Розробка уроку " З кухнею на Ти "

Про матеріал

Завдяки цій розробці уроку, ми з учнями можемо продовжити формувати навички лексичних одиниць за темою уроку. Повторити й активізувати лексику теми. Розвивати вміння аудіювання, навички монологічного та діалогічного мовлення. Розвивати слухову, зорову пам'ять, логічне та творче мислення;розвивати уміння аргументовано захищати свою думку. Удосконалювати навички читання. Формувати навички писемного мовлення. Виховувати усвідомлення важливості правильного харчування, виховувати процес роботи парами, групами та колективом.

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

                                                                   Виконала:

                                                         Вчитель іноземної мови

                                        Полагейкіна Вікторія Анатоліївна

 

 

 

Відкритий урок з англійської мови

З кухнею на «ти»

Обладнання: Підручник, зошит, РМ, ноутбук, проектор, малюнки за темою уроку, таблиці ГО.

Мета: продовжити формувати навички лексичних одиниць за темою уроку. Повторити й активізувати лексику теми. Розвивати вміння аудіювання, навички монологічного та діалогічного мовлення. Розвивати слухову, зорову пам'ять, логічне та творче мислення;розвивати уміння аргументовано захищати свою думку. Удосконалювати навички читання. Формувати навички писемного мовлення. Виховувати усвідомлення важливості правильного харчування, виховувати процес роботи парами, групами та колективом.

Хід уроку

 

I Підготовка до сприйняття іншомовного мовлення

Greeting               1. Привітання.

                             T.: Good morning pupils!

                             Ps.: Good morning teacher!

                             T.: I am glad to see you! Sit down, please.

Aim                      2. Повідомлення теми та мети уроку.

                             T.:  Today we shall have a lesson according to our topic “Food”     

                              and we shall speak about tasty, healthy and useless food.

                             And now let’s start our work.

Warming up    3.Уведення в іншомовну атмосферу.  (Слайд № 2)

           Let’s train our tongues and practice the English sounds. Look at   

          the  screen carefully and read the words with sounds.

                 [ae] ham, jam, apple…

[i:]  tea, cheese, eat, meat…

[e] vegetable, egg, breakfast…

[o] coffee, porridge, orange…

            [ai] - pie,

             [i] – biscuit,

            [w] – sandwich,

            [d] – salad,

             [s] – soup,

            [n] – pudding,

                  [p] – pizza

 

II Основна частина уроку

Speaking        1. Повторення й відпрацювання лексичних одиниць за

                        темою уроку. 

                        T.: Now, remember the  words according to our topic. Now I will

                         read you Ukrainian  rhymes and you must finish  them in  English.

                        - Смакота!  Very Good! 
                        Їжу називаєм -  Food

                       - Для Шарика, для друга 
                       Припас я цукор - sugar

                      - Завжди солодкий ждеш сюрприз 
                       Цукерки по-англійськи –sweets

                      - Це звичайно не каприз: 
                       Сир ми називаєм - cheese

                     - М'ясо смажиться,, шкварчить,
                       М'ясо по- англійськи - meat

                     - Рибу ловиш- не шумиш,
                       Риба  по- англійськи -  fish

                     - Молоко я пити звик 
                       Молоко інакше -  milk

                     - Віні-Пуха нема з вами
                       А- то сховаю мед свій- honey

                     - Масло потребують всі дитятки 
                       Масло по-англійськи -  butter

                    - На кухні- кухар,в рубці- мичман,

                      Ми  кухню називаєм -  kitchen.

P1200985

 

Grammar Revision   2. Повторення і відпрацювання граматичного матеріалу and Practice  (РМ)

We use many / lots of / а lot of with countable nouns.

Wе use muсh / а Lot of / lots of with uncountable nouns..

We use а lot of / lots of in positive sentences.

There is а lot of sоuр in the раn.

We use muсh аnd mаnу in negative sentences.

There isn't much coffee in the сuр.

There aren’t  many sweets оn the table.

                       Read and complete the sentences with much, mаnу, а lot of /lots of.

                             1. There аrе ..... apples оn the plate.

                             2. Тhеrе isn't ..... butter in the fridge.

                             3. Do you need ..... eggs for this cake?

                             4. Ann and Dan eat ..... vegetables and fruit.

                             5. They usually buy ..... bread.

                             6. Is there ..... water in the mug?

Physical               3. Фізкультхвилинка

warming-up

P1200977

 

 

Writing                4. Формування навичок писемного мовлення

                            Учні письмово складають рецепти страв з поданих речень,  

                             розставляючи речення в правильній послідовності.

How to make a vegetable salad

  1. Chop the onion and greens.
  2. Add some salt and sour cream.
  3. Slice cucumber and tomatoes.
  4. Enjoy your salad.
  5. Take some cucumbers and tomatoes.
  6. Put the vegetables into a plate.
  7. Wash the vegetables.

How to make coffee

  1. Boil water
  2. Put one teaspoon of coffee into the cup
  3. Add some sugar into your coffee
  4. Fill the kettle with water
  5. Enjoy your coffee.
  6. Take a cup.
  7. Pour hot water into the cup.

P1200954

Listening Comprehension 5. Відпрацювання навичок аудіювання

Listen my question about food and give answer the question of the quiz:

1. It is a fruit. It is red or yellow, sometimes green. It is very tasty. Children like to eat it very much. …apple.

2.  It is a vegetable. It is orange. It is sweet. It is good for vegetable soup or salad. It is good to eat. …carrot.

3. It is white or brown. It is good to eat with meat soup or vegetable soup. It is good to eat with butter or jam. It may be toast….bread.

4.  It is a very tasty thing. Everybody usually buys it for a birthday party. …cake.

5.  It is white. It is oval. It is good to eat for breakfast. It comes from a hen. …egg.

6.  It is a drink. It is white. Children like to drink it. It comes from a cow. …milk.

Role Play          6. Рольова Гра

  At the end lesson we will speak about tables manners. Your task is telling  me what table manners we should do at the table and clap your hands.

  1. You should sit up straight.
  2.  You shouldn’t eat with your fingers.
  3.  You shouldn’t put your elbows on the table.
  4.  You  should put your dirty knife, spoon and fork on your plate.
  5.  You shouldn’t talk with your mouth full.
  6.  You shouldn’t lick your fingers.
  7.  You should say “ Thank you “ after the meal.
  8. Don’t leave the spoon in your glass while drinking. Put it on your saucer.
  9. It is wrong first to cut all the meat on your plate in small pieces and then eat it. Cut off a slice, eat it and then cut another slice.
  10.  Keep your impressions to yourself, it's impolite towards the hostess.
  11.  Sit straight and close to the table. Don’t put your elbow on the table.

Play “Noughts and Crosses”

  1. What food gives us a lot of vitamins?
  2. What is junk food?
  3. How many meals can you name?
  4. What food has proteins and helps you to grow?
  5. What is the earliest meal of the day?
  6. What is the latest meal of the day?
  7. What can you make of bread, butter and cheese?
  8. What do people of Britain usually eat at Christmas?
  9. What do people of Britain usually aet at Easter?

P1200951

III Заключна частина уроку

Homework         1.Домашнє завдання

                           Повторити ЛО, скласти рецепт своєї улюбленої страви.

Summarizing     2. Підведення підсумків уроку

                            - Did you like our lesson?

                              - What topic have we revised at the lesson today?

                              - What grammar have we remembered?

 

- Dear children! You’ve worked  hard and you have good results! Your marks today are…

 - The lesson is over. Goodbye!

 

 

P1200126

 

 

P1200118

 

 P1200116

P1200113

 

 

 

P1200046

 

 

 P1200019

 

 P1200014

 

 P1200011

 

 P1210029

 

 P1210015

 

 P1210011

 

 

docx
Додано
22 серпня 2018
Переглядів
552
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку