Даний конспект уроку містить важливі та корисні матеріали для дистанційного вивчення теми "Сума кутів трикутника. Зовнішній кут трикутника" в 7 класі за підручником Г. П. Бевз, "Генеза", 2015 рік.
Сума кутів трикутника.
Зовнішній кут трикутника.
(Дистанційне навчання)
Геометрія, 7 клас
Вчитель математики
Каплунівської гімназії
Бабич Юлія Іванівна
24 листопада 2023 року ( урок № 23).
(Підручник Геометрія Г. П. Бевз, видавництво «Генеза», 2015 рік – 192 с.)
Мета уроку: засвоїти теорему про суму кутів трикутника, поняття зовнішнього кута трикутника; формувати вміння застосовувати теорему під час розв’язування задач; розвивати логічне мислення та практичні навички учнів; виховувати самостійність, активність, відповідальне ставлення до навчання, інтерес до геометрії.
Тип уроку: засвоєння нових знань.
Освітнє середовище: креслярські інструменти, підручник, гаджет, онлайн-дошка Jamboard, слайди, тести.
ХІД УРОКУ.
І. Організаційний момент.
ІІ. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація учнів: що ви знаєте про кути трикутника? Замислювалися ви над тим, чи може бути в трикутнику два прямих кути, прямий і тупий, два тупих? Чи хотілося б дізнатися відповіді на ці запитання?
ІІІ. Актуалізація опорних знань.
IV. Засвоєння нових знань.
План вивчення нового матеріалу.
Доведення:
Розглянемо довільний трикутник KLM і доведемо, що ∠K+ ∠L + ∠M= 180°.
1. Проведемо через вершину L пряму a, паралельну стороні KM.
2. Кути, позначені цифрою 1, є внутрішніми різносторонніми кутами при перетині паралельних прямих a і KM січною KL.
3. Кути, позначені цифрою 2, — є внутрішніми різносторонніми кутами при перетині тих самих паралельних прямих січною ML.
4. Очевидно, що сума кутів 1, 2 і 3 дорівнює розгорнутому куту з вершиною L, тобто:
∠ 1+ ∠ 2 + ∠ 3= 180° або ∠ K+ ∠ L + ∠ M= 180° Теорему доведено.
Висновок 1. Сума гострих кутів прямокутного трикутника дорівнює 90°.
Висновок 2. У рівнобедреному прямокутному трикутнику кожен гострий кут дорівнює 45°.
Висновок 3. У будь-якому трикутнику або всі кути гострі, або два кути гострі, а третій тупий або прямий.
Зовнішнім кутом трикутника називається кут, суміжний із внутрішнім кутом даного трикутника.
Теорема (про зовнішній кут трикутника):
Зовнішній кут трикутника дорівнює сумі двох внутрішніх кутів, не суміжних із ним.
Доведення:
Із рівностей ∠ KML + ∠ BML = 180° і ∠ K+ ∠ L + ∠ KML= 180°
отримуємо, що: ∠ BML= ∠ K + ∠ L
Наслідок: Сума зовнішніх кутів трикутника, взятих по одному при кожній вершині, дорівнює 360°.
Чи можуть бути в трикутнику:
V. Первинне усвідомлення нового матеріалу.
180° – (65° + 45°) = 70°
х+3х+5х=180°
9х=180° 3∙20°=60° – кут 2.
х=180°:9 5∙20°=100°– кут 3.
х=20° – кут 1. Відповідь: 20°, 60°, 100°.
Відповідь: 40° і 60°.
Самостійна робота учнів.
Вправа 1: скільки трикутників на малюнку?
Відповідь: 5
Вправа 2.
Вправа 3.
VI. Підсумок уроку. Чому навчилися на уроці?
Учень: на уроці ми набули навички та вміння застосовувати теорему про суму кутів трикутника та теорему про властивість зовнішнього кута трикутника до розв´язування задач.
VIІ. Оцінювання учнів.
VIІI. Домашнє завдання:
§ 10, вивчити правила, стор. 76-78, вправа 295, 298.
1