Універсальний урок - гра для 5-9 класів з фізичної культури

Про матеріал
Урок - гра для 5-9 класів Мета і завдання: сприяння всебічному розвитку особистості; формування у школярів ціннісних орієнтирів, що базуються на гуманістичних ідеалах олімпізму, культури здорового способу життя, позитивних моральних і духовних якостей.
Перегляд файлу

   1. Мета і завдання:  сприяння всебічному розвитку особистості; формування у школярів ціннісних орієнтирів, що базуються на гуманістичних ідеалах олімпізму, культури здорового способу життя, позитивних моральних і духовних якостей.

2. Організація і керівництво проведенням:  пізнавально – навчальна гра «Олімпійська висота» проводиться у два тури: І тур – у класних колективах;     ІІ тур – загальношкільний.

Організація І туру покладається на фізоргів класів і класних керівників.

Організація заключного ІІ загальношкільного туру покладається на організаційний комітет спортивного клубу «Гарт» , заступника директора з навчально – виховної роботи, педагога – організатора та представників батьківського комітету. 

Безпосереднє суддівство загальношкільного туру покладається на журі, до якого входять представники учнівського самоврядування, члени спортивного клубу «Гарт» , педагогічного та батьківського колективів. Випускники школи, представники творчої громадськості.

3. Учасники гри: гра проводиться окремо для учнів  5 – 6, 7 – 8, 9 – 11 класів. До складу команди на загальношкільному турі входять 20 учнів (10 хл. + 10 дів.) з класів, які стали  переможцями у І турі.        

 4.  Програма гри: змагання проходять за коловою системою за етапами:

     1. Естафета «Зигзаг».

      Для кожної команди потрібно дві доріжки завдовжки 10 – 30 м (залежно від віку учасників): одна гладенька, друга з фішками (або стояками) для слалому.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Перший учасник  групи А починає біг з високого старту по гладенькій частині доріжки. У кінці дистанції він передає естафету (гумове кільце) своєму товаришеві з групи Б, а сам стає у кінець цієї колони. Учасник групи Б долає дистанцію, оббігаючи перешкоди, передає естафету наступному з групи А і сам стає у кінець колони.

                                                                                             А

 

 

 

 

Б

       Змагання тривають доти, доки кожний учасник не подолає по одному разу обидві дистанції. Естафета передається лівою рукою у ліву руку товариша.

       2. Кросворд «Знавець олімпійського спорту».

Для проведення цього етапу підбираються кросворди (в залежності від віку).

D:\Фото\12.05.12.jpgD:\Фото\12.05.12 161.jpgКросворд  №1

5 – 6 класи

 

 

 

 

 

 

2.

1.

 

 

 

 

 

 

3.

 

 

 

 

 

 

 

 

3.

 

 

 

 

 

4.

 

2.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

D:\Фото\12.05.12 160.jpg 

4.

 

 

 

 

 

 

 

 

6.

 

 

 

 

 

 

 

5.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

D:\Фото\12.05.12.jpgПо горизонталі:  1. З іменем цього міфічного героя пов’язують зародження Олімпійських ігор.  2. На честь якого бога проводили стародавні Олімпійські ігри?                3. Прізвище першого переможця Ігор Стародавньої Греції.   4. Бігова доріжка стародавнього стадіону дорівнювала одному    .     5. Назва традиції, коли Олімпійські ігри вважалися національним святом та оголошувалися днями загального миру.   6.  Як називали переможців олімпійських змагань?

 

 

По вертикалі:  1. Батьківщина Олімпійських  ігор.    2. Священний оливовий гай.   3. Судді

олімпійських змагань, які відповідали за організацію і проведення Ігор Стародавньої Греції.  

4. Річка, в долині якої відбувалися стародавні Олімпійські ігри.   5. В якій грецькій державі

проводили Олімпійські ігри?   6. Біля підніжжя якої гори проводили Олімпійські ігри в

Стародавній Греції?  

 

D:\Фото\12.05.12 163.jpgD:\Фото\12.05.12 164.jpgКросворд  № 2

7 – 8 класи

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5.

 

 

 

 

 

 

1.

 

1.

 

 

 

 

 

 

 

 

2.

 

3.

D:\Фото\12.05.12 166.jpg 

 

 

 

2.

 

 

 

 

 

 

 

 

4.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

D:\Фото\12.05.12.jpg 

 

 

4.

 

 

 

 

 

 

 

 

5.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6.

 

 

 

 

D:\Фото\12.05.12 164.jpg 

 

 

 

 

 

 

 

D:\Фото\12.05.12.jpg По горизонталі:     1. Чия династія олімпіоніків, з острова Родос , понад вісімдесят років виступала на Олімпійських іграх?      2. Вид спорту, в якому поєднується боротьба і бокс.     3. Жінка, якій дозволялося бути присутньою на Олімпійських іграх.     4. Бог, на честь якого проводилися Піфійські ігри.           5. Вінком з гілок якого дерева нагороджували переможця Олімпійських ігор Стародавньої Греції?     6. На честь якої богині в Олімпії проводилися Олімпійські ігри для жінок?

 

 

 

 

По вертикалі:   1. Яку назву дав Ясон змаганню з пяти видів спорту?     2. Назва корабля, на якому пять юнаків супроводжували Ясона в подорожі до Колхіди за золотим руном.      3. Що входило в змагання перших Олімпійських ігор Стародавньої Греції?    4. Статуя богині, яка стояла на вході до олімпійського стадіону.   5. Прізвище жінки – переможиці перших Олімпійських ігор.   6. Міра покарання застосована  до атлетів, які порушували правила Ігор.   

D:\Фото\12.05.12 002.jpgD:\Фото\12.05.12 003.jpgКросворд №  5

9 – 11 класи

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.

 

5.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6.

 

 

 

 

 

4.

 

 

D:\Фото\12.05.12 004.jpg 

 

 

 

 

 

 

 

D:\Фото\12.05.12.jpg 

 

 

2.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.

 

 

 

 

 

 

4.

 

 

 

 

 

 

 

5.

 

 

 

 

 

 

 

D:\Фото\12.05.12 001.jpg 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

D:\Фото\12.05.12 004.jpg6.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

D:\Фото\12.05.12 002.jpg 

 

По горизонталі:   1.  Олімпійська символіка.   2. Де вперше на Олімпійських іграх запалили олімпійський вогонь?       3. Країна, де започаткували традицію смолоскипової естафети олімпійського вогню.        4. Вершина, яку досягли під час естафети олімпійського вогню  ХХІХ Олімпіади в Пекіні.    5. Автор тексту олімпійської клятви.  6. Автор олімпійського гасла: « Швидше, вище, сильніше».           

 

По вертикалі:    1. Хто написав музику до олімпійського гімну?   2. Місце перебування олімпійського вогню під час ХІ Олімпіади – 1936.       3. Нагорода  асоціаціям та організаціям за особливі досягнення у розбудові олімпійського руху.      4. Де вперше на Олімпійських іграх з’явився олімпійський прапор?      5. Олімпійська символіка, яку використовують під час відкриття і закриття Олімпійських ігор.  6. Де запалюють олімпійський вогонь?   

 

 

3. Естафета з м’ячем. Зустрічна естафета з передачею волейбольного м’яча двома руками зверху на відстані: 2 м (5 – 6 класи); 3 м (7 – 8 класи); 4 м (9 – 11 класи) або баскетбольного м’яча двома руками від грудей (для 5 – 6 та 7 – 8 класів  з відстані 3м ударом об підлогу; 9 – 11 класів з відстані 4м).

4. Скульптурна композиція. Етап передбачає створення учасниками команд скульптурної композиції, що відображає будь – який вид спорту.

 

       5. Естафета «Жабенятко».  Перший учасник виконує стрибок у довжину з місця. Наступний учасник команди приймає вихідне положення для стрибка на місці приземлення

 

 

першого і виконує стрибок. Наступні учасники по черзі виконують стрибки, стартуючи з місця приземлення попереднього учасника

 6. Колективний малюнок.  Колективний малюнок ( олімпійський факел, або олімпійський вогонь, або олімпійський стадіон тощо). Кожний учасник команди має право нанести лінії на малюнку. На створення малюнка відводиться 2 хвилини.

 

 

 

5. Визначення переможців: переможці визначаються у загальному заліку за найменшою сумою місць, що набрала команда в усіх етапах.

Шкала оцінювання етапів:

1. Естафета «Зигзаг». Результат визначається часом, за який команда долає етап.

2. Кросворд «Знавець олімпійського спорту». За кожну правильну відповідь команда отримує 2 бали. Результат визначається сумою балів, що набрала команда за відповідь.

3. Естафета з передачею м’яча. Результат визначається кількістю передач, яку команда виконала за 2 хвилини.

4. Скульптурна композиція. Результат визначається сумою балів, що набрала команда за композицію. Найвища оцінка – кількість балів, яка відповідає кількості команд у змаганнях.

5. Естафета «Жабенятко». Результат визначається у метрах і сантиметрах, що подолали всі учасники команди.

6. Колективний малюнок. Результат визначається сумою балів, що набрала команда за малюнок.  Найвища оцінка – кількість балів, яка відповідає кількості команд у змаганнях.

 

6. Нагородження переможців. Переможці та призери у загальному заліку нагороджуються кубком та медалями.

 

           Відкриття гри треба проводити в урочистій обстановці з використанням олімпійських ритуалів: урочистого параду, підняття олімпійського прапора, запалення олімпійського вогню, виголошення урочистої присяги учасниками та суддями. Важливим виховним моментом повинна стати підготовка спортивної форми, емблем команд та всього заходу, талісману тощо.

 

Закриття заходу теж повинно бути урочистим, з відповідними ритуалами опускання прапора та гасіння вогню.

 

Відмінною рисою цієї гри – змагання є те, що визначається загальний результат усієї команди, а не кращих її представників. Змагальна інтрига при такому підході зберігається до кінця змагань. І тому такий спосіб організації змагань має ігровий пригодницький характер, цікавий для дітей.

Кожний учасник команди повинен брати участь у всіх етапах, що сприяє її гармонійному розвитку, формуванню моральних якостей та етичних принципів особистості, а також вносити свій посильний внесок у загальний результат, що ще більше посилює концепцію цінності участі кожного учня.

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Марфула Марина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
11 квітня 2019
Переглядів
1180
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку