Оповідання про важливе
ТЕМА. Радість розуміння .
Василь Сухомлинський «У привокзальному садку»
Мета: ознайомити учнів з істотними ознаками оповідань; продовжити ознайомлення учнів з творами В. Сухомлинського ; навчати стежити за розгортанням сюжету; формувати вміння визначати основну думку твору; вдосконалювати навички свідомого, правильного, виразного читання мовчки і вголос; розвивати зв'язне мовлення учнів; збагачувати їх словниковий запас; виховувати любов до рідного слова.
Хід уроку
І. Вступна частина
1. Організація класу до уроку.
2. Артикуляційні вправи
1) Дихальна вправа
- Секундний видих. Вдих і видих носом.
- Задули свічечку.
- Я к дзижчить бджілка (Дж-ж-ж-ж-ж),
- Як гуде поїзд (У-у-у-у-у-у),
- Як мати колисає дитину (А-а-а-а-а-а),
- Як пищіть комар (Дз-з-з-з-з-з)
2) Робота над скоромовкою.
Метелик на стеблинку сів —
І вже незрозуміло:
Чи то метелик там сидить,
Чи, може, квітка біла.
3) Робота в парах. Вправа «Плутанка»
1. На вогні стояв козел.
Кашу в нім варив котел.
Пахне смачно від козла.
Гарна каша у котла.
2. Квітують на городі раки,
Живуть у нашій річці маки.
Зроблю букет я гарний з раків
І наловлю відерце маків.
3. Повела матуся бочку
Вибирати огірочки,
А татусь у холодочку
Під засолку миє дочку.
4. Сіла пташка на козу,
Задивилась на лозу.
А лоза козу щипає,
Пташку ту не помічає.
ІІІ. Основна частина
Сьогодні ми почнемо ознайомлення з оповіданнями Василя Сухомлинського.
1. Біографічна довідка
— Василь Олександрович Сухомлинський — видатний український педагог, письменник і публіцист.
Народився 28 вересня 1918 р. в селі Василівка Онуфріївського району Кіровоградської області у незаможній селянській родині. столяр. Мати — Оксана Юдівна — вела домашнє господарство, ткала полотно, фарбувала його і шила одяг не лише для своєї сім'ї, а й односельцям. Гарно вишивала. Багато уваги приділяла вихованню дітей: Івана, Василя, Сергія, Меланії. Вчила добра, чесності, людяності. Довгими зимовими вечорами за прядивом чи шитвом розповідала дітям казки, цікаві історії, читала книжки.
У 1926-1933 рр. В. О. Сухомлинський навчався у Василівській семирічній школі, де був одним з кращих учнів. Вчився добре, старанно, любив читати, гарно малював. Щоб зібрати гроші на книги, фарби, зошити, разом з однолітками та братами ходив на Новий рік посівати та щедрувати, а літом працював у колгоспі. У дитячому садку, який діяв у колгоспі на період літніх канікул, йому доручали бути помічником вихователя. Він доглядав малюків, розповідав їм казки, читав книжки, проводив веселі ігри. Тому і вибір професії був не випадковий.
Робота із заголовком твору «Метод передбачення»
(Читає вчитель)
Чи сподобалось оповідання? Що вас вразило?
Чи справдились ваші передбачення щодо місця можливих подій?
Читання стовпчиків слів «луною» за вчителем;
«буксиром» у парі.
Вокзалі поїзди подружилися роз’їхалися
Залізничному привокзальному скрикнула милувалися
південному познайомились п’ятирічна прощайтеся
льодовитого подружилися
метелик крильця
Гра «Читає Незнайко»
Учитель читає текст, навмисне змінюючи слова. Учні мають помітити помилку.
— Прочитайте речення правильно.
Теплого весняного (травневого) дня в привокзальному садку познайомилися двоє маленьких дітей — Оля й Сергійко.
До відходу їхніх поїздів лишалося три (дві) години.
Б'ється крильцями та все більше грузне в солодку (липку) цукерку.
Гра «Хто це сказав?»
• Невже ми ніколи більше не побачимось? (Оля)
• Ходімо, треба сідати у вагони. (Олина мама)
• Прощайтеся, бо ніколи більше не побачитесь. (Сергійкова мама)
ІІІ. Заключна частина
1