РОЗРОБКА УРОКУ З ІСТОРІЇ У 6 КЛАСІ "КІММЕРІЙЦІ ТА СКІФИ НА ТЕРИТОРІЇ СУЧАСНОЇ УКРАЇНИ"

Про матеріал

Розробка уроку історії у 6 класі

Кіммерійці та скіфи на території сучасної України

МЕТА: Ознайомити учнів із господарським життям, культурною спадщиною та релігійними віруваннями кіммерійців. Навчити застосовувати поняття «пектораль», описувати найвизначніші пам'ятки культури скіфів. Розвивати інтерес школярів до давньої історії нашої держави. Показувати на карті території розселення кіммерійців та скіфів. Виховувати повагу до культурної спадщини скіфів і кіммерійців.

Перегляд файлу

Розробка уроку історії у 6 класі

Кіммерійці та скіфи на території сучасної України

МЕТА: Ознайомити учнів із господарським життям, культурною спадщиною та релігійними віруваннями кіммерійців. Навчити застосовувати поняття «пектораль», описувати найвизначніші пам’ятки культури скіфів. Розвивати інтерес школярів до давньої історії нашої держави. Показувати на карті території розселення кіммерійців та скіфів. Виховувати повагу до культурної спадщини скіфів і кіммерійців.

ТИП УРОКУ: комбінований

Хід уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Актуалізація опорних знань.

Фронтальне опитування

  1. Як  і коли виникла Перська держава?
  2. Які реформи провів Дарій І?
  3. Як Дарій І ходив на скіфів?

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

Вивчення нового матеріалу

План

  1. Кіммерійці.
  2. Скіфи: розселення, заняття, духовний світ.
  3. Скіфо – перські війни.
  4. Велика Скіфія.

 

  1. Кіммерія – перша назва, дана землям, що входять до складу сучасної України.

Робота з підручником

  1. Як називали перших мешканців степів Північного Причорномор’я території що входять до України.
  2. Із яких джерел ми про них дізналися?
  3. Хто витіснив кіммерійців із Північного Причорномор’я?

Розповідь вчителя.

Заселяли українські землі у IXVII ст. до н.е. першими мешканцями степів Північного Причорномор’я називали кочовиків – кіммерійців. Вели кочовий спосіб життя. Кочові кіммерійці зникають з Північного Причорноморя. Геродот вважає, що кіммерійців витіснили скіфські племена. Основними заняттями було кочове скотарство, особливо конярство. Коні для кіммерійців були не тільки засобом пересування, а й забезпечували їх продуктами харчування: молоком, м’ясом. Були вправними воїнами. Основною зброєю були луки, мечі. Після скіфської навали частина кіммерійців відійшла до Криму й оселилася на Керченському півострові.

  1. Скіфи – загальна назва іраномовних народів, що з VII ст. до н.е. населяли територію басейнів Дніпра, Дністра, Дунаю і Дону. Заселяли територію українських земель у VIIIII ст. до н.е.

Робота з візуальними джерелами

  1. Розгляньте ілюстрації «Скіфська золота пектораль» та «Золотий гребінець і срібна чаша х кургану Солоха».
  2. Опишіть, що ви бачите.
  3. Опишіть за малюнками заняття скіфів.
  4. Які ще висновки можна зробити про життя скіфів, використовуючи інформацію ілюстрацій?

Робота з картою

1. Визначити території розселення скіфів.

  1. Які групи скіфських племен проживали на території України?

Розповідь вчителя

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Скіфи жили великими сім’ями. Існувала знать – найважливіші були старійшини, що мали велику владу, разом із царем приймали рішення.

 

Основні заняття скіфів

Землеробство

вирощували хліб, обробляли сади

Скотарство

розводили коней, корів, овець

Ремесло

займалися ювелірною справою (пектораль), гончарство, ковальство, ткацтво

Торгівля

Сухопутна торгівля, продавали хліб, шкіри, мед

 

Боги скіфів

Папай

головний бог

Табіті

верховна богиня

Апі

богиня землі і води

Гойтосир

бог сонця

Аргішпаса

богиня краси

Фагісамад

бог землетрусу

  1. Повідомлення учнів на тему: «Дарій І і скіфи»

Скіфи вели постійні війни із сусідами та між собою. У 513 р. до н.е. Скіфію намагався захопити персидський цар Дарій І.

  1. Наприкінці IV ст. до н.е. виникла держава, яка набула розквіту за часів правління царя Атея, яка називалася Велика Скіфія.

 

Робота з картою

Знайдіть на карті і запишіть в зошити назви найбільш відомих скіфських царських курганів.

IV. УЗАГАЛЬНЕННЯ І СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

Бесіда

  1. Хто такі скіфи?
  2. Хто такі кіммерійці?
  3. Чим займалися скіфи і кіммерійці?

V. ПІДСУМОК УРОКУ

VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Опрацювати параграф, відповісти на запитання після параграфу.

docx
Додано
28 червня 2018
Переглядів
2212
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку