Кейс-урок з геометрії у 7 класі
Слайд 2 Тема. Таємничі трикутники.
Мета:розширити знання учнів про трикутники та дізнатися, яку роль вони відіграють в нашому житті.
А також, спробуємо створити кейс знань, в який будемо вкладати свої знання з різних предметів, в яких згадується тема нашого уроку.
Діти!
На уроці ми поринемо в таємничий світ трикутників і поєднаємо знання з математики, географії, астрономії, мистецтва та трудового навчання. А щоб справитися з завданнями вам треба бути уважними і старанними.
Запишемо дату 11 грудня, класна робота і тема уроку.
Слайд 3 Девіз уроку:
На уроці не лінуйся, а учись.
Все, що ти вивчаєш в школі,
знадобиться ще колись!
Отже, що ж таке трикутник? З чого він складається?
(Трикутник – це така геометрична фігура, яка має три вершини, три кути та три сторони.)
Число 3 здавна вважалося магічним числом, оскільки дорівнювало сумі двох попередніх чисел і символізувало сьогодення, минуле і майбутнє.
Слайд 4 (включати не зразу)
Слайд 5 Вправа « Продовжити речення»
1) Якщо у трикутника всі кути гострі, то його називають… (гострокутним трикутником).
2) Якщо у трикутника один з кутів прямий, то це…(прямокутний трикутник).
3) А якщо у трикутника один з його кутів тупий, то це…(тупокутний трикутник).
4) Трикутник, який має дві рівні сторони, називається…(рівнобедреним).
5)Якщо у трикутника всі три сторони однакові, то це…(рівносторонній трикутник).
6) Але якщо у трикутника всі сторони мають різну довжину, то це…(різносторонній трикутник).
7) Периметр трикутника – це сума…(довжин усіх сторін).
Ось ми з вами розібралися, що таке трикутники та які вони бувають.
А зараз давайте виконаємо наступні завдання:
Слайд 6 Завдання 1. Визначити вид трикутника та знайти його периметр. (Завдання на картках для трьох груп)
Слайд 7 Завдання 2. За допомогою лінійки і олівця розбийте многокутники на трикутники.
Прямокутник – на 4 трикутники.
П’ятикутник – на 3 трикутники.
П’ятикутник – на 5 трикутників.
Слайд 8 Завдання 3.В наступному завданні вам слід на малюнку розфарбувати лише трикутники та порахувати їх кількість. Для кожного виду трикутників оберіть олівець певного кольору. (24 трикутники )Молодці всі справились з завданням.
Слайд 9 Трикутники можна зустріти де завгодно, не лише на уроках математики. В Атлантичному океані є таке місце, в якому відбуваються різні аномальні явища, таємничі зникнення кораблів, літаків. Це місце носить назву – Бермудський трикутник.
Вчені висувають різні гіпотези цим аномаліям, але здебільшого дотримуються думки, що цей район є дуже складним для навігації і пояснюють це природними причинами.
Слайд 10 Трикутники всюдисущі. Вони навіть до неба добралися.На небі є 5 об’єктів, які називають трикутниками. Тут можна зустріти Північний, Південний трикутник. А ще є і Астрономічний трикутник, який іноді звуть паралактичним. Він складається з трьох яскравих зірок: Вега, Денеб, Альтаїр.
Слайд 11 А ще існує Єгипетський трикутник – прямокутний трикутник, ще з давніх часів відомий, як дуже простий спосіб побудови прямих кутів на місцевості.
Якщо розділити мотузку вузлами на 12 (3 + 4 + 5) рівних частин, то утвориться прямокутний трикутник.
Цей спосіб застосовували єгиптяни при побудові пірамід. (Спробуємо продемонструвати це).
Слайд 12 Ви добре працювали і настав час перепочити і пограти в цікаву гру, яка називається танграм.
Танграм– це головоломка, яка складається з семи плоских геометричних фігур. Це два великих, один середній та два маленьких трикутники, один квадрат і один паралелограм.З них можна скласти різноманітні силуети людей, тварин, різного виду транспорт, цифри та букви. Правила гри:
А зараз я розкажу вам історію появи цієї гри. Це сталося майже дві з половиною тисячі років тому назад. В одного китайського імператора народився син. Батько хотів, щоб його син ріс не лише здоровим, а й розумним і кмітливим хлопчиком. Тому запросив до себе трьох мудреців: математика, філософа і художника. І велів їм придумати гру в ході якої хлопчик пізнавав ази математики, дивився на світ очима художника, а також став мудрим і терплячим, як філософ. Мудреці порадилися і придумали головоломку танграм.
Я пропоную вам позмагатися в групах і скласти фігурки зображені на малюнку. Молодці. На відмінно справились з завданням.
Слайд 13 Далі я пропоную перенестися в цікавий світ мистецтва. Невже і там є трикутники? Авжеж! Як, наприклад, трикутники в картинах Василя Кандінського. Він відомий у світі, як один із перших представників абстракціонізму.
Слайд 14 В мистецтві живопису на початку ХХ століття, навіть з’явився такий модерністський напрямок, який носив назву кубізм.В той час «кубістами» називали художників, які зображували навколишній світ поєднуючи різноманітні геометричні фігури. Яскравим представником цього напряму в мистецтві був Пабло Пікассо.
Завдання:
Ви не менш талановиті , ніж відомі художники, і продемонструєте нам свої здібності у виготовленні листівок- аплікацій з геометричних фігур.
Наш урок добігає кінця.
Ви добре попрацювали, активно виконували всі завдання. Ви використали свої знання і вміння, складаючи їх як цеглинки одна до одної, утворюючи кейс знань.
Повернемося до проблеми, яку ми поставили на початку уроку.
Тож заповнимо його знаннями: геометрія, географія, мистецтво, трудове навчання, астрономія.
Що на уроці вам найбільше сподобалося?
Що нового ви дізналися?
Які слова чи терміни ви почули вперше?
Які практичні навички здобуті на уроці ви зможете в подальшому використати?
Слайд 15 Домашнє завдання
2. Поповнювати скарбничку фактів про число три.
Слайд 16 Урок завершено! Дякую за роботу!