Розробка уроку історії у 6 класі
ТЕМА: Природні умови Італії та виникнення Риму
МЕТА: Дати уявлення про природно-кліматичні умови Апеннінського півострова; простежити їхній вплив на розвиток господарської діяльності населення; удосконалити навички роботи з історичною картою; виховувати повагу до історичного минулого Римської імперії.
Розробка уроку історії у 6 класі
ТЕМА: Природні умови Італії та виникнення Риму
МЕТА: Дати уявлення про природно-кліматичні умови Апеннінського півострова; простежити їхній вплив на розвиток господарської діяльності населення; удосконалити навички роботи з історичною картою; виховувати повагу до історичного минулого Римської імперії.
ТИП УРОКУ: урок засвоєння нових знань
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ УРОКУ:
Повідомлення теми й мети уроку
ІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
Завдання.
Спираючись на досвід вивчення історії інших країн стародавнього світу, складіть план вивчення нового матеріалу і запишіть його у зошит.
ІІІ. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
Італія
Місце розташування |
Апеннінський півострів, південь Європи |
Клімат |
Теплий, м’який |
Річки |
Тибр, По, Рубікон |
Гори |
Альпи, Апенніни |
Моря |
Адріатичне, Тірренське, Середземне |
Острови |
Сицилія, Сардинія, Корсика |
Основні заняття населення |
Землеробство, скотарство, ремесло, торгівля, рибальство. |
Бесіда
Склад населення
Робота з історичним джерелом.
Прочитайте легенду про заснування Рима і дайте відповіді на запитання.
Робота з поняттями
Фамілія – велика родова община.
Патриції – нащадки корінних жителів Рима, привілейована частина населення.
Плебеї – особисто вільні люди, непривілейований стан населення.
Сенат – рада старійшин, куди входили глави родів – патриції.
Республіка – форма правління, за якої всі посади у державі виборні.
IV. УЗАГАЛЬНЕННЯ І СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ
Бесіда за запитаннями
V. ПІДСУМОК УРОКУ
VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Опрацювати параграф, вивчити поняття