Тема. Число 7. Цифра 7. Тиждень. Складання рівностей за малюнками. Написання цифри 7.
Мета. Ознайомити з утворенням числа 7, навчити писати цифру 7, продовжувати роботу над формуванням навички порівнювати числа в межах 7, складати рівності за малюнками, вдосконалювати навички усної лічби, закріплювати знання дітьми назв днів тижня та їх кількість; продовжувати формувати поняття про геометричні фігури. Розвивати увагу, пам’ять, логічне мислення. Виховувати старанність, любов до навчання.
Обладнання: цифра 7 (друкована і писана), геометричні фігури, ілюстрації до казок «Білосніжка і сім гномів», «Вовк та семеро козенят», веселка, сонечко, презентація про число і цифру 7.
Хід уроку
І. Організація класу.
1. Створення позитивного настрою.
Встало сонечко давно,
Зазирнуло у вікно.
На урок час поспішати
Математику вивчати.
Діти, погляньте у віконечко. Як яскраво світить зараз сонечко. Простягніть свої долоньки. Впіймайте сонячний промінчик. Притуліть долоньки до грудей. Візьміть собі часточку тепла сонячного промінчика.
Бачу, на ваших обличчях з’явилася посмішка. Посміхніться ще раз і пронесіть посмішку через весь урок.
2. Незвичайна гостя.
Нам уже час розпочинати урок, але я не можу підійти до дошки. Тут хтось розсипав листочки.
Діти, як ви думаєте, хто це міг зробити? (Діти висловлюють свої думки).
Вірно, діти, це до нас у клас завітала осінь. (Вивішую ілюстрацію).
Зараз хлопчики будуть допомагати мені збирати листочки. Кожен може взяти лише один листочок. Я буду прикріплювати листочки на дошці, а дівчатка будуть їх рахувати.
ІІ. Усна лічба.
ІІІ. Геометричний матеріал.
Діти, наша чарівна гостя живе у незвичайному будиночку. Він побудований з геометричних фігур. Осінь пропонує вам назвати ці геометричні фігури. А ще вам потрібно пояснити назву кожної із них.
ІV. Повідомлення теми і мети уроку.
Я пропоную вам переглянути презентацію про утворення числа 7.
Цифра сім – потішна дуже,
Ти помітив її, друже?
Вправно ніжку виставляє,
У таночок поспішає.
Сім - на косу дуже схожа.
Та косить вона не може.
Хто її не хоче вчити,
Хай іде траву косити.(Ілюстрація).
На кого схожа цифра сім?
На чаплю, - скажуть вам усі.
Комахи й жаби б’ють тривогу,
Як сімку бачать довгоногу.(Ілюстрація).
а). Порівняння кількості фігур (с. 29, з. 3).
б). Розглядання календаря (с. 29, з. 4).
4. Робота біля стенда «Ранкові зустрічі».
- Скільки днів у тижні?
- Назвіть дні тижня, починаючи з понеділка.
- Зараз я пропоную вам послухати дуже уважно вірш і потім дати відповіді на мої запитання.
В понеділок наша киця
Витягла води з криниці,
У вівторок мила, прала.
Все почистила, прибрала.
В середу в лісок ходила,
Дров додому наносила.
У четвер ходила киця
По продукти до крамниці.
В п’ятницю пиріг пекла
До святкового стола.
У суботу рано встала,
Бо гостей вона приймала.
А в неділю трудівниця
Спочивала, як годиться.
V. Фізкультхвилинка.
1. Фізкультхвилинка для очей.
Малюю веселку,
Прозору, веселу.
Сім барв на папері –
Чотири і три;
Червоний, оранжевий,
Жовтий, зелений,
Блакитний і синій
Кладу кольори.
А от і останній –
Фіалковий колір.
Заграє веселка
Моя чарівна!
Це усмішка сонця
Така веселкова,
Така незрівнянна,
Така осяйна.
2. Фізкультхвилинка-руханка.
- Пострибайте в класики.
- Зайдіть у клас і пострибайте сім раз на правій нозі, а потім сім раз на лівій.
VІ. Робота в зошиті.
а). Підкресліть п’яте яблуко ліворуч однією рискою, а четверте праворуч - двома.
б). Порахуйте скільки всього яблук на малюнку. (Сім).
Якою цифрою позначимо кількість яблук? (Цифрою сім).
2. Перегляд презентації про написання цифри 7.
3. Письмо вчителем цифри на дошці.
4. Обведення зразків та самостійне написання цифри у зошиті. (Завдання 1, сторінка 28).
5. Самостійна робота. Розмалюй у кожній рамці стільки предметів, скільки вказує цифра. (Завдання 2, сторінка 28).
6. Колективне виконання завдання 4. У рівності впиши знак «+» або «-«. Поясни, чому потрібні такі знаки.
VІІ. Підсумок уроку.
1