22 серпня о 18:00Вебінар: Як зробити урок цікавим: перевірені лайфхаки

РОЗРОБКА УРОКУ З ІСТОРІЇ У 6 КЛАСІ "ПРИРОДНІ УМОВИ ІТАЛІЇ ТА ВИНИКНЕННЯ РИМУ"

Про матеріал

Розробка уроку історії у 6 класі

ТЕМА: Природні умови Італії та виникнення Риму

МЕТА: Дати уявлення про природно-кліматичні умови Апеннінського півострова; простежити їхній вплив на розвиток господарської діяльності населення; удосконалити навички роботи з історичною картою; виховувати повагу до історичного минулого Римської імперії.

Перегляд файлу

Розробка уроку історії у 6 класі

ТЕМА: Природні умови Італії та виникнення Риму

МЕТА: Дати уявлення про природно-кліматичні умови Апеннінського півострова; простежити їхній вплив на розвиток господарської діяльності населення; удосконалити навички роботи з історичною картою; виховувати повагу до історичного минулого Римської імперії.

ТИП УРОКУ: урок засвоєння нових знань

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ УРОКУ:

Повідомлення теми й мети уроку

ІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Завдання.

Спираючись на досвід вивчення історії інших країн стародавнього світу, складіть план вивчення нового матеріалу і запишіть його у зошит.

ІІІ. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

Італія

Місце розташування

Апеннінський півострів, південь Європи

Клімат

Теплий, м’який

Річки

Тибр, По, Рубікон

Гори

Альпи, Апенніни

Моря

Адріатичне, Тірренське, Середземне

Острови

Сицилія, Сардинія, Корсика

Основні заняття населення

Землеробство, скотарство, ремесло, торгівля, рибальство.

Бесіда

  1. Назвіть спільні та відмінні ознаки природних умов Греції та Італії
  2. Яким заняттям людей сприяли природні умови Апеннінського півострова?
  3. Як ви вважаєте, чому греки були вправними мореплавцями , а римляни тривалий час уникали користуватися морем?

Склад населення

  • Пеласги – найдавніші племена Італії
  • Італіки – латини, умбри, сабіни та ін. прийшли на Апеннінський півострів у ІІ на поч. І тис. до н.е.
  • Етруски – прийшли морським шляхом близько X ст. до н.е.
  • Греки – заснували багато колоній на півдні Італії.
  • Карфагеняни – мали поселення на о. Сицилія
  • Галли – з’явилися в IV ст. до н.е. та оселилися на півночі Італії

Робота з історичним джерелом.

Прочитайте легенду про заснування Рима і дайте відповіді на запитання.

  1. У якому столітті було засновано місто Рим?
  2. Підрахуйте, скільки часу минуло від дати заснування Рима.
  3. Кого вважають засновником  Рима?
  4. Кого, за давньоримською легендою, вважають матір'ю   Ромула?
  5. На Капітолійському пагорбі у Римі встановлено статую вовчиці. Начесть якої події було встановлено цю статую?

Робота з поняттями

Фамілія – велика родова община.

Патриції – нащадки корінних жителів Рима, привілейована частина населення.

Плебеї   особисто вільні люди, непривілейований стан населення.

Сенат – рада старійшин, куди входили глави родів – патриції.

Республіка – форма правління, за якої всі посади у державі виборні.

IV. УЗАГАЛЬНЕННЯ І СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

Бесіда за запитаннями

  1. Які особливості природно-географічних умов Італії?
  2. Коли був заснований м. Рим?
  3. Який склад населення Риму?

V. ПІДСУМОК УРОКУ

VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Опрацювати параграф, вивчити поняття

 

docx
Додано
30 червня 2018
Переглядів
207
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку