мовлення; виховувати позитивні риси характеру.
Перегляд файлу

Тема. Людські чесноти. Додержуй даного слова. Намагайся не обманювати. Не можна брати чуже

 Мета: розширити знання учнів про людські чесноти; вчити думати про свої вчинки та їхні наслідки; спонукати школярів до виконання моральних правил людських чеснот, узагальнити знання дітей про загальнолюдські правила суспільного життя ; розвивати мислення, мовлення; виховувати позитивні риси характеру.                                                                                                      Обладнання: прислів’я на А4, сигнальні картки,слова до гри.                                                                                                                         Тип уроку: засвоєння нових знань

Хід уроку

І. Організація класу до уроку                                                                                                 - Усі приготуйтесь до уроку. Старанно виконуйте завдання,та уважно слухайте.                                                                                                             ІІ.Актуалізація опорних знань                                                                                           -Діти, які людські чесноти ви знаєте?                                                                                                               -Як можна їх поділити?                                                                                                       -Якими чеснотами володієте ви?                                                                                                   -А яких ви б хотіли набути?    

 III. Повідомлення теми і мети уроку                                                                                        - Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся про те, як і риси характеру належать до людських чеснот. Та чому потрібно завжди говорити правду.                                                                                                                        ІV.Вивчення нового матеріалу.                                                                                                      1.Робота на казкою «За добро – добром»                                                                                    - Послухайте  українську народну казку «За добро — добром»                                         -  Поміркуйте, чому вона так називається?

Жив колись сильний і розумний Лев. Усі мешканці лісу боялися й поважали могутнього володаря. Одного разу під час ранкової прогулянки хижак зустрів Пантеру. Шкіра ґраційної кішки була подряпана, а хутро вкрите багнюкою та колючками.  – Що сталося? – схвильовано поцікавився правитель.                              – За мною, метаючи списи, гналася Людина, – пожалілася Пантера.                                – Хто це? – спантеличено розпитував Лев.                                                                                – Немає на світі хитрішої істоти. Раджу уникати зустрічі з нею, – застерегла хижачка.                                                                                                                                          – Неодмінно провчу нахабу, – загарчав звір.                                                                              І, не зволікаючи, вирушив на пошуки. Дорогою хижак зустрів Віслюка та Коня. Морди тварин стягнула вузда, а в зубах були вудила. Володар не стримав обурення: – Хто так познущався з вас, друзі?                                                               – Людина, – похиливши голови, зізналися бідолахи.                                                         – Але ж ви міцні та сильні. Чому не чинили опір?                                                                        – Бо людина – хазяїн. Немає нікого розумнішого за неї. Якщо хочеш уникнути неприємностей, остерігайся двоногої істоти.

Розгніваний цар звірів попрямував далі.  Аж раптом наступив на мишачий хвостик. Перелякана крихітка ледве чутно пропищала:                                                        – Володарю, не чіпай! Якщо з’їси мене, все одно не будеш ситим, а відпустиш – голод сильнішим не стане. Подаруй життя, й колись віддячу за доброту й урятую від загибелі.                                                                                 Правитель так зареготав, що луна пішлагаєм:                                                                           – Оце так розвеселила! Ніхто мене не скривдить, бо наймогутніший! Не потребую допомоги.                                                                                                            Але Мишка вперто наполягала:– Присягаюся, що колись витягну тебе з халепи.                                                                                                                                 Лев, сміючись, вирішив: «Не їстиму хвостату, бо не помиляється: ситим і справді не стану.» Звір підняв лапу, й сіренька шмигнула вкущі.                  Сталося так, що мисливець, який виловлював тварин, заманюючи в пастку, викопав яму на шляху, яким прямував хижак. Звір упав на дно. Людина міцно зв’язала здобич сіткою та ременями й залишила в лісі до світанку.              На щастя, неподалік пробігала Мишка. Упізнавши правителя, крихітка смикнула полоненного за вуса:– Пам’ятаєш мене, друже? Сьогодні віддячу за шляхетний учинок. Розумниця свистом скликала своїх діточок і разом із малюками почала гризти ремені та сітку. Лев аж підскочив від радості, щиро подякував рятівниці й, розминаючи лапи, мовив: – Тепер розумію, що найсильніший не той, хто має дуже тіло, а той, у кого є вірні друзі

 -Обговоріть, чого Мишка навчила Лева?                                                                    2.Гра «Я знаю такі людські чесноти»                                                                             -Діти,вам необхідно назвати якомога більше людських чеснот.                                                                                                      -Увічливість, щедрість, делікатність, уміння дотримувати даного слова, правдивість — це такі людські чесноти, як і повинна мати кожна людина.     3.Гра «Обери чесноту»                                                                                                          -Підкресліть якості, які людина повинна викорінювати в собі.                          Щедрість, скупість, ввічливість, працьовитість, делікатність ,жадібність, справедливість, агресивність, доброта, брехливість                                               4. Гра «Правильний вибір»                                                                                                                     - Позначте + вислів, що характеризує людину, яка дотримує данного нею слова.                                                                                                                               * Я обіцяв мамі гарно вчитись. З понеділка і почну.                                                                     * Я пообіцяв мамі допомогти. Зараз же і почну.                                               5.Слухання й обговорення оповідання В. О. Сухомлинського                                        ЧОМУ ЗДИВУВАВСЯ ПЕТРИК                                                                                 Мама залишила Петрика вдома, а сама пішла до крамниці по хліб. Петрик сидів біля відчиненого вікна. На вікні стояла кришталева ваза.Надворі було тепло. Сяяло сонце, співали пташки.Великий барвистий метелик сів на кришталеву вазу. Петрику захотілосявпіймати метелика. Він зіп’явся на вікно, простяг руку, штовхнув вазу. Кришталеваваза впала на подвір’я й розбилася.                                                                                                                                      — Що ж тепер буде? Що скаже мама? — засумував хлопчик.                                          Він позбирав скалки, відніс на город і закопав лопаткою в землю. Сів білявікна Петрик і чекає маму.Ледве мама відчинила двері, Петрик підбіг до неї й каже:                                                                                                                               — Мамо, то не я розбив кришталеву вазу. Не я скалки відніс на город і закопавмаленькою лопаткою.В очах матері Петрик відчув тривогу.                             — Хто ж розбив вазу? — запитала мама.                                                                    — Метелик,— відповів Петрик тихо. Мама всміхнулась.                                                    — Як метелик розбив вазу — це зрозуміло…— сказала вона.                                           — Але як він відніс ті скалки на город, як закопав їх — дивно.Петрик теж здивувався. Настільки здивувався, що аж заплакав.

-Чому засумував хлопчик?                                                                                                       -Як він виправдовувався перед мамою про розбиту вазу?                                                    - Чому хлопчик заплакав?                                                                                                    -Чи завжди ви буваєте чесними і правдивими?                                        Фізкультхвилинка(під музичний супровід «Треба добрим буть») V.Узагальнення і систематизація знань                                                                   1.Гра «Доповни пораду»                                                                                             *Чесна людина завжди говорить… (правду).                                                                        *Якщо зробив негарний учинок, слід відразу визнати свою… (провину).                             *Коли щось обіцяєш, завжди треба виконувати… (свої обіцянки).                   *Правдива людина ніколи свого товариша… (не обдурить).                                 *Потрібно бути завжди правдивим, щоб не завдавати іншим… (прикрощів). кщо у чомусь завинив, то не слід перекладати свою провину… (на інших).            *Чесна людина не буде говорити про інших людей погано, не буде передавати…(плітки).                                                                                                    2.Робота над прислів’ями                                                                                                   - З ’єднайте частини прислів’їв.                                                                                               Добре роби,                                                                 а не примітливий.                                           Кого почитають,                                                         добре буде й тобі.                                               Робиш добро — не кайся,                                           а зла уникай.                                                           Все добре переймай,                                         а робиш зло, на зло й сподівайся.             В чужому домі будь привітливий,                            того й величають.

 -Не лише дітям, а й дорослим хочеться, щоб усі їхні друзі, і всі сусіди,і навіть зовсім незнайомі перехожі завжди ставилися до них уважно, по-доброму. І весь секрет у тому, що тільки до ввічливої, вихованої і доброї людинисторонні люди завжди ставляться по-доброму. Тільки таку людину всілюблять, поважають. І у неї є вірні й надійні друзі.

Якщо хочеш, друже,                                                                                                          Щоб тебе любили,                                                                                                               Чемним і привітним,                                                                                                           Добрим, чесним будь!                                                                                                          Не роби другим,                                                                                                                     Що тобі не миле!                                                                                                        Правило це мудре,                                                                                                                 Друже, не забудь!

3.Гра «Добери синоніми»                                                                                                            - Назви близькі за значенням назви людських чеснот.                                Доброта(чуйність)
Чесність(правдивість)                                                                                               Розважливість(поміркованість)                                                                                 Чуйність(відвертість)                                                                       Делікатність(тактовність)                                          Щирість(відвертість)                                                                                                 Рішучість (сміливість)                                                                                                   4.Назви прислів’я                                                                                                                                             -Діти, а зараз, вам потрібно згадати і назвати прислів’я про правду які ви знаєте.  -Брехні, як і шило, в мішку не сховаєш.                                                                             -Хто вчора збрехав, тому завтра не повірять.                                                               -Маленька правда переможе велику неправду.                                                            -Краща гірка правда, ніж солодка брехня.                                                                       VІ. Підсумок уроку                                                                                                             -Які риси характеру належать до людських чеснот?                                                              - Серед позитивних і негативних слів-характеристик оберіть позитивні. Уважний, чуйний, щедрий, жадібний, ледачий, хазяйнуватий, щирий,делікатний, байдужий, скупий, легковажний, ввічливий, лагідний, відповідальний,чемний, милосердний, справедливий, хитрий, жорстокий, рішучий,злий, працьовитий, охайний, наполегливий.                                                          -Чи важко бути чесним?                                                                                                    -Що потрібно робити, щоб тебе назвали чесною людиною?                                                  -Чи траплялися у вашому житті випадки, коли чесність допомогла вам подолати неприємності?                                                                                                       -Хто у вашій сім’ї найчесніший?                                                                                              -Розкажіть про людину, яка є для вас взірцем чесності.

 VII. Повідомлення теми і мети уроку                                                                 

-Написати твір на тему «Чому не можна брехати?

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Пірко Анжеліка
Додано
15 березня 2019
Переглядів
3171
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку