Розробка уроку історії у 6 класі
Кіммерійці та скіфи на території сучасної України
МЕТА: Ознайомити учнів із господарським життям, культурною спадщиною та релігійними віруваннями кіммерійців. Навчити застосовувати поняття «пектораль», описувати найвизначніші пам'ятки культури скіфів. Розвивати інтерес школярів до давньої історії нашої держави. Показувати на карті території розселення кіммерійців та скіфів. Виховувати повагу до культурної спадщини скіфів і кіммерійців.
Розробка уроку історії у 6 класі
Кіммерійці та скіфи на території сучасної України
МЕТА: Ознайомити учнів із господарським життям, культурною спадщиною та релігійними віруваннями кіммерійців. Навчити застосовувати поняття «пектораль», описувати найвизначніші пам’ятки культури скіфів. Розвивати інтерес школярів до давньої історії нашої держави. Показувати на карті території розселення кіммерійців та скіфів. Виховувати повагу до культурної спадщини скіфів і кіммерійців.
ТИП УРОКУ: комбінований
Хід уроку
І. Організаційний момент
ІІ. Актуалізація опорних знань.
Фронтальне опитування
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
Вивчення нового матеріалу
План
Робота з підручником
Розповідь вчителя.
Заселяли українські землі у IX – VII ст. до н.е. першими мешканцями степів Північного Причорномор’я називали кочовиків – кіммерійців. Вели кочовий спосіб життя. Кочові кіммерійці зникають з Північного Причорноморя. Геродот вважає, що кіммерійців витіснили скіфські племена. Основними заняттями було кочове скотарство, особливо конярство. Коні для кіммерійців були не тільки засобом пересування, а й забезпечували їх продуктами харчування: молоком, м’ясом. Були вправними воїнами. Основною зброєю були луки, мечі. Після скіфської навали частина кіммерійців відійшла до Криму й оселилася на Керченському півострові.
Робота з візуальними джерелами
Робота з картою
1. Визначити території розселення скіфів.
Розповідь вчителя
Скіфи жили великими сім’ями. Існувала знать – найважливіші були старійшини, що мали велику владу, разом із царем приймали рішення.
Основні заняття скіфів
Землеробство |
вирощували хліб, обробляли сади |
Скотарство |
розводили коней, корів, овець |
Ремесло |
займалися ювелірною справою (пектораль), гончарство, ковальство, ткацтво |
Торгівля |
Сухопутна торгівля, продавали хліб, шкіри, мед |
Боги скіфів
Папай |
головний бог |
Табіті |
верховна богиня |
Апі |
богиня землі і води |
Гойтосир |
бог сонця |
Аргішпаса |
богиня краси |
Фагісамад |
бог землетрусу |
Скіфи вели постійні війни із сусідами та між собою. У 513 р. до н.е. Скіфію намагався захопити персидський цар Дарій І.
Робота з картою
Знайдіть на карті і запишіть в зошити назви найбільш відомих скіфських царських курганів.
IV. УЗАГАЛЬНЕННЯ І СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ
Бесіда
V. ПІДСУМОК УРОКУ
VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Опрацювати параграф, відповісти на запитання після параграфу.