Розробка уроку з історії для 6 класу на тему: "ГРЕКО-ПЕРСЬКІ ВІЙНИ

Про матеріал
Грецiя в V-IV ст. до н.е. Тема. Греко – перськi вiйни (500 – 449рр. до н.е.) Мета: Визначити головнi причини вiйн; розглянути основнi події та причини перемог грекiв у вiйнi; дати моральну оцiнку вiйнам, як способу вирiшення суперечностей мiж людьми. Основнi термiни та поняття: Марафонський бiг, Перший афiнський морський союз. Тип уроку: вивчення нового матерiалу. Структура уроку. I. Органiзацiйний момент II. Актуалiзацiя опорних знань III. Вивчення нового матерiалу 1. Причини греко - перських воен. 2. Основнi битви: а) Марафонська битва 6) Битва при Фермопiлах в) Саламiнська битва г) Афiнський морський союз. Пiдсумки вiйни. IV. Закрiплення нових знань V. Пiдсумки уроку VI. Домашнє завдання
Перегляд файлу

Грецiя в V-IV ст. до н.е.

Тема. Греко – перськi вiйни (500 – 449рр. до н.е.)

 

     Мета: Визначити головнi причини вiйн; розглянути основнi події та причини перемог грекiв у вiйнi; дати моральну оцiнку вiйнам, як способу вирiшення суперечностей мiж людьми.

 

Основнi термiни та поняття: Марафонський бiг, Перший афiнський морський союз.

Тип уроку: вивчення нового матерiалу.

Структура уроку.

I.   Органiзацiйний момент

II. Актуалiзацiя опорних знань

III. Вивчення нового матерiалу

  1. Причини греко - перських воен.
  2. Основнi битви:

    а) Марафонська битва

    6) Битва при Фермопiлах

    в) Саламiнська битва

    г) Афiнський морський союз. Пiдсумки вiйни.    

    IV. Закрiплення нових знань

V. Пiдсумки уроку

VI. Домашнє завдання

 

Хiд уроку.

I. Органiзаuiйний момент.

Мотивацiя навчальної активностi учнiв. Повiдомлення теми, мети уроку.

 

II. Актуалiзацiя опорних знань.

Учитель. На початку V ст. дон. е. Дарiй I вирiшив пiдкорити Грецiю.

Робота з картою атласу (ст. 4 "Перська держава").

- До якої рiчки на сходi доходили володiння персiв? ічка Iнд)

-До якого моря на заходi? (Внутршнє (Середземне) море та Понт Евксинський (Чорне море)).

- Якi країни, вiдомi вам з попереднiх урокiв, були пiдкоренi перськими царями? (Сирiя, Сгипет,Месопотамля, Вавилонія),

- Знайдiть Грецiю. Порiвняйте її розмiри з розмiрами Перської держави i зробiть висновки з цього порiвняння. В ходi бесiди учнi можуть установити, що Перська держава мала великi територiальнi володiння. Перськi

царі праrнули захопити та підкорити всі сусідні держави

та встановити господство на морях.

 

ІІІ. Вивчення нового матерiалу.

1. Причини греко-перських воєн

Слово вчителя. На початку V ст. до н.е. багато грецьких островiв i мiст у Малiй Aзiї перебували пiд владою Пepciї. Перси вирiшили завоювати всю Грецiю.

Цар Дарiй I вiдправив послiв з вимогою дати йому "землi та води", тобто пiдкоритися. Частина грецьких полiсiв визнала владу Дарiя. Але Мiлет, Афiни i Спарта не шдкорилися.

- Як ви вважаете, до чого привели такi дiї? (До початку війни)

Приводом до початку вiйни стала пiдтримка материковою Грецією повстання грецьких міст-колоній на Iонiйському узбережжi пiвострова Мала Азiя проти перського панування. Довiдавшись про пiдтримку, Дарiй увiв вiйська до Греції пiд приводом вiдплати. Так почалися вiйни, що тривали близько 50 рокiв.

2. Основнi битви

Дiти працюють методом "Ажурна пилка".

1. Сгворюеться 4 групи, кожна з яких одержус завдання. На виконання завдання - 10 хв.

Завдання груп

Група 1. Ознайомившись з текстом пiдручника охарактеризувати Марафонську битву.

Група 2. Ознайомившись з текстом пiдручника охарактеризувати битву при Фермопiлах.

Група 3. Ознайомившись з текстом пiдручника охарактеризувати Саламiнську битву.

Група 4. Ознайомившись з текстом пiдручника охарактеризувати Афiнський морський союз. Пiдсумки вiйни.

2. 3 експертiв створюються групи, у яких відбувастъся обмiн іформації  (7-10 хв.)

3. Експерти повертаються до домашнiх груп, в яких обмiнюються інформашею (5-7хв.)

4. Результати роботи в групах перевiряються в ходi бесiди.

IV. Закрiплення знань.

1. Коли вiйсько персiв висадилося в Атгицi? (450 р. до н.е.)

2. Яку вiдстань подолав грецький воїн? Як вона називаетъся зараз? (42 км 195 м, Марафонський біг)

  1. Хто очолив Перську державу пiсля Дарiя? (Ксеркс)
  1. Як покарав Ксеркс море? (Побив батогами, закував в кайдани)

5. Який цар захищав прохід мiж Пiвнiчною та Середньою Грецією? Як вiн звався? (Леонлд, Фермотльський)

6. Завдяки чому персам вдалося перемогти грекiв? (Зрада)

7. В якому роцi греки зазнали поразки в нерiвнiм бою? ( 480 р. до н. е.)

8. Як поводили себе перси в Середнiй Грецц? (Громили, грабували, вбивали)

9. Як звався вiйськовий корабель грекiв? (Трієра)

10. Який правитель грекiв збудував флот з 200 кораблiв? (Фемістокл)

11. Скiльки кораблiв брало участь в битвi у Саламiнськiй протоцi? (370- грецьких; 700- перських)

12. Чим закiнчився морський бiй у вереснi 480 до н.е.? (Перси зазнали поразки i майже втратили весь свiй флот)

13. В якому роцi греки завдали нищівної поразки персам? (479 р. до н.е.)

14. Скiльки ще рокiв пiсля 479р. до н.е. тривала вiйна? (30 років)

15. 3 якою метою було укладено морський союз? (Для ведення вiйни)

16. Кому доручили командувати . морським союзом? (Афінянам)

17. Чим закiнчилися греко-перськi вiйни? (Перемогаю

греків)

V. Пiдсумки уроку.

Заключне слово вчителя. Вiйни мiж Персiю та грецькими

містами-державами, що відстоювали свою незалежністъ,

тривали  понад 50 рокiв. Вiйни закiнчилися перемогою грекiв, бо вони захищали свою свободу й незалежнiсть. Пiсля цих вiйн афiняни стали господарями на морi.

VI. Домашнс завдання.

  1. Опрацювати § ­­­____.
  2. Виконати завдання ст. _____

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.0
Оригінальність викладу
3.0
Відповідність темі
4.0
Загальна:
3.7
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Малих Тетяна Миколаївна
    Загальна:
    2.7
    Структурованість
    3.0
    Оригінальність викладу
    2.0
    Відповідність темі
    3.0
  2. Софієнко Валентина Василівна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
До підручника
Всесвітня історія. Історія України 6 клас (Пометун О.І., Мороз П.В., Малієнко Ю.Б.)
Додано
9 травня
Переглядів
147
Оцінка розробки
3.7 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку