Розробка уроку з інтегрованого курсу «Я досліджую світ» 1 клас
Тема тижня «Моя сім’я»
Тема дня: Що треба для того, щоб сім’я була щасливою? Складання рівностей на віднімання
Завдання:
1. Розширити знання дітей про сім’ю, родину, їх значення у житті людини.
2. Пробудити інтерес до пізнання історії свого роду.
3. Розвивати почуття обов’язку перед сім’єю.
4. Учити поваги до батьків, родини.
5. Розвивати мислення, мовлення, уяву, увагу, пам’ять, творчі здібності.
6. Навчати висловлювати свою думку, активно слухати в умовах усного спілкування, взаємодіяти з однокласниками.
Очікувані результати:
● називає, з кого складається сім’я ;
● називає професії членів родини;
● наводить приклади обов’язків, які мають члени сім’ї ;
● розповідає про те, як піклуються про здоров’я у родині;
● розповідає про відпочинок своєї родини;
● розповідає про відпочинок своєї родини ;
● аналізує, що треба для того, щоб сім’я була щасливою?
І. Ранкове коло.
1.Привітання
Приємно бачити всіх вас у нашому класі, приємно що ви усі усміхаєтеся один одному і приносите радість у нашу шкільну родину
Я пропоную стати всім в коло.
---Доброго ранку,діти !
--- Доброго ранку! Доброго дня!
--- Бажаєте ви мені. Бажаю вам я!
2. Щоденні новини
- Яка пора року? Який місяць? Який сьогодні день? Яка дата? Яка погода?
3.Створення психологічного настрою
-Діти, з яким настроєм ви прийшли до школи?
-Що треба зробити тому, хто прокинувся вранці з поганим настроєм?
(Підійти до дзеркала і усміхнутися, сказати комусь приємні слова і
- А тепер всі підніміть праву долоньку і загніть свій мізинчик, якщо вас вранці розбудила рідна для вас людина.
-Тепер загніть наступний пальчик, якщо вас сьогодні до школи привела рідненька мама чи тато.
- А зараз загніть середній пальчик, якщо ви з радістю хочете провести сьогоднішній день у школі.
- Наступним загніть вказівний пальчик, якщо ви сьогодні хоч раз бачили чиюсь посмішку.
- А тепер покажіть, що у вас вийшло?
-Ось! (Діти піднімають вгору великий палець).
Тобто, ранок у вас уже вдався. Настрій чудовий. Позначимо в зошитах спілкування смайликом свій настрій і розпочинаймо наш урок.
ІІ. Актуалізація опорних знань
--- Так хто ж вас сьогодні привів до школи? А хто ж такі мама і тато? ( Ваша сім’я)
--- А яка тема нашого тижня?
--- Ми продовжуємо з вами говорити про сім’ю.
--- Увага! Розшукуються слова. Знайдіть у клітинках приховані слова сусід, тато, мама , брат, бабуся, дідусь, сестра, друг. Замалюйте їх.
--- А чи є в цих клітинках зайві слова? ( сусід, друг)
--- Чому ці слова зайві?
--- Отже, мама, тато, дідусь, бабуся, сестричка і братик – це ваша сім’я. А кого ж не вистачає в сім’ї, яку ми з вами щойно утворили? Так, це вас.
Постав те знаки >, <, =
сину 10 років, а доньці 6
тату 32 роки, а мамі 30
брат в 4 класі, а сестра в 1класі
--- Нехай ця сімейна нерівність залишиться лише в математиці, а в житті в сім’ї всі повинні мати рівні права. Тоді така родина може бути щасливою.
ІІІ. Вивчення нового матеріалу
--- Яку сім’ю можна назвати щасливою?
--- Сформулюємо основні ознаки щасливої родини. І допоможе нам в цьому гра.
2. Рольова гра «Пантоміма» (ознайомлення з обов’язками дітей у родині)
- Давайте покажемо, які ж ви помічники.
(Бажаючі учні отримують малюнки й по черзі пантомімою показують, що виконують роботу, зображену на малюнках: миття, витирання посуду, витирання пилу, поливання квітів, складання книжок, іграшок та ін. Клас впізнає й називає)
--- Розкажіть ,яку ще роботу ви виконуєте вдома?
Отже, виконуючи певну роботу, ви допомагаєте своїм рідним, полегшуєте їх працю. Головне правило родини – допомога.
4 Формування вміння розв’язування простих задач
--- Навіть, якщо у родини немає можливості мандрувати всі разом , то можна ввечері зібратися усі разом і пограти в настільні ігри чи вигадати різні свої ігри. Наприклад: ви можете придумати якомога більше способів використання газети.
Задача
2 ) Бабуся зробила 8 птахів з кольорового паперу, а дідусь – 5 птахів із білого паперу. Хто менше виготовив птахів? На скільки?
Отже, спільний відпочинок - це ознака щасливої родини
5.Робота з фотографіями
--- Розглянь фото. Які сімейні цінності вони ілюструють?
IV. Підсумок
--- Підсумувати нашу сьогоднішню роботу я пропоную вправою «Щаслива родини»
1. Вправа «Щаслива родина»
--- Я вам пропоную вправу «Щаслива родина» . Мені хочеться дізнатися , як же ж ви зрозуміли що означає вислів «Щаслива родина»
У кожного з вас є сонечко без промінчиків. Я буду називати ознаки сімʼї. Якщо на вашу думку це ознаки щасливої родини, то ви малюєте промінчик.
- Допомагають один одному.
- Піклуються про менших.
- Не прибирають у будинку.
- Вітають зі святами.
- Шанують старших.
- Разом відпочивають.
- Кожен день сваряться.
- Разом дбають про свій будинок.
- Люблять один одного.
Перегляд дитячих робіт.
- Полічіть скільки промінчиків ви домалювали?
- Як почуваються дорослі і діти у такій сім’ї?
(відповіді учнів: радісними, щасливими)
- Отже, ви правильно розумієте що таке щаслива родина. Подаруйте ваші сонечка своїм рідним.
2. Вправа «Моя мрія»
- У кожного з вас є мрія про свою сім’ю. Складіть долоньки разом, піднесіть їх до ротика і пошепки вимовте свою мрію: «Я мрію, щоб…». Заховайте свою мрію в кулачок і відпустіть, дмухнувши на неї. Нехай ваші мрії летять і обов’язково збудуться.