Літературне читання
Тема. Василь Сухомлинський «Про що думала Марійка»
Мета:Розширити і поглибити їхні знання про письменника.
Розвивати навички виразного читання, вчитися формувати чіткість та логічність відповідей на запитання,розвивати пам'ять, увагу, вміння орієнтуватися в тексті. Зв’язно висловлюватися.
Обладнання:Портрет В.Сухомлинського, картки для розчитування, картки для словникової роботи.
Тип уроку. Комбінований.
Методи і прийоми. Інтерактивні(«Мікрофон», робота в парах, «Незакінченні речення», ), наочні, словесні.
Хід уроку
І. Організаційний момент.
Діти, у нас на уроці присутні гості, тому поверніться до них, привітайтеся, подаруйте їм свої посмішки! А тепер сідайте, будь ласка. Подивіться мені в очі. Погляньмо один на одного, посміхнемося, подумки побажаємо добра, успіхів.
Щоб наша праця була успішною слід дотримуватися таких правил, пригадаймо їх:
1. Правило піднятої руки.
2. Дружня співпраця у парах.
3. Уважно слухати вчителя і учнів.
4. Активно і творчо працювати.
ІІ. Перевірка домашнього завдання.
- Я називаю ключові слова, а ви скажіть будь ласка, з якого це твору: вокзал, місто, пустеля, поїзд, метелик?
- Ви мали на вибір творче завдання виконати вдома:
- намалювати ілюстрації, переказувати,скласти свою історію, продовжити оповідання.
Давайте розмістимо малюнки в тому порядку, як відбувалися події.
- Давайте розмістимо малюнки в тому порядку, як відбувалися події.
(Діти виходять з малюнками і переказують зміст певної частини тексту .)
Коротко та чітко перекажіть зміст кожної частини тексту.
Пропоную вам описати метелика.
(Відповіді дітей). Похвала дітей.
Зверніть увагу на дошку, у нас зображено дерево, але на йому сидять птахи. Ці пташки підготували для вас сюрприз, яке отримаєте у кінці уроку, виконавши усі завдання. (1 ворона)
=Хто автор оповідання « У привокзальному садку»? (В.Сухомлинський)
Великий педагог,любив і розумів дітей. А писати для дітей не так просто. Василь Олександрович залишив неперевершену нам спадщину.
І на сьогоднішньому уроці ми будемо вивчати його твір «Про що думала Марійка»
Мовна розминка.
На протязі хвилини ви повинні прочитати один одному скоромовки, що лежать у вас на партах.
Розгорніть підручник на ст.115. Прочитайте заголовок. Пофантазуйте! Про що може думати дівчинка під час гри?
ІІІ. Ігри
«Море хвилюється», «Коти та Миші», «Піжмурки», «Фарби», «Панас», «Гуси –лебеді».
Вправа «Мікрофон»
Учні по черзі висловлюють свої припущення.
2) Читання оповідання вчителем.
— Чи справдилися ваші припущення?
— Про що насправді думала Марійка?
Давайте перевіримо, як ви зрозуміли прочитане оповідання.
Тести.
1.За жанром це казка?(ч.ц.)
Оповідання
2. Діти грали в піжмурки? (з.ц.)
Піжмурки
3 Марійка заховалася під березою? (Ч.ц.)
Під вербою
4. У Марійки очі були синього кольору? (з.ц.)
Синього
5. Марійку непокоїло, що її не шукали тато з мамою (ч.ц.)
Що про неї забули.
6. подія відбувалася Влітку? (з.ц.)
V/Словникова робота
Сумуватимуть,стоятимуть, шукатиме.(прочитайте багатоскладові слова по складах)
VI. Читання дітьми.
Назвіть хто грав у піжмурки?
Поставте запитання до прочитаного уривку.
У вас на партах є план, розмістіть його у вірній послідовності.
План:
Фізкультхилинка
Гра «Хто що робить?»
Миколка |
Злетіли, полетіли |
Птахи |
Шукає, знайшов |
Лариса |
Скрикнула, засміялась, побігла |
Петрик |
Заховалася |
Марійка |
Скрикнув, засміявся, побіг |
Домашнє завдання ст..116 відповідати на запитання