азати
Тема . Суспільство як єдність людських спільнот ,їх різноманітність .Стосунки людей у суспільстві. .
Мета: дати учням поняття суспільства як єдності людських спільнот, вказати на їх різноманітність; допомогти учням усвідомити свою належність до українського суспільства,розвивати громадянську компетентність ; виховувати толерантні взаємини між людьми.
Обладнання : ілюстрації до теми, роздатковий матеріал.
Тип уроку: засвоєння нових знань ,умінь та навичок.
Хід уроку
І. ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ ДО УРОКУ.
1.Привітання
Закінчилась перерва,
Продзвенів дзвінок.
А тепер усі швиденько
Налаштуймось на урок
Гра «Шифрувальники»
У – уважними
Р – роботящими
О – організованими
К – кмітливими
- Тож ,щоб урок пройшов цікаво, всі беремося до справи.
ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
— Сьогодні на уроці ми починаємо вивчати новий розділ «Людина в суспільстві» і темою нашого уроку буде « Суспільство як єдність людських спільнот,їх різноманітність. Стосунки людей у суспільстві ».
IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1. Розповідь з елементами бесіди.
— Чи погоджуєтеся ви з думкою, що жодна людина не існує сама по собі, і кожен із нас може жити лише серед людей?(так)
- Правильно,адже з самого першого дня ,дня свого народження людина оточена людьми ,до яких вона поступово звикає.
— Кожен із нас належить до певного колективу, групи, вікової категорії. Давайте подумаємо до якого?
- Як бачимо, в суспільстві існує дуже багато різних людських спільнот. Сукупність усіх спільнот, які взаємодіють між собою, утворює суспільство.
- Отже , суспільство об’єднання людей ,які взаємодіють між собою та залежать один від одного. Відносини, що виникають у людському суспільстві, називають суспільними відносинами. Оскільки, життя людей надзвичайно багатогранне, тому й суспільні відносини є дуже різноманітними.
— Отже , ми з’ясували, що жодна людина не існує сама по собі. Кожен із нас належить до певного колективу, групи, вікової категорії.Та будь-яка спільнота характеризується взаємодією між людьми.
2. Робота з підручником (ст.92).
- Розгорніть свої підручники на 92 сторінці та прочитайте текст ,після чого ми його обговоримо.
3. Вправа «Чим ми схожі?» (робота в парах)
- Тож зараз я пропоную вам знайти спільні риси з товаришем по парті (смаки, уподобання, заняття,погляди). Необхідно назвати 3 спільних рис.
- Цією вправою ви довели, що хоча ми є різними, але у нас багато спільного того, що нас об'єднує.
4. Гра «Компліменти».
- А зараз ,ми перевіримо чи вмієте ви робити компліменти один одному?
- Ми оберемо символом компліменту сердечко. Передаючи кожному учасникові сердечко, ви говорите йому комплімент.
- Молодці ,ви гарно справились із цим завданням ,вмієте поважати один одного.
5. Робота над умовними ситуаціями.
- Уважно послухайте одну розповідь,і скажіть,яке правило суспільства було порушено.
Оксана збирала наліпки із зображенням кошенят .В однокласниці Іри вона побачила наліпки ,яких у неї ще не було . Під час перерви дівчинка потайки дістала з Іриного портфеля новенькі наліпки .Аж раптом до класу ввійшла вчителька .Побачивши все вона сказала: «Тобі має бути соромно!»
- Тож,яке правило було порушене ?(не можна брати чужого)
- Чому? (тому що це неправильно)
- Молодці. А тепер уявіть собі ,що ви усі вийшли на перерву і вирішили поснідати,взяли свій сніданок приготовлений батьками ,як раптом помічаєте ,що ваш товариш стоїть і сумно поглядає у вікно ,бо забув свій сніданок вдома . Як ви поступите ?І яке правило поведінки з іншими ви застосуєте?(потрібно ділитись з іншими )
6. Перегляд мультфільму «Не треба ображати друзів»
- А зараз ,я пропоную вам переглянути мультфільм «не треба ображати друзів»,уважно дивіться ,бо після нього вам потрібно буде відповідати на запитання .
- Тож,чи гарно зробив вовчик ,коли пішов ловити рибу?(вовчик вчинив негарно)
- Як почувалися звірята ,коли вовчик не згодився допомагати?(вони були ображені на вовчика)
- Чи правильно зробили ведмедик і їжачок ,коли допомогли вовчику?(так)
- Чому?(тому що потрібно допомагати друзям у біді)
- Отож ,що ви навчились із цього мультфільму?(потрібно помагати друзям)
- Так ,молодці .Це ще одне правило яке допомагає нам жити мирно і щасливо у суспільстві.
7. Фізкультхвилинка (музична)
8. Робота в групах.
- А зараз ,я поділю вас на шість груп і дам вам конверти із прислів’ями та цитатами великих людей і ви повинні їх скласти в правильній послідовності та один із групи повинен його пояснити.
1)Роби добре,добре й буде.
2) Щастя особистості поза суспільством неможливе, як неможливе життя рослини, висмикнутої з ґрунту й кинутої в неродючий пісок.
3)Громада –великий чоловік.
4)Для людини немає нічого цікавішого в світі ,ніж люди.
5) Єдина справжня розкіш –це розкіш людського спілкування.(мова притаманна тільки людям)
6) Жити в суспільстві й бути вільним від суспільства не можна.(суспільство має безпосередній зв’язок між людьми)
V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ
1. Гра «Так чи Ні»
- Для того щоб переконатись чи добре ви засвоїли сьогоднішній матеріал ,ми пограємо у дві гри . Перша з них називається «Так чи Ні»
Я зачитую речення ,якщо це твердження правильне ви плескаєте у долоні ,якщо ні- сидите тихенько. Домовились?
- Отож,будьте уважні.
1. Об’єднання людей, які взаємодіють, залежать один від одного, називають суспільством.
2. До суспільства належить рослина.
3. Кожна людина існує сама по собі і не залежить від певного колективу.
4. Людина –це член суспільства.
5. Будь-яка спільнота характеризується взаємодією між людьми.
6. Суспільство багате на різноманітні людські спільноти.
- Зараз я роздам вам кружечки двох кольорів зелені та червоні .
- Я буду показувати вам ілюстрації ,якщо те що на ілюстрації належить до суспільства ви піднімаєте зелений кружечок,якщо ні – червоний .
VI. РЕФЛЕКСІЯ
VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
С. 92.