Урок з баскетболу для учнів 9-го класу.
Тема: Ознайомлення з технікою ловіння м’яча.
Задачі уроку: 1. Повторити техніку кидка м’яча в корзину після подвійного кроку.
2.Удосконалювати техніку кидка м’яча в корзину після ловіння його з відскоку від підлоги.
3. Вчити техніки ловлення м’яча після відскоку від щита та кидка м’яча в корзину у стрибку.
4. Сприяти розвитку швидкісно-силових якостей та спритності.
Обладнання: баскетбольні м’ячі, фішки, секундомір, свисток. Місце проведення: спортивна зала.
№ з/п |
Зміст уроку |
Дозування |
Організаційно-методичні вказівки |
І |
Підготовча частина |
15 хв. |
|
|
1. Шикування в одну шеренгу, рапорт чергового, привітання, повідомлення завдань уроку. |
1,5 хв. |
Перевірити наявність та охайність спортивної форми. |
|
2. Правила поведінки та техніки безпеки під час виконання фізичних вправ. |
15сек. |
Чітко виконувати вправи за командою вчителя. |
|
3. Вимірювання ЧСС за 10 сек. |
20 сек. |
Готовність організму до роботи на уроці. |
|
4. Організаційні вправи: - перешиковування з однієї шеренги в три та навпаки; - повороти на місці: ліворуч, праворуч, кругом; - перешиковування з однієї колони в три, чотири і навпаки. |
2 хв. |
Звернути увагу на дотримання правильних інтервалів та дистанції, чіткість виконання поворотів. |
|
5. Різновиди ходьби; - на носках, руки на поясі; - ходьба на п’ятках, руки за головою; - ходьба на внутрішній стороні ступні, руки на поясі; - ходьба на зовнішній стороні ступні, руки за головою;
|
1 хв. |
Вправи на формування правильної постави. Спину тримати прямо, ноги в колінах підігнути і звести. Спину тримати прямо, голову не нахиляти, дивитися прямо. |
|
6. Біг: - у повільному темпі; - з поворотами на 360 градусів через ліве плече; - з поворотами на 360 градусів через праве плече; - із зупинкою стрибком; - із зупинкою стрибком і поворотом на одній нозі; - приставними кроками правим боком уперед, руки на поясі; - приставними кроками лівим боком уперед, руки на поясі; - спиною уперед, руки працюють, як при звичайному бігові; - стрибками з ноги на ногу; - із прискоренням; - зі зміною напрямку руху. |
1 хв. |
Дихання рівномірне.
Вправу виконувати за сигналом.
Зупинку та відновлення руху виконувати за сигналом.
Вправа сприяє розвиткові координації рухів. Погляд спрямований у напрямку руху через праве, або ліве плече. Під час поштовху максимально допомагати руками. Швидкість максимальна, вправу виконувати по діагоналі баскетбольного майданчика. Темп повільний, вправу виконувати змійкою. |
|
7. Стрибки в чергуванні з ходьбою; - на лівій нозі, руки на поясі; - стрибки на правій нозі, руки на поясі; - стрибки на двох ногах, руки на поясі. |
1 хв. |
Між кожним повторенням виконувати ходьбу і кожен різновид – почергово один за одним. |
|
8. Загально розвиваючі вправи. а) В. п.: о. с., руки опущені вздовж тулуба вниз. 1 – 3 – руки в сторони. 4 – руки вперед. 5 – в. п. б) В. п: о. с., прямі руки в сторони. 1 – 2 – кисті стиснути в кулаки. 3 – 4 – кулаки розтиснути. в) В. п: о. с., прямі руки в сторони. 1 – 2 колові рухи кистями вперед. 3 – 4 – аналогічні дії назад. г) В. п.: о. с., кисті рук до плечей. 1 – 2 – колові рухи ліктями вперед. 3 – 4 – аналогічні дії назад. д) В. п.: о. с., руки зігнуті в ліктях перед грудьми. 1 – 2 – відведення зігнутих рук назад. 3 – 4 – відведення прямих рук назад. е) В. п.: о. с., ліва рука опущена вниз, права піднята вгору. 1 – 2 – відведення прямих рук назад. 3 – 4 – те саме із зміною їх положення. є) ) В. п: о. с., прямі руки в «замку» над головою. 1 – 2 – відведення рук назад. 3 – 4 – в. п. ж) В. п.: о. с., руки на поясі. 1 – нахил уперед, дістати руками носок лівої ноги. 2 – в. п. 3 - нахил уперед, дістати руками носок правої ноги. 4 – в. п. |
5 хв.
6 – 7 р.
6 – 7 р.
9 – 10 р.
9 – 10 р.
7 – 8 р.
7 – 8 р.
7 – 8 р.
8 – 9 р. |
Виконувати в русі.
Вправа на дотримання дистанції.
Уважно стежити за синхронністю рухів рук та ніг.
Виконувати з максимальною амплітудою рухів.
Звернути увагу на амплітуду рухів.
Вправу виконувати енергійно.
Вправу виконувати енергійно.
Руки не згинати в ліктях.
Вправа на удосконалення гнучкості.
|
|
9. Ходьба. - випадами вперед, руки на поясі; - у напівприсіді, руки на поясі; - присіді, руки на поясі; - присіді, руки на колінах. |
1 хв. |
Спину тримати прямо.
Тулуб не нахиляти вперед. Ноги переносити збоку. Ноги переносити під собою. |
|
10. Стрибки в сторони з присіду, руки за головою. |
15 сек. |
Звернути увагу на дотримання правильних дистанцій.
|
|
11. Вимірювання ЧСС за 10 сек. |
20 сек. |
Готовність організму учнів до основної частини уроку. |
|
12. Перешиковування із однієї колони у дві. |
15 сек. |
Одночасно учні беруть участь м’ячі по одному на кожну пару. |
ІІ |
Основна частина |
27 хв. |
|
|
1. Ведення м’яча лівою та правою рукою бігом. |
1 хв. |
Виконується швидкісне ведення. |
|
2. Ведення м’яча поперемінно лівою та правою руками. |
1 хв. |
Виконувати бігову вправу в уповільненому темпі, голова піднята. |
|
3. передачі м’яча в русі: - після подвійного кроку; - з відскоком від підлоги. |
4 хв. |
Вправу виконувати в парах, на відстані 4 – 6 м. від партнера. виконувати на відстані 3 - 4 м. від партнера. Використовувати потоковий метод.
|
|
4. Кидки м’яча в корзину: - після подвійного кроку; - праворуч від щита; - ліворуч від щита; - після прийому м’яча з відскоку: - праворуч від щита; - ліворуч від щита;
|
3 хв. |
Вправа на вдосконалення навичок володіння м’ячем. Учні уважно стежать за відскоком м’яча. |
|
5. Ловлення м’яча після відскоку від щита та кидки його в корзину в стрибку: - праворуч від щита; - ліворуч від щита; - прямо до щита |
6 хв. |
Стрибок виконувати якомога вище. |
|
6. Вправа на розвиток спритності – «човниковий біг», чотири підходи по 9 м |
2 хв. |
Кожна шеренга виконує вправу почергово одна за одною. |
|
7. Вправа на розвиток швидкісно - силових якостей. Стрибок у довжину з місця. |
2 хв. |
Виконати по п’ять стрибків. |
ІІІ |
Заключна частина |
5 хв. |
|
|
1. Перешиковування з колони по три в шеренгу. |
20 сек. |
Перешиковування від першого до останнього. |
|
2.Вправа на відновлення дихання. - зробити повільно повний вдих затримати повітря. - коротким і сильним поштовхом видихнути через губи, складені трубочкою, не надуваючи щік. |
15 сек. |
Спеціальні дихальні вправи, вправа корисна при потребі «провітрювання» легенів. |
|
3. Вимірювання ЧСС за 10 сек. |
20 сек. |
Звернути увагу на учнів з підвищеним пульсом. |
|
4. Підсумок уроку, виставлення оцінок. |
1, 5 хв. |
Відзначити кращих учнів, дати рекомендації тим, хто відстає. |
|
5. Домашнє завдання. |
30 сек. |
Відпрацьовувати «човниковий біг» |
|
6. Правила поведінки під час виходу зі спортивної зали. |
10 сек. |
Виходити зі спортивної зали звичайним кроком, не порушуючи строю, тримаючи дистанцію. |