Розробка уроку я у світі для 3-го класу. Тема . Суспільство як єдність людських спільнот ,їх різноманітність.Стосунки людей у суспільстві. .

Про матеріал
Тема . Суспільство як єдність людських спільнот ,їх різноманітність .Стосунки людей у суспільстві. Мета: дати учням поняття суспільства як єдності людських спільнот, вказати на їх різноманітність; допомогти учням усвідомити свою належність до українського суспільства,розвивати громадянську компетентність ; виховувати толерантні взаємини між людьми.
Перегляд файлу

азати

Тема . Суспільство як єдність людських спільнот ,їх різноманітність .Стосунки людей у суспільстві. .

 

Мета:  дати учням поняття суспільства як єдності людських спільнот, вказати на  їх різноманітність; допомогти учням усвідомити свою належність до українського суспільства,розвивати громадянську компетентність ; виховувати толерантні  взаємини  між людьми.

Обладнання : ілюстрації до теми, роздатковий матеріал.

Тип уроку: засвоєння нових знань ,умінь та навичок.

 

Хід уроку

 

І. ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ ДО УРОКУ.

1.Привітання

 

Закінчилась перерва,

Продзвенів дзвінок.

А тепер усі швиденько

Налаштуймось на урок

                           Гра «Шифрувальники»   

  • Щоб урок пройшов не марно ми будемо:

У – уважними

Р – роботящими

О – організованими

К – кмітливими

- Тож ,щоб  урок пройшов цікаво, всі беремося до справи.

ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

  1. Асоціативний кущ .
  • Всі ми люди ,так ?
  • А які ознаки людини ви знаєте? (Народжується, харчується, росте, розмовляє, дихає, міркує, плаче, розмножується, радіє, працює, спілкується, помирає.)
  • Також у людини є ознака яка відрізняє її від інших істот. Це те що людина є членом суспільства.

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

— Сьогодні на уроці ми починаємо вивчати новий розділ «Людина в суспільстві» і темою нашого  уроку буде « Суспільство як єдність людських спільнот,їх різноманітність. Стосунки людей у суспільстві ». 

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Розповідь з елементами бесіди.

— Чи погоджуєтеся ви з думкою, що жодна людина не існує сама по собі, і кожен із нас може жити лише серед людей?(так)

- Правильно,адже з самого першого дня ,дня свого народження людина оточена людьми ,до яких вона поступово звикає.

    — Кожен із нас належить до певного колективу, групи, вікової категорії. Давайте подумаємо до якого?

  • Зараз в даний момент ви хто?(учні)
  • Отже,ви колектив 3 класу .А як ви думаєте чи я і ви належимо до одного і того ж колективу ? (ні)
  • Так ,адже ви діти ,а я майбутній вчитель до того ж старша від вас ,тому я належу до студентів педколеджу,а ви до учнів ліцею.
  • Назвіть які ще ви колективи знаєте ?(лікарі,будівельники ,сім’я ,родина ,людство,школа ,клас,футбольна команда)
  • Наприклад сім’я ,у сім’ї  ким ми є?(один із членів сім’ї),у класі  ?(один із учнів),у театрі?(один із глядачів),а у футболі?(футбольними гравцями ,тобото складаємо футбольну команду),в автобусі?(пасажирами)
  • Молодці .

     - Як бачимо, в суспільстві існує дуже багато різних людських спільнот. Сукупність усіх спільнот, які взаємодіють між собою, утворює суспільство.

     -  Отже , суспільство об’єднання людей ,які взаємодіють між собою та залежать один від одного.  Відносини, що виникають у людському суспільстві, називають суспільними відносинами. Оскільки,  життя людей надзвичайно багатогранне, тому й суспільні відносини є дуже різноманітними.

  • Наприклад , У африканському племені Масаї люди вітають один одного стрибками. Чим вище Ви стрибнете , тим більшу повагу надасте .
  • У Китаї не прийнято приносити квіти господині будинку. Вважається , що цим гості підкреслюють , цей будинок настільки некрасивим , що вони приносять прикраси з собою.
  • Якби ви опинились в одній із цих ситуацій ,чи було б правильно якби ми почали висміювати звичаї і особливості життя інших людей ? (ні)
  • Чому?(тому ,що всі ми різні і кожен із нас повинен поважати право інших бути такими якими вони є)

 Отже , ми з’ясували, що жодна людина не існує сама по собі. Кожен із нас належить до певного колективу, групи, вікової категорії.Та  будь-яка спільнота характеризується взаємодією між людьми.

  • А ви собі можете уявити ,що приходячи до школи,чи додому після уроків  ви  одні з одним не спілкуєтесь?(ні)
  • Це смішно,правда? Хоча ми всі різні ,але між нами існує спілкування ,обмін думками.

2. Робота з підручником (ст.92).

- Розгорніть свої підручники на 92 сторінці та прочитайте текст ,після чого ми його обговоримо.

  • Тож,що таке суспільство?
  • Що належить до суспільства?
  • Давайте ,розглянемо малюнки ,які поміщені на цій сторінці. Як ви думаєте ,хто належить до суспільства?
  • Чому?(тому,що люди створюють суспільство ,визначають у ньому правила поведінки)
  • Прочитайте останнє речення ,як ви його розумієте?(люди розбудовують країну ,знаходять різні винаходи чим збагачують її,а кожна країна має свої звичаї та побут життя)

 

     3. Вправа «Чим ми схожі?» (робота в парах)

  •             Як ви вже знаєте , усі люди різняться між собою. Одні мають білий колір шкіри, інші — чорний . Одні люди високі, інші — невисокі. Одні стрункі, інші — гладкі. Але це не означає, що у нас немає спільних рис та ознак.

- Тож зараз я пропоную вам знайти спільні риси з товаришем  по парті (смаки, уподобання, заняття,погляди). Необхідно назвати  3 спіль­них рис.

- Цією вправою ви довели, що хоча  ми є різними, але у нас багато спільного того, що нас об'єднує.

 

4. Гра «Компліменти».

- А зараз ,ми перевіримо чи вмієте ви робити компліменти один одному?

-  Ми оберемо символом компліменту сердечко. Передаючи кожному учасникові сердечко, ви говорите йому комплімент.

- Молодці ,ви гарно справились із цим завданням ,вмієте поважати один одного.

 

5. Робота над умовними ситуаціями.

  • Для того щоб співіснувати в суспільстві мирно й щасливо ,існує багато правил. Одне з них мабуть уже вам відоме ,це золоте правило спілкування.
  • Чи знаєте що це за правило? (Чого сам собі не зичиш ,того й іншому не бажай). Але є й інші правила вироблені суспільством.

     - Уважно послухайте одну розповідь,і скажіть,яке правило суспільства  було порушено.

Оксана збирала наліпки із зображенням кошенят .В однокласниці Іри вона побачила  наліпки ,яких у неї ще не було . Під час перерви дівчинка потайки дістала з Іриного портфеля новенькі наліпки .Аж раптом до класу ввійшла вчителька .Побачивши все вона сказала: «Тобі має бути соромно!»

 - Тож,яке правило було порушене ?(не можна брати чужого)

 - Чому? (тому що це неправильно)

 - Молодці. А тепер уявіть собі ,що ви усі вийшли на перерву і вирішили поснідати,взяли свій сніданок приготовлений батьками ,як раптом помічаєте ,що ваш товариш стоїть і сумно поглядає у вікно ,бо забув свій сніданок вдома . Як ви поступите ?І яке правило поведінки з іншими ви застосуєте?(потрібно ділитись з іншими )

6. Перегляд мультфільму «Не треба ображати  друзів»

- А зараз ,я пропоную вам переглянути мультфільм «не треба ображати друзів»,уважно дивіться ,бо після нього вам потрібно буде відповідати на запитання .

- Тож,чи гарно зробив вовчик ,коли пішов ловити рибу?(вовчик вчинив негарно)

- Як почувалися звірята ,коли вовчик не згодився допомагати?(вони були ображені на вовчика)

- Чи правильно зробили ведмедик і їжачок ,коли допомогли вовчику?(так)

- Чому?(тому що потрібно допомагати друзям у біді)

- Отож ,що ви навчились із цього мультфільму?(потрібно помагати друзям)

- Так ,молодці .Це ще одне правило яке допомагає нам жити мирно і щасливо у суспільстві.

 

7.  Фізкультхвилинка (музична)

8.   Робота в групах.

    - А зараз  ,я поділю вас на шість груп і  дам вам конверти із прислів’ями та цитатами  великих людей   і ви повинні їх скласти в правильній послідовності та один із групи  повинен його пояснити.

1)Роби добре,добре й буде.

2) Щастя особистості поза суспільством неможливе, як неможливе життя рослини, висмикнутої з ґрунту й кинутої в неродючий пісок.

3)Громада –великий чоловік.

4)Для людини немає нічого цікавішого  в світі ,ніж люди.

5) Єдина справжня розкіш –це розкіш людського спілкування.(мова притаманна тільки людям)

6) Жити в суспільстві й бути вільним від суспільства  не можна.(суспільство має безпосередній зв’язок між людьми)

 

V.  УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

   1.  Гра «Так чи Ні»

- Для того щоб переконатись чи добре ви засвоїли сьогоднішній матеріал ,ми пограємо у  дві гри . Перша з них називається  «Так чи Ні»

Я зачитую речення ,якщо це твердження правильне ви плескаєте у долоні ,якщо ні- сидите тихенько. Домовились?

- Отож,будьте уважні.

1. Об’єднання людей, які взаємодіють, залежать один від одного, називають суспільством.

2. До суспільства належить рослина.

3. Кожна людина існує сама по собі і не залежить від певного колективу.

4. Людина –це член суспільства.

5. Будь-яка спільнота характеризується взаємодією між людьми.

6. Суспільство багате на різноманітні людські спільноти.

 

  1. Гра  «Правильно -неправильно»

- Зараз я роздам вам кружечки двох кольорів зелені та червоні .

- Я буду показувати вам ілюстрації ,якщо те що на ілюстрації належить до суспільства ви піднімаєте зелений кружечок,якщо ні – червоний .

VI. РЕФЛЕКСІЯ

  • Що нового ви сьогодні дізнались?(людина є членом суспільства)
  • Що таке суспільство?
  • Що входить до суспільства?(сім’я, клас ,родина ,футбольна команда)
  • Якими повинні бути стосунки людей у суспільстві?

     VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

С. 92.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Мищенко Лариса
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додав(-ла)
Пірко Анжеліка
Додано
15 березня 2019
Переглядів
40670
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку