Розробка уроку з геометрії в 7 класі "Паралельні пряміі"

Про матеріал

Розробка уроку з геометрії в 7 класі "Паралельні пряміі"

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Перегляд файлу

 

Урок 4 

Тема: Паралельні  прямі.

Мета:домогтися. свідомого розуміння означення паралельних прямих; відрізків,променів,  навчити формулювати їх означення та застосовувати набуті  знання до розв’язування задач ,сформувати вміння будувати паралельні прямі за допомогою лінійки та косинця;

Розвивати логічне, образне мислення, комуніка­тивні навички;

виховувати уважність, охайність, працьовитість, відповідальність, дисциплінованість.

.

Тип уроку: засвоєння  нових знань, вироблення вмінь.

   Обладнання: Комп’ютер, проектор, набір крес­лярського приладдя, картки,презентація по темі.

 

 

                                                             Хід уроку. 

1.Організаційно-психологічний етап. Настрій уроку.

1336135309

 

 

Демонструється слайд 1,2. Учитель читає поетичні рядки.

Погляньте друзі  на цей замок

Він  тішить розум й вабить зір

        Його струнка вражаюча  природа –

                                                               Геометризму дивний твір!

                                                               Прямі повисли над водою

                                                               Шпилі  до неба тяготять,

                                                               Неначе Бог чарівною  рукою,

                                                              Створив цю справжню   благодать !

                                                               Тут геометрії закони

                                                               Шепочуть тиші водяній,

                                                               І в таємничому  казковому полоні

                                                              Співають  оду башні головній!

Цей замок переконливо свідчить про те, що стародавні зодчі   чудово знали геометрію.,інакше як же

вони б збудували таку красу?                    

11.Перевірка домашнього завдання.

Учні самостійно перевіряють  домашнє завдання,звіряючись з наданим на слайдах зразком.

 

   

 

 

 

111.Актуалізація опорних знань.

Закінчити речення.

 

1.Прямі  а і в перетинаються  під кутом …(мал..1)

2.Прямі а і  в  перпендикулярні , то відрізки

 АК і ВС…(мал..2)

3.Прямі а і  в  перпендикулярні, точка М належить прямій в, то відрізок МС називається…(мал..3)

4.Дві прямі називаються перпендикулярними, якщо…

5.Якщо дана точка А ,що не належить прямій а, то через точку А до прямої а можна провести …

 

 

 

 

 

 

111.Мотивація навчальної діяльності. Оголошення теми уроку

Учитель пропонує розглянути слайди, на яких зображено нотний стан, залізничні колії , лінії електропередач.

 

 

 

Учитель. Ці зображення свідчать про те, що навколо нас є  об’єкти, які дають уяву про прямі , що не мають спільних точок.

(Далі разом з учнями  на анімованому слайді учитель складає логічний ланцюжок)

Що  потрібно написати замість знака запитання?

 

 

Ви вже знаєте з попередніх класів, що прямі, які лежать в площині і не перетинаються мають назву. Яку? ( учні самі пригадують, що це паралельні прямі)

Учитель. Запишіть  тему уроку.

 

 

 

1V.Пояснення нового матеріалу.

Метод:пояснювально-ілюстративний

Отже,  дві прямі на площині називаються паралельними, якщо вони не перетинаються.

 Слово паралельні походить від грецького слова «паралелос» , яке означає : ті, що ідуть поруч. Зрозуміло, якщо пряма а паралельна прямій в , то і пряма в паралельна прямій а.(слайд 13)

 

Погляньте навколо. Які предмети , що вас оточують дають уяву про паралельні прямі?

(учні приводить приклади  протилежних  країв парт , дошки, віконних рам,тощо)

 

( Анімований слайд 14)Відрізки  АВ і СD  лежать на паралельних прямих  а і в. Промені  АМ і КР  лежать на паралельних прямих   m i n.

 

Два відрізки , або промені  називаються паралельними, якщо вони лежать на паралельних прямих.

Розгляньте  прямокутник АВСD, Які сторони у нього паралельні?

 

 

 

 

 

Практичне завдання. Картка1(без клітинок) .На картці зображено пряму а  і точку Р , що не лежить на ній. Учитель пропонує учням через точку Р провести пряму паралельну до прямої а.

Запитання до учнів. Чи впевнені ви ,  що проведена пряма паралельна прямій а?( не впевнені).

Розглянемо надійний  спосіб  розв’язання цієї задачі за допомогою косинця  , або косинця і лінійки.

Учитель демонструє  на дошці побудову.

 1)Через точку Р проведемо за допомогою косинця пряму  в перпендикулярну до прямої а.

2) Через точку Р проведемо за допомогою косинця пряму  с перпендикулярну до прямої в.

Прямі а і с паралельні. Чи справді це так? Давайте поміркуємо…(анімований слайд 15)

 

 

Припустимо , що прямі а і с не паралельні, тоді які ці прямі?( перетнуться у деякій точці М)

Скільки прямих  перпендикулярних  до прямої в проходить через точку М?(дві)

Чи можливо це? (Ні)

Чому?( Бо з  даної точки на дану пряму можна опустити тільки один перпендикуляр. )

Це означає, що наше припущення невірне , тобто прямі перетинатись не можуть, а значить вони паралельні. 

 

 

Робота з підручником. Відкрийте ст..40 і прочитайте 3-й і 5-й абзаци.

V.Фізкультхвилинка.

V1.Закріплення вивченого.

Фронтальна робота з класом.

Усні вправи.

Які з прямих,зображених на рисунку паралельні? (Слайд16)

№133,1(в,г),2(г,г,д) (Слайд17),  № 134(а,б) (Слайд18).

 

 

 

Виконання письмових вправ. №140,141,142.

Робота в парах з картками.

Перевірка здійснюється на анімованому слайді 19.

 

 

 

Колективне розв'язання №144,148.

                       

V1.Підсумки уроку

Прийом .Математичне  лото.(Кликнути стрілочку – з'явиться кулька,кликнути по кульці – з’явиться відповідь)

 

 

 

 

 

 

V11.Домашнє завдання. (Учні купують завдання , оцінені в балах)

 


 

 

 

V111.Рефлексія. Учитель пропонує прикріпити стікери з буквою «я» на плакаті, який  заготовлений наперед на закритій дошці «Вершина пізнання»

 

docx
Додано
25 квітня 2018
Переглядів
1187
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку