Розробка уроку з математики для 1 класу на тему "Цифра 7. Число 7."

Про матеріал
Розробка уроку з математики для 1 класу НУШ на тему "Цифра 7. Число 7." Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу. На уроці використано матеріали: вірші про число і цифру 7, ілюстрації до казок "Вовк і семеро козенят", "Білосніжка і сім гномів", малюнок веселки та інші дидактичні матеріали.
Перегляд файлу

Тема. Число 7. Цифра 7. Тиждень. Складання рівностей за малюнками.                   Написання цифри 7.                              

Мета. Ознайомити з утворенням числа 7, навчити писати цифру 7,                    продовжувати роботу над формуванням навички порівнювати числа в                межах 7, складати рівності за малюнками, вдосконалювати навички усної                лічби, закріплювати знання дітьми назв днів тижня та їх кількість;               продовжувати формувати поняття про геометричні фігури.                                             Розвивати увагу, пам’ять, логічне мислення. Виховувати старанність,                              любов до навчання.

Обладнання: цифра 7 (друкована і писана), геометричні фігури, ілюстрації до                казок «Білосніжка і сім гномів», «Вовк та семеро козенят», веселка,                               сонечко, презентація про число і цифру 7.

Хід уроку

І. Організація класу.

1. Створення позитивного настрою.

 Встало сонечко давно,

 Зазирнуло у вікно.

 На урок час поспішати

 Математику вивчати.

 Діти, погляньте у віконечко. Як яскраво світить зараз сонечко. Простягніть свої долоньки. Впіймайте сонячний промінчик. Притуліть долоньки до грудей. Візьміть собі часточку тепла сонячного промінчика.

 Бачу, на ваших обличчях з’явилася посмішка. Посміхніться ще раз і пронесіть посмішку через весь урок.

2. Незвичайна гостя.

 Нам уже час розпочинати урок, але я не можу підійти до дошки. Тут хтось розсипав листочки.

 Діти, як ви думаєте, хто це міг зробити? (Діти висловлюють свої думки).

 Вірно, діти, це до нас у клас завітала осінь. (Вивішую ілюстрацію).

Зараз хлопчики будуть допомагати мені збирати листочки. Кожен може взяти лише один листочок. Я буду прикріплювати листочки на дошці, а дівчатка будуть їх рахувати.

  • Скільки листочків ви нарахували? (Сім).

ІІ. Усна лічба.

  • Продовжити рахунок далі. (8, 9,10).
  • Порахувати в оберненому порядку.
  • Назвати попереднє число.
  • Назвати наступне число.
  • Назвати сусідів заданого числа.
  • Порівняти числа.
  • Повторення правила про додавання і віднімання числа1.
  • Обчислення виразів на додавання і віднімання числа 1.
  • Повторення переставного закону додавання.
  • Складання рівностей за малюнками.

ІІІ. Геометричний матеріал.

 Діти, наша чарівна гостя живе у незвичайному будиночку. Він побудований з геометричних фігур. Осінь пропонує вам назвати ці геометричні фігури. А ще вам потрібно пояснити назву кожної із них.

  • Чи не забули ви скільки листочків принесла нам осінь? (7).
  • Як ви думаєте, а чому саме 7? (Діти висловлюють свої думки).

ІV. Повідомлення теми і мети уроку.

  • Сьогодні на уроці ми будемо вивчати число і цифру 7. А ще ми згадаємо назви днів тижня, будемо порівнювати числа в межах семи, складати рівності.
  1. Перегляд презентації.

Я пропоную вам переглянути презентацію про утворення числа 7.

  • Скільки звіряток прийшло до білочки?
  • Скільки їх стало разом з білочкою?
  • Як утворилося число 7?
  • Якою цифрою позначимо кількість усіх звіряток? (Цифрою 7).

 Цифра сім – потішна дуже,

 Ти помітив її, друже?

 Вправно ніжку виставляє,

 У таночок поспішає.

  • Розгляньте цифру сім і скажіть, на які предмети вона схожа? (Відповіді дітей).
  • А зараз послухайте як про це сказано у віршах.

 Сім  - на косу дуже схожа.

 Та косить вона не може.

 Хто її не хоче вчити,

 Хай іде траву косити.(Ілюстрація).

  

  На кого схожа цифра сім?

  На чаплю, - скажуть вам усі.

  Комахи й жаби б’ють тривогу,

  Як сімку бачать довгоногу.(Ілюстрація).

 

  • Давайте порівняємо числа 7 і 6. Як ми скажемо про них?
  1. Робота з математичними терезами.
  • Тепер давайте перевіримо правильність нашої відповіді за допомогою математичних терезів.(Дівчатка рахують відповідну кількість ведмедиків і кладуть їх на шальки терезів).
  1. Робота за підручником.

а). Порівняння кількості фігур (с. 29, з. 3).

б). Розглядання календаря (с. 29, з. 4).     

     4. Робота біля стенда «Ранкові зустрічі».

      -  Скільки днів у тижні?

      -  Назвіть дні тижня, починаючи з понеділка.

      -  Зараз я пропоную вам послухати дуже уважно вірш і потім дати відповіді               на мої запитання.

  В понеділок наша киця

  Витягла води з криниці,

  У вівторок мила, прала.

  Все почистила, прибрала.

  В середу в лісок ходила,

  Дров додому наносила.

  У четвер ходила киця

  По продукти до крамниці.

  В п’ятницю пиріг пекла

  До святкового стола.

  У суботу рано встала,

  Бо гостей вона приймала.

  А в неділю трудівниця

  Спочивала, як годиться.

  • Про що розповідається в цьому вірші?
  • Скільки днів киця працювала?
  • У який день відпочивала?
  • Який день настає після вівторка?
  • Як називається день перед п’ятницею?
  • Скільки днів має тиждень?
  • Назвіть дні тижня.
  • Діти, хто помітив щось нове у нашому класі? (Діти називають: ілюстрації до казки «Білосніжка і сім гномів», «Вовк і семеро козенят», веселка).
  • Чому саме ці ілюстрації? (Діти висловлюють свої думки).
  • Зараз я пропоную вам вийти до коридору. Погляньте на ось цю стіну. Що ви тут помітили?
  • Вірно. Це смужки різнокольорової тканини.
  • А давайте порахуємо їх.
  • Скільки смужок нарахували? (Сім).
  • А на що вони схожі ?
  • Вірно. На веселку.

V. Фізкультхвилинка.

1. Фізкультхвилинка для очей.

  • Зараз я буду вам читати вірш, а ви будете очима знаходити кожен колір.

  Малюю веселку,

  Прозору, веселу.

  Сім барв на папері –

  Чотири і три;

  Червоний, оранжевий,

  Жовтий, зелений,

  Блакитний і синій

  Кладу кольори.

  А от і останній –

  Фіалковий колір.

  Заграє веселка

  Моя чарівна!

  Це усмішка сонця

  Така веселкова,

  Така незрівнянна,

  Така осяйна.

2. Фізкультхвилинка-руханка.

- Пострибайте в класики.

- Зайдіть у клас і пострибайте сім раз на правій нозі, а потім сім раз на лівій.

VІ. Робота в зошиті.

  1. Виконання завдання 5 на сторінці 28.

 а). Підкресліть п’яте яблуко ліворуч однією рискою, а четверте праворуч -                    двома.

 б). Порахуйте скільки всього яблук на малюнку. (Сім).

      Якою цифрою позначимо кількість яблук? (Цифрою сім).

      2. Перегляд презентації про написання цифри 7.

      3. Письмо вчителем цифри на дошці.

      4. Обведення зразків та самостійне написання цифри у зошиті. (Завдання                1, сторінка 28).

      5. Самостійна робота. Розмалюй  у кожній рамці стільки предметів, скільки               вказує цифра. (Завдання 2, сторінка 28).

      6. Колективне виконання завдання 4. У рівності впиши знак «+» або «-«.                 Поясни, чому потрібні такі знаки.

VІІ. Підсумок уроку.

  • Якому числу був присвячений наш урок?
  • Як утворилося число 7?
  • Порівняйте його з числом 6.
  • Назвіть всі числа, які менші за 7.
  • З яким настроєм ви закінчуєте урок?
  • Ви сьогодні добре попрацювали. Скажемо один одному СПАСИБІ.

 

 

 

 

 

 

1

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
18 лютого 2020
Переглядів
1749
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку