Розробка уроку з інтегрованого курсу «Я досліджую світ» для 2 класу за темою "Я розрізняю емоції"

Про матеріал
Емоції є важливими складовими в розвитку дитини, його адаптації в навколишньому середовищі, його формуванні як члена спільноти. Розробка уроку про емоції та їх вплив на наш настрій та здоров'я. Дидактичний матеріал підібрано з урахуванням вікових особливостей дітей.
Перегляд файлу

Розробка уроку з інтегрованого курсу «Я досліджую світ» для 2 класу,

За підручником авторів Большакової І. О. та Пристінської М. С.

Тема: Я розрізняю емоції.

Мета:

  • сформулювати в учнів поняття  про емоції та їхній вплив на настрій людини;
  • вчити розпізнавати позитивні та негативні емоції, керувати власними емоціями;
  • розвивати мислення, пам’ять, спостережливість, увагу;
  • вчити співпереживати, бути добрими й уважними;
  • прищеплювати толерантне ставлення до людей;
  • виховувати бажання дарувати позитивні емоції одне одному.

 

Обладнання: комплект: зошит та підручник «Я досліджую світ» Ч.1/

І.О. Большакова, М.С.Пристінська – Харків: Видавництво « Ранок», LEGO, Емоції та Почуття розвиваюче відео для дітей , (https://www.youtube.com/watch?v=17rG9EHzcLI)

мультплікаційний фільм «Просто так» (https://www.youtube.com/watch?v=QnB3YJOc8Qc&t=16s)

 

 

 

Хід уроку

I. Організаційний момент

Розминка «Міми»

- Доброго ранку! Доброго дня! – кажемо ми щоразу коли вітаємося. Ці фрази покращують настрій і дарують приємні відчуття. Але бувають і інші моменти. Попрацюємо артистами, але без реплік. Ми – міми.

«Плакса» – (зажмурюємо очі, кутики губ опускаємо донизу)

 «Страх» – (брови піднімаються, очі розширені, рот розкритий, як для вигуку).

« Здивування» – (піднімаємо і опускаємо надбрівні дуги, розкриваємо рот).

«Сердитість» – (брови підняті в дуги,рот скривлений, скалимо зуби).

«Впертість» – (хмуримо лоба).

«Дражнило» – (висовуємо язичок).

Проблемне завдання

- Як назвати одним словом все, що ми демонстрували?

(Емоції)

II.Повідомлення теми уроку

- На все, що нас оточує, виникають певні емоції. Вони можуть бути позитивними або негативними. Емоції – це душевне переживання.

ІІІ. Пояснення нового матеріалу

Навчальний кінозал. « Емоції та Почуття розвиваюче відео для дітей»

  1. «Ти – мені, я – тобі» Бесіда І
  • Що викликає емоції?
  • Які бувають емоції?
  • Як називаються емоції, що допомагають зберегти здоров’я?
  • Як називаються емоції, що викликають поганий настрій?

2) «Вхід у малюнок» Робота з підручником с.28.

- Розкажіть, що відчувають діти?

- Поясніть, чому ви так вважаєте?

- Поміркуйте, що вас звеселяє? (Спілкування з однолітками, номери цирку, читання книжок, перегляд мультфільмів, отримання подарунків, задоволення від гарної оцінки, любов до рідних тощо).

- Що вас засмучує? (Розлука з дорогими людьми, розпач від нечемних і нечесних вчинків, страх, злість тощо)

3) «Відкритий мікрофон» Розповідь учителя

- Щодня ми переживаємо безліч емоцій, приємних і не дуже. Якщо ви відчуваєте постійну небезпеку, хвилювання, у вас вселяється страх. Це дуже небезпечно для здоров’я. У людини, яка відчуває страх, всередині відчувається холод, тіло стає важким, ноги – ватяними, у роті пересихає, дихання ніби зупиняється, обличчя блідне, і все тіло «обливається холодним потом». Негативні емоції – це страх, злість, смуток, незадоволення, недовірливість, розпач, зневіра. Вони спричиняють різні захворювання.

До позитивних емоцій належать радість, впевненість (відсутність страху), сором’язливість, рішучість, веселість, захоплення, спокійність.

Щоб ці негативні ознаки не виникали, слід намагатися позбутися негативних емоцій, прагнути, щоб переживали позитивні емоції.

4) Навчальний кінозал. Перегляд мультфільму «Просто так»

5) Фізкультхвилинка

6) «Юні дослідники»  Робота з LEGO

- Емоції можна показати за допомогою кольору. Сьогодні нам в цьому допоможуть цеглинки  LEGO

Сум

Втома

Млявість

Тривога

Напруга

Розчарування

Злість

Гнів

Агресивність

Радість

Спокій

Рівновага

 

- Який настрій був у Хлопчика? (Веселий, радісний, позитивний)

- Кого зустрів Хлопчик? Який настрій був у Ослика?

(Пригнічений, сумний, розчарований)

- Як змінився настрій ослика після зустрічі з Хлопчиком? Чому?

- Кого зустрів Ослик? Який настрій був у Песика? Які емоції він відчував? (Сум, пригніченість, страх)

- Що зробив Ослик? Чи змінилися емоції Песика?

- Кого зустрів Песик? Яким було Ведмежа? 

(Наляканим, напруженим, здивованим)

- Чи змінилися емоції ведмежати після зустрічі з Песиком?

- Кого зустріло Ведмежа? Які емоції відчувало Білченя?

(Здивування, недовіру,сором’язливість )

- Як змінилися емоції Білченяти після зустрічі з Ведмежам?

- Чи змінилися емоції Ведмежати після вчинку Білченяти?

- Які емоції отримали ви після перегляду мультиплікаційного фільму?

IV.Узагальнення та систематизація

1.Гра «Так чи ні»

Зіграти хочеться мені у гру із вами «Так чи ні».  Якщо ви згодні зі мною, то плескаєте у долоні, якщо ні – беззвучно встаєте.

1.Своє ставлення до навколишньої дійсності людина передає за допомогою емоцій (+)

2.Емоції бувають  позитивні та негативні (+)

3.Настрій не може змінюватися (-)

4.Настрій залежить не менше від подій у житті людини, а й того, як вона їх оцінює (+)

5. Настрій не залежить від вашого здоров’я  (-)

6.Уміння говорити компліменти допоможе налагодити добрі стосунки (+)

2. Домашнє завдання

Виконати завдання №2  у робочому зошиті (Ч.1, с. 18) зафарбувати емоції відповідним кольором та з’єднати емоційних монстриків  з доречними порадами.

Важливо пам’ятати, що образи, злість, погані думки нищать наше здоров’я, бо воно залежить також і від нашого настрою. Тож даруйте і отримуйте лише позитивні емоції.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Савченко Тетяна Володимирівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Ковальчук Валентина Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
21 жовтня 2021
Переглядів
3133
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку