Розробка уроку з хімії на тему "Загальні способи добування та генетичні зв’язки між основними класами неорганічних сполук"

Про матеріал
Розробка уроку з хімії на тему "Загальні способи добування та генетичні зв’язки між основними класами неорганічних сполук"
Перегляд файлу

Тема: «Загальні способи добування та генетичні зв’язки між основними класами неорганічних сполук»

 

Мета:

  навчальна:  формувати предметні компетентності з хімії :

  1. формулювання поняття про оксиди, кислоти, основи, солі як одні з найважливіших класів неорганічних сполук;
  2. розрізнення кислот, солей, основ від інших складних речовин;
  3. пояснення способів добування основних класів неорганічних сполук;
  4. проведення необхідних розрахунків;

       розвивальна: розвивати ключові компетентності :

  1. математична компетентність – застосовувати математичні методи для вирішення розрахункових завдань;
  2. екологічна грамотність і здорове життя – вчитися безпечно поводитись із хімічними сполуками в побуті; використовувати хімічні знання для пояснення користі і шкоди хімічних речовин;
  3. спілкування російською мовою -  використовувати в мовленні хімічні терміни, поняття, символи, сучасну номенклатуру; формулювати відповідь на поставлене запитання; брати участь в обговоренні питань хімічного змісту;

      виховна: формувати духовно розвинену особистість, яка володіє гуманістичним світоглядом:

  1.     виховувати в учнів активну громадську позицію;

2)  створити ситуацію успіху;

3)  сприяти вихованню у школярів активної позиції в навчанні та житті.

 

Наскрізні змістові лінії: здоров'я і безпека, екологічна безпека і сталий розвиток, громадянська відповідальність.

Тип уроку:  урок узагальнення   й   систематизації   знань.

Форми роботи: фронтальна, індивідуальна.

Технології:  інтерактивна, критичного мислення, диференційованого навчання, здоровязберігаюча.

Методи:  репродуктивні, словесні, практичні, пізнавальні, усний і письмовий контроль, самоконтроль.

Прийоми: епіграф, бесіда, формулювання очікуваних результатів, «Емоційне заохочення», «Обмін ролями», «Створення позитивного настрою», «Допомога друга», «Невтручання».

   Обладнання :  підручник, таблиця Менделєєва, таблиця розчинності, ноутбук, електронна презентація.

Випереджувальне завдання: доповіді (диференційоване завдання).

Очікувані результати:

учні повинні: розуміти практичне значення даної теми, уміти розрізняти й називати основні класи сполук, прослідкувати генетичні зв’язки між ними, застосовувати ці знання на практиці, уміти  працювати у команді, критично мислити, розмірковувати, сприймати матеріал на слух.

 

План уроку:

 

І. Орієнтація, мотивація діяльності (підготовка до активної навчальної діяльності).
ІІ. Цілепокладання.
      1. Повідомлення теми, мети, завдань уроку .

      2. Мотивація навчальної діяльності.
      3. Визначення очікуваних результатів.
ІІІ. Цілереалізація.

      1. Відтворення й коригування опорних знань, умінь, навичок.

      2. Узагальнення  й систематизація понять, засвоєння системних знань і їхнє застосування для пояснення нових фактів і для виконання практичних завдань.

      3. Фізкультпауза.

      4. Засвоєння провідних ідей і  теорій  на основі широкої систематизації знань.

ІV. Рефлексивно-оцінюючий.

      1. Підведення підсумків уроку.

      2. Повідомлення  домашнього завдання, успішне виконання якого потребує системних знань, навичок, умінь.

      3. Рефлексія.

      4. Цінування, оцінювання.

Хід уроку

  1. Орієнтація, мотивація діяльності

Прийом «Створення позитивного настрою».

  Здравствуйте, ребята! Настройтесь на урок, сядьте ровно, сосредоточьтесь, откройте учебники, тетради.

Вся человеческая  жизнь -  постоянное желание достичь успеха в решении новых вопросов и проблем. Американский изобретатель Г. Форд писал: «Собраться вместе – это начало, держаться вместе – это прогресс, работать вместе – это успех» (эпиграф). Пускай эти слова послужат эпиграфом к нашему онлайн-уроку. 

 

 

ІІ. Цілепокладання.

  1. Повідомлення теми, мети, задач уроку

Что вы знаете об оксидах? Кислотах? Основаниях? Солях?..  Да, вы знаете уже немало. Сегодня на уроке мы будет работать по теме…

Запишите дату и тему в тетрадях.              

 

2. Мотивация учебной деяльности

- Конечно, между многими предметами в природе существует связь. Можете привести примеры? А о чем вам говорит словосочетание «генетическя связь»?

К примеру, задача медицинской генетики - изучение, профилактика и лечение наследственных болезней. Медики ищут пути как уменьшить влияние отрицательных факторов среды на здоровье человека. Это генная инженерия.

А что означает генетическая связь в химии, сегодня мы об этом и поговорим.

А почему ее изучают? Потому, что знание генетической связи между классами веществ помогает подбирать безвредные и дешевые способы получения химикатов из доступных. Данные знания помогут и в медицине, и в фармацевтике, и в промышленности и т.д.

 

Задача нашего урока – обобщить сведения о веществах, об их взаимодействии, понять генетическую связь классов веществ. научиться умению применять эти знания на практике.

 

ІІІ. Цілереалізація.

  1. Відтворення й коригування опорних знань, умінь, навичок.

 

Перед тем как перейти к новому материалу, давайте вместе повторим изученное. На какие 2 большие группы делятся все вещества?

(Простые и сложные)

На какие группы делятся простые вещества?

(Металлы и неметаллы)

На какие группы делятся сложные вещества?

(Оксиды,кислоты,соли,основания)                             

Молодцы.

Прийом «учень на місці вчителя»

Скажите, о каких веществах идет речь? Ответы появляются после вопроса. Вопрос читает ученик, другой отвечает.

  1. Узагальнення  й систематизація понять, засвоєння системних знань і їхнє застосування для пояснення нових фактів і для виконання практичних завдань.

Давайте попробуем справиться теперь с таким заданием. Необходимо установить соответствие между названием класса и общей формулой.  

  

А теперь – устно распределите вещества по классам.

 

 

  1. Засвоєння провідних ідей і  теорій  на основі широкої систематизації знань.

Обратите внимание на  формулы  на слайде. Давайте по очереди назовем каждое  вещество по систематической номенклатуре и отнесем его к нужному классу соединений.

 

Ребята, назовите общие способы получения  кислот и солей. Откройте учебник на стр.223.

Давайте посмотрим, может, что-то еще не назвали. Слайды 11,12

 

 Скажите, какая закономерность положена в основу формирования каждого из рядов? В чем их сходство? Работаем по слайду 13

Ряды формируются с усложнением состава, начиная с простого вещества .Каждое в-во ряда содержит один и тот же элемент.

Существует два основных пути генетических связей между веществами: один из них начинается металлами, другой – неметаллами.

В каждой цепи есть общее, как вы сказали, это химические элементы – назовите их. Они переходят от одного вещества к другому (как бы по наследству). Давайте обсудим возможные реакции превращений.

  

Как в биологии называется носитель наследственной информации? Ген. Поэтому цепи или ряды называются генетическими ( от греческого слова генезис – «происхождение»)

Как вы думаете, какой элемент будет являться «геном» для каждой цепи?

Запишите определение в тетрадь.

Генетической называют связь между веществами разных классов, основанную на их взаимопревращениях и отражающую единство их происхождения, т.е. генезис веществ.

Генетический ряд отражает взаимосвязь веществ разных классов, в основу которой положен один и тот же элемент.   Слайд 14

А теперь – немного отвлекитесь и вспомните правила техники безопасности при работе с химическими веществами!   Слайды 15-17

Ребята, что отображено на слайде? Круговорот воды в природе. Слайд 18

А отгадать причину появления этой схемы помогут вам знания по биологии.

Так вот в химии многие вещества и процессы тоже взимосвязанны. А можно ли составить «обратный» генетический ряд? Как вы думаете, с какого класса веществ нужно начать этот ряд? (варианты могут быть разные). Слайд 21

 Давайте сделаем выводы.   

Защита ученических проэктов (2).

ІV. Рефлексивно-оцінюючий.

      1. Підведення підсумків уроку.

Ребята, пришло время подводить итоги. Чему вы сегодня научились, что узнали нового, что вы делали на уроке?

Мы рассмотрели небольшие фрагменты взаимных превращений веществ. Эти взаимопревращения разных веществ называются генетической связью (от слова “генезис” - происхождение) или (“генео” - рождаю).

Есть у меня для вас еще интересное задание на внимание!

 

2. Повідомлення  домашнього завдання, успішне виконання якого потребує системних знань, навичок, умінь.                     

 

  1. Рефлексія.

                                                                             

  1. Цінування, оцінювання.

Молодцы,ребята! Мы отлично поработали. Не могу не отметить сегодня учеников…Вы очень правильно давали определения классам неорганических веществ…Вы правильно называли вещества….Вы работали хорошо, но нужно еще поработать над…

Спасибо за прекрасную работу, вашу активность! Будьте здоровы! До свидания!

 

docx
Пов’язані теми
Хімія, 8 клас, Розробки уроків
Додано
29 травня 2020
Переглядів
519
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку