Урок з баскетболу для учнів 9 класу
Тема: |
Ознайомлення з технікою ведіння м’яча |
Завдання: |
|
Обладнання: |
Баскетбольні м’ячі, секундомір |
Місце проведення: |
Спортивна зала |
Вчитель фізичної культури: |
Якубіна Лілія Олексіївна |
№ |
Зміст уроку |
Дозування |
Організаційно-методичні вказівки |
І |
Підготовча частина |
|
|
|
1. Шикування в одну шеренгу. Привітання. Повідомлення завдань уроку |
1,5 хв. |
Перевірити наявність та охайність спортивної форми |
|
2. Безпека життєдіяльності на уроці баскетболу. |
15 с. |
Виконувати вправи за вказівкою вчителя чітко й правильно. |
|
3. Вимірювання ЧСС за 10 с. |
20 с. |
Готовність учнів до уроку.
|
|
4. Організаційні вправи: - повороти на місці: ліворуч, праворуч, кругом; - перешикування з однієї шеренги в три та навпаки. |
2 хв. |
Звернути увагу на дотримання правильних інтервалів та дистанції.
|
|
5. Ходьба: - на носках, руки на поясі; - п’ятках, руки за головою; - внутрішній стороні ступні, руки на поясі; - зовнішній стороні ступні, руки за головою; |
1 хв. |
Вправи на формування правильної постави. Спину тримати прямо, голову не нахиляти |
|
6. Біг у повільному темпі: - з поворотами на 3600 через ліве плече; - з поворотами на 3600 через праве плече; - із зупинкою стрибком; - із зупинкою стрибком і поворотом на одній нозі; - приставними кроками, правом боком уперед, руки на поясі; - приставними кроками лівим боком уперед, руки на поясі; - спиною уперед; - стрибками з ноги на ногу; - із прискоренням; - зі зміною напрямку руху;
|
1 хв. |
Вправи виконувати за сигналом. Зупинку та відновлення руху виконувати за сигналом.
Під час поштовху максимально допомагати руками. Вправу виконувати змійкою. |
|
7. Стрибки в чергуванні з ходьбою: - стрибки на лівій нозі, руки на поясі; - стрибки на правій нозі, руки на поясі; - стрибки на двох ногах, руки на поясі; |
1 хв. |
Між кожним повторенням виконувати ходьбу і кожен різновид – почергово один за одним. |
|
8. Загальнорозвиваючі вправи в русі а) В. п.: о. с., прямі руки в сторони. 1 — 2. Кисті стиснути в кулаки. 3 — 4. Кулаки розтиснути
б) В. п.: о. с., прямі руки в сторони. 1 — 2. Колові рухи кистями вперед. 3 — 4. Аналогічні дії назад.
в) В. п.: о. с., кисті рук до плечей. 1 — 2. Колові рухи вперед. 3 — 4. Аналогічні дії назад.
г) В. п.: о. с., руки зігнуті в ліктях перед грудьми. 1 — 2. Відведення зігнутих рук назад. 3 — 4. Відведення прямих рук назад.
д) В. п.: о. с., ліва рука опущена вниз, права – піднята вгору. 1 — 2. Відведення прямих рук назад. 3 — 4. Те саме із зміною їх положення.
е) В. п.: о. с., прямі руки в «замку» над головою. 1 — 2. Відведення рук назад. 3 — 4. В. п.
є) В. п.: о. с., руки на поясі. 1. Нахил уперед, дістати руками носок лівої ноги. 2. В. п. 3. Нахил уперед, дістати руками носка правої ноги. 4. В. п.
|
5 хв. 6-7 р.
9-10 р.
9-10 р.
7-8 р.
7-8 р.
7-8 р.
8-9 р. |
Виконувати в русі Учні уважно стежать за синхронністю рук та ніг Звернути увагу на амплітуду рухів
Виконувати з максимальною амплітудою рухів.
Вправу виконувати енергійно.
Вправу виконувати енергійно.
Руки не згинати в ліктях.
Вправа на вдосконалення гнучкості. |
|
9. Ходьба: - випадами вперед, руки на поясі; - у напівприсіді, руки на поясі; - присіді, руки на поясі; - присіді, руки на колінах; |
1 хв. |
Спину тримати прямо. Тулуб не нахиляти вперед. Ноги переносити збоку. Ноги переносити під собою |
|
10. Стрибки в сторони із присіду, руки за головою. |
15 с. |
Дотримання дистанції. |
|
11. Вимірювання ЧСС за 10 с. |
20 с. |
Готовність учнів до основної частини уроку. |
|
12. Перешикування із одної колони у дві. |
15 с. |
|
ІІ |
Основна частина |
27 хв. |
|
|
1. Ведення м’яча лівою та правою рукою в русі. |
1 хв. |
Виконується швидкісне ведення. |
|
2. Ведення м’яча поперемінно лівою та правою руками. |
1 хв. |
Уповільнений темп, голова піднята. |
|
3. Передача м’яча в русі: - після подвійного кроку; - з відскоком від підлоги; |
4 хв. |
Вправу виконувати в парах Виконувати на відстані 4-6 м. від партнера. |
|
4. Кидки м’яча в кошик: - після подвійного кроку; - праворуч від щита; - ліворуч від щита; - після прийому м’яча з відскоку; |
5 хв. |
Стежити за відскоком м’яча. |
|
5. Ловіння м’яча після відскоку від щита, та кидки його в кошик в стрибку: - праворуч від щита; - ліворуч від щита; - прямо до щита; |
6 хв. |
Стрибок виконувати якомога вище. |
|
6. Ігрові комбінації з відпрацюванням техніки кидків у кошик: - подвійного кроку; - у стрибку; |
4 хв. |
Вправи виконувати в трійках. |
|
7. Вправа на розвиток спритності. «Човниковий біг» |
2 хв. |
Кожна шеренга виконує вправу почергово одна за одною. |
ІІІ |
Заключна частина |
3 хв. |
|
|
1. Перешиковування з трьох колон у шеренгу. |
15 с. |
|
|
2. Вправа на відновлення дихання: - повний повільний вдих, затримати повітря. - коротким і сильним поштовхом видихнути через губи складені трубочкою не надуваючи щік. |
20 с. |
Вправа корисна при потребі «провітрювання» легенів. |
|
3. Вимірювання ЧСС за 10 с. |
20 с. |
Звернути увагу на учнів із підвищеним пульсом |
|
4. Підсумок уроку. |
1,5 хв |
|
|
5. Домашнє завдання. |
30 с. |
Піднімання тулуба в сід. |
|
6. Правила поведінки під час виходу зі спортивної зали. |
10 с. |
Виходити зі спортивної зали звичайним кроком не порушуючи строю. |