Урок математики " Місткість. Літр "

Про матеріал
Тема. Місткість. Літр Мета: формувати поняття про величину — місткість посудин; про процес вимірювання місткості та одиницю вимірювання місткості — 1 літр. знайомити з величиною місткість, учити порівнювати місткості посудин «на око»; знайомити з одиницею вимірювання місткості 1 літр; розкрити сутність процесу вимірювання місткості; вчити виконувати арифметичні дії з іменованим числами; вчити розв’язувати задачі, які містять іменовані числа, подані в одиницях місткості. Розвивальна задача: розвивати в учнів логічне мислення шляхом виконання завдань з логічним навантаженням. Математичні компетентності. Одиниця місткості — літр. Читання і записування місткостей. Порівняння іменованих чисел. Складання і розв’язування задач за малюнками і виразами. Ключові компетентності. Уміння чітко та лаконічно будувати відповідь на запитання. Інтегрований навчальний зміст. Властивості води. Обладнання. Посудини різної місткості: 1 л; 0, 5 л; 2 л; 5 л; 6 л; 10 л для різних рідин (води, молока, соку, напоїв ).
Перегляд файлу

Тема. Місткість. Літр

Мета: формувати поняття про величину — місткість посудин; про процес вимірювання місткості та одиницю вимірювання місткості — 1 літр. знайомити з величиною місткість, учити порівнювати місткості посудин «на око»; знайомити з одиницею вимірювання місткості 1 літр; розкрити сутність процесу вимірювання місткості; вчити виконувати арифметичні дії з іменованим числами; вчити розв’язувати задачі, які містять іменовані числа, подані в одиницях місткості.  Розвивальна задача: розвивати в учнів логічне мислення шляхом виконання завдань з логічним навантаженням.

 

Математичні компетентності. Одиниця місткості — літр. Читання і записування місткостей. Порівняння іменованих чисел. Складання і розв’язування задач за малюнками і виразами.

Ключові компетентності. Уміння чітко та лаконічно будувати відповідь на запитання.

Інтегрований навчальний зміст. Властивості води.

Обладнання. Посудини різної місткості: 1 л; 0, 5 л; 2 л; 5 л; 6 л; 10 л для різних рідин (води, молока, соку, напоїв ).

 

Хід уроку

  1. Організація класу. Вітання

Учні по черзі торкаються однойменних пальців рук свого сусіда, починаючи з великих пальців, промовляючи:

бажаю (стикаються великими пальцями);

успіху (вказівними);

великого (середніми);

          у всьому (безіменними);

          і всюди (мізинцями);

          вітаю! (Дотик усією долонею.)

 

II .Повідомлення теми уроку

  1. Перегляд відео про літр.
  2. Наш тиждень повен відкриттів, і ми продовжуємо досліджувати і  вивчати властивості предметів навколишнього світу, за якими предмети можна порівнювати та які можна вимірювати.

 

III.  Актуалізація  опорних знань

1. Каліграфічна хвилинка (завдання на окремому аркуші)

2. Математичне завдання

Пройди лабіринт та дізнайся, який предмет загубив вовчик.

 

VI.  Опрацювання нового матеріалу

Ознайомлення з величиною «місткість»

 1. Робота з підручником. (№ 1/75) виконується колективно.

  • Які посудини зображені на малюнку? Яка посудина найбільша? Найменша?
  • У якій посудині поміститься найбільше соку? Найменше?

Очевидно,  місткість банки більша за місткість чашки, а місткість чашки менша ніж місткість банки.

*Проблемне запитання. А чи можна за зовнішніми ознаками сказати, яка місткість більша? (Варто перевірити, заповнивши посудину рідиною, бо можуть бути дуже товстими стінки посудини або товсте дно і т. д.)

 

 

Руханка

 

2.Робота з підручником (№ 2/75)

  • Одиницею місткості є 1 літр.
  • Розгляньте мірки. Вони різні за формою, але в кожній поміщається однакова кількість рідини —1 літр.
  • Як скорочено записують 1 літр? (1 л)

 

  1. Робота з підручником (№ 3/75)
  • Прочитайте записи. (Зверніть увагу на правильність використання закінчень у слові «літр»:1 літр, 4 літри, 5 (6, 8, 9, 10) літрів.)

 

V. Закріплення вивченого. Формування вмінь і навичок Закріплення уявлення про процес вимірювання місткості

 

1.Робота в зошиті. С. 11, № 1.

  • Прочитайте і запишіть. Підкресліть найбільше число літрів.

2.Робота в зошиті. С. 11, № 2.

  • За кожною парою зображень посудин складіть і розв’яжіть задачі.
  • У скільки разів більше/менше молока у великій банці, ніж в малій?
  • Скільки літрових банок рідини поміститься в дволітровій банці? Десятилітровій?

3.Робота в зошиті. С. 11, № 3.

  • Обчислення виразів. Порівняння результатів.

4.Робота в зошиті. С. 11, № 4.

  • Утворення рівностей. Складання рівностей на віднімання на основі зв’язку з додаванням. Повторення табличних випадків додавання і віднімання.

 

Робота з підручником (№ 5/75)

Практична робота. Визначення місткості літрової посудини, ложками, паперовими стаканчиками. Потім зробити висновок.

 

ІV. Підсумок уроку. Рефлексія навчально-пізнавальної діяльності учнів

  • Яку величну ви вивчали на уроці?
  • Яка одиниця вимірювання місткості?
  • У чому полягає процес вимірювання місткості?
  •  Як виконують арифметичні дії з іменованими числами, поданими в одиницях місткості?
  • Оцініть ваш успіх за допомогою зірочок.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
19 лютого 2020
Переглядів
4166
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку