20 вересня о 18:00Вебінар: Numicon (Нумікон): проста математика для всіх

Урок " У привокзальному садку" В. Сухомлинський

Про матеріал
Ознайомити учнів з істотними ознаками оповідань; продовжити ознайомлення з творами В. Сухомлинського; навчати стежити за розгортанням сюжету; формувати вміння визначати основну думку твору, усвідомлювати її; удосконалювати навички свідомого, правильного , виразного читання. Виховувати любов до природи, до рідного краю.
Перегляд файлу

Оповідання про важливе     

ТЕМА. Радість розуміння .

Василь Сухомлинський «У привокзальному садку»

Мета:  ознайомити учнів з істотними ознаками оповідань; продовжити ознайомлення учнів з творами  В. Сухомлинського ; навчати стежити за розгортанням сюжету; формувати вміння визначати основну думку твору;  вдосконалювати навички свідомого, правильного, виразного читання мовчки і вголос; розвивати зв'язне мовлення учнів; збагачувати їх словниковий запас; виховувати любов до рідного слова.

Хід уроку

І. Вступна частина

1.  Організація класу до уроку.

2. Артикуляційні вправи

1) Дихальна вправа

- Секундний видих. Вдих і видих носом.

- Задули свічечку.

- Я к дзижчить бджілка (Дж-ж-ж-ж-ж),
- Як гуде поїзд (У-у-у-у-у-у), 
- Як мати колисає дитину (А-а-а-а-а-а), 
- Як пищіть комар (Дз-з-з-з-з-з) 

2) Робота над скоромовкою.

Метелик на стеблинку сів —
І вже незрозуміло:
Чи то метелик там сидить,
Чи, може, квітка біла.

3) Робота в парах. Вправа «Плутанка»

1. На вогні стояв козел.

Кашу в нім варив котел.

Пахне смачно від козла.

Гарна каша у котла.

 

2. Квітують на городі раки,

Живуть у нашій річці маки.

Зроблю букет я гарний з раків

І наловлю відерце маків.

 

3. Повела матуся бочку

Вибирати огірочки,

А татусь у холодочку

Під засолку миє дочку.

 

4. Сіла пташка на козу,

Задивилась на лозу.

А лоза козу щипає,

Пташку ту не помічає.

 

ІІІ. Основна частина

  1. Етап дотекстової діяльності
  1. Актуалізація опорних фонових знань учнів.
  • Ми починаємо працювати над новим розділом. Прочитайте його назву.
  • Про який літературний жанр ідеться?
  • Як ви вважаєте, від якого слова утворилося слово «оповідання»?
  • Так, воно походить від слова оповідати.
  • Оповідання — це розповідний, прозовий твір, у якому розповідається, оповідається про різні події, вчинки з життя людей, тварин. На відміну від вір­шів, слова в оповіданні не римуються.
  • З оповідань, уміщених у розділі, ви дізнаєтесь про цікаві й повчальні при­годи з життя ваших ровесників.
  • Читайте і розмірковуйте: яким бути, а яким — ні.
  •  
  1. Робота над статтею підручника (с.113)
  2. Повідомлення теми та завдань уроку.

Сьогодні ми почнемо ознайомлення з оповіданнями Василя Сухомлинського.

1.   Біографічна довідка

— Василь Олександрович Сухомлинський — видатний український педагог, письменник і публіцист.

Народився 28 вересня 1918 р. в селі Василівка Онуфріївського району Кіровоградської області  у незаможній селянській родині. столяр. Мати — Оксана Юдівна — вела домашнє господарство, ткала полотно, фарбувала його і шила одяг не лише для своєї сім'ї, а й односельцям. Гарно вишивала. Багато уваги приділяла вихованню дітей: Івана, Василя, Сергія, Меланії. Вчила добра, чесності, людяності. Довгими зимовими вечорами за прядивом чи шитвом розповідала дітям казки, цікаві історії, читала книжки.

У 1926-1933 рр. В. О. Сухомлинський навчався у Василівській семирічній школі, де був одним з кращих учнів. Вчився добре, старанно, любив читати, гарно малював. Щоб зібрати гроші на книги, фарби, зошити, разом з одноліт­ками та братами ходив на Новий рік посівати та щедрувати, а літом працював у колгоспі. У дитячому садку, який діяв у колгоспі на період літніх канікул, йому доручали бути помічником вихователя. Він доглядав малюків, розповідав їм казки, читав книжки, проводив веселі ігри. Тому і вибір професії був не випадковий.

 

  1. Етап підготовки до сприймання змісту тексту

Робота із заголовком твору «Метод передбачення»

  1. Етап первинного сприймання змісту тексту учнями.

(Читає вчитель)

  1. Перевірка емоційного сприймання змісту твору

Чи сподобалось оповідання? Що вас вразило?

Чи справдились ваші передбачення щодо місця можливих подій?

 

  1. Словникова робота

Читання стовпчиків слів «луною» за вчителем;

 «буксиром» у парі.

 

 Вокзалі                        поїзди                                   подружилися                роз’їхалися

Залізничному              привокзальному                  скрикнула                      милувалися

південному                  познайомились                    п’ятирічна                     прощайтеся

льодовитого                подружилися

метелик  крильця    

 

  1. Фізкультхвилинка

 

  1. Етап поглибленого  смислового   й структурного аналізу тексту.  

 

  • Читання тексту учнями.
  • Бесіда за змістом з елементами вибіркового читання:
  • Де і коли відбувались описані події?
  • Хто є головними героями оповідання?
  • Де живе Оля, а де – Сергійко?
  • Чому діти опинилися на вокзалі?
  • Чи довго вони були разом?
  • Чим займалися діти в цей час?
  • Про що розповідали один одному Оля і Сергійко?
  • Яка пригода трапилась під час спілкування дітей?
  • З чого видно, що діти дбайливо поставились до метелика?
  • Чому маленькі серця стиснулися від жалю?
  • Чи можуть вони зустрітися коли  - небуть?     
  • Про що міг думати Сергійко?
  • Про що хотів сказати в оповіданні Сухомлинський?    

 

  • Робота за ілюстрацією (с. 114)
  • Розгляньте малюнки. Хто на ньому зображений?
  • До якого епізоду оповідання створений цей малюнок?
  • Прочитайте речення, що описують малюнок.
  • Робота в парах. Читання у спосіб «Вовк – заєць» .

Гра «Читає Незнайко»

Учитель читає текст, навмисне змінюючи слова. Учні мають помітити по­милку.

— Прочитайте речення правильно.

Теплого весняного (травневого) дня в привокзальному садку познайоми­лися двоє маленьких дітей — Оля й Сергійко.

До відходу їхніх поїздів лишалося три (дві) години.

Б'ється крильцями та все більше грузне в солодку (липку) цукерку.

 

Гра «Хто це сказав?»

• Невже ми ніколи більше не побачимось? (Оля)

• Ходімо, треба сідати у вагони. (Олина мама)

• Прощайтеся, бо ніколи більше не побачитесь. (Сергійкова мама)

 

ІІІ. Заключна частина

  • Хвилинка – цікавинка про метеликів.
  • Вправа «Мікрофон»
  • Домашнє завдання  ( чит. с. 113-114)
  • Намалювати малюнок метелика.

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

docx
До підручника
Літературне читання 2 клас (М. Зоряна)
Додано
8 квітня
Переглядів
276
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку