Розробка уроку з літературного читання для 2 класу на тему: "Олександр Копиленко "Птиця гавкає"

Про матеріал

Розробка уроку з літературного читання для 2 класу на тему: " Олександр Копиленко «Птиця гавкає»“.

Метою уроку є: продовжити знайомити учнів з оповіданнями, з творчістю Олександра Копиленка; вдосконалювати навички свідомого виразного читання прозових творів; вчити аналізувати прочитане, висловлювати оцінні судження.

Перегляд файлу

Літературне читання

Тема: Олександр Копиленко «Птиця гавкає»

Очікувані результати: продовжити знайомити учнів з оповіданнями, з творчістю Олександра Копиленка; вдосконалювати навички свідомого виразного читання прозових творів; вчити аналізувати прочитане, висловлювати оцінні судження; розвивати зв'язне мовлення учнів; розширювати їх світогляд; виховувати любов до природи.

Хід уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Мовленнєва розминка

1. Прочитайте і посміхніться!


Качка кумкає, а жаба кряче.

Собака нявчить, а кішка гарчить.

Зозуля кукурікає, а півень кує.

Порося ґелґоче, а гусак рохкає.

Голуб дзижчить, а джміль...

Корова каркає, а...


— Продовжте самостійно! Розплутайте плутанку, прочитайте правильно.

2. Робота над чистомовкою


Му-му-му — молока кому?

Мо-мо-мо — до школи йдемо.

Ми-ми-ми — нові килими.

Мі-мі-мі — веселій кумі.

Ме-ме-ме — хто книжку візьме?

Ам-ам-ам — нікому не дам.

Ом-ом-ом — помиємо з милом.

Ем-ем-ем — туди не підем.

Им-им-им — від багаття дим.

Ім-ім-ім — збудуємо дім.


3. Складовий аукціон

Ча — (час, часник, чай, чайка, чари...)

Чо — (чоботи, чоловік, чорний, чоло...)

Че — (черевик, червень, чернетка, чесність...)

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку

Сьогодні ми продовжимо знайомимось з творчістю Олександра Копиленка і прочитаємо ще одне з його оповідань.

ІV. Опрацювання нового матеріалу

1. Опрацювання тексту про творчість О. Копиленка

Твори Олександра Копиленка цікаво читати. Адже автор пише про те, що бачив, що пережив. Крім того, у його оповіданнях є наукова інформація, вкраплена в художню розповідь.

2. Опрацювання оповідання О. Копиленка «Птиця гавкає»

1) Гра „Передбачення“

Які думки викликає в вас заголовок оповідання? Чи доводилось вам таке чути?

2) Виразне читання оповідання вчителем

— Які картини поставали у вашій уяві під час слухання оповідання?

Птиця гавкає

 У великій світлій кімнаті, у якій я вже був не раз, нас зустріли співом птахи, що сиділи в клітках. Пара щигликів, метушливий чиж, дрізд…

 Раптом десь із кутка з-під стелі щось загавкало. Я від несподіванки аж здригнувся.

І тут з-за печі вилетів синій з коричневим птах, трохи менший за галку і на нижчих ногах. Тільки колір чудесно синій, а крила зі світло-блакитними пір’їнками. І дзьоб майже такий, як у галки, - довгий і не дуже гострий.

Звичайно, я відразу впізнав ракшу.

Птиця сіла на плече Василю Петровичу і знову закричала так, наче гавкав Букет.

- Оце бачите – сидить і м’яса просить… А гавкає знаєте чому? Бо в нас Букет, коли голодний, забігає в хату і починає гавкати, просить їсти. Яким чином второпала це діло ракша, сам не зрозумію.

Наївшись, ракша полетіла у свій куток. А кіт Цезар провів ракшу жадібним поглядом і облизався.

- Краще ходім, Цезарю, покажемо гостеві твоїх приятелів – Айстру й Сироту, - сказав Василь Петрович.

Кіт стрибнув зі столу.

Як виявилось, Айстра – це лисиця, що живе у Василя Петровича, а Сирота – чорно-золотистий півень.

Лисиця Айстра, кіт Цезар і півень, голосистий Сирота, були нерозлучні друзі.

3) Словникова робота

Ракша – перелітний птах із блискучим строкатим оперенням.

Щигликів   метушливий

загавкало   несподіванки

здригнувся   нижчих

пір’їнками  дзьоб

ракшу    птиця

второпала   наївшись

голосистий   нерозлучні

— Читання слів луною за вчителем; скоромовкою в парі.

4) Читання оповідання учнями ланцюжком

Фізкультхвилинка

5) Аналіз змісту оповідання з елементами вибіркового читання

Про якого птаха розповів Олександр Копиленко? Опишіть його, спираючись на текст.

Як почалось оповідання?

Чому птиця гавкала?

Що трапилось, коли ракша наїлась?

Кого Василь Петрович показав ще?

Що вас зацікавило або здивувало в прочитаному оповіданні? Знайдіть в тексті відповідні уривки та перекажіть їхній зміст.

— Доведіть, що прочитаний твір є оповіданням. Придумайте до нього свою назву.

6) Гра „Диктор телебачення“

Читати оповідання, періодично відриваючи очі від тексту, щоб поглянути на глядачів.

7) Гра „Хвиля“

Ведучий задає тон і темп гри. Оповідання читається так, нібито хвиля прибивається до берега і відходить від нього: тихо — голосніше — голосно — тихіше — тихо — голосніше тощо.

V. Підведення підсумків уроку. Рефлексія

— З яким оповіданням ознайомилися на сьогоднішньому уроці?

— Хто його автор?

— Що нового дізналися з цього оповідання?

— Що вас найбільше вразило?

VІ. Домашнє завдання

Виразно читати і переказувати оповідання.

 

doc
Додано
3 квітня 2019
Переглядів
3058
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку