Тема. Місткість. Літр
Мета: формувати поняття про величину — місткість посудин; про процес вимірювання місткості та одиницю вимірювання місткості — 1 літр. знайомити з величиною місткість, учити порівнювати місткості посудин «на око»; знайомити з одиницею вимірювання місткості 1 літр; розкрити сутність процесу вимірювання місткості; вчити виконувати арифметичні дії з іменованим числами; вчити розв’язувати задачі, які містять іменовані числа, подані в одиницях місткості. Розвивальна задача: розвивати в учнів логічне мислення шляхом виконання завдань з логічним навантаженням.
Математичні компетентності. Одиниця місткості — літр. Читання і записування місткостей. Порівняння іменованих чисел. Складання і розв’язування задач за малюнками і виразами.
Ключові компетентності. Уміння чітко та лаконічно будувати відповідь на запитання.
Інтегрований навчальний зміст. Властивості води.
Обладнання. Посудини різної місткості: 1 л; 0, 5 л; 2 л; 5 л; 6 л; 10 л для різних рідин (води, молока, соку, напоїв ).
Хід уроку
Учні по черзі торкаються однойменних пальців рук свого сусіда, починаючи з великих пальців, промовляючи:
бажаю (стикаються великими пальцями);
успіху (вказівними);
великого (середніми);
у всьому (безіменними);
і всюди (мізинцями);
вітаю! (Дотик усією долонею.)
II .Повідомлення теми уроку
III. Актуалізація опорних знань
1. Каліграфічна хвилинка (завдання на окремому аркуші)
2. Математичне завдання
Пройди лабіринт та дізнайся, який предмет загубив вовчик.
VI. Опрацювання нового матеріалу
Ознайомлення з величиною «місткість»
1. Робота з підручником. (№ 1/75) виконується колективно.
Очевидно, місткість банки більша за місткість чашки, а місткість чашки менша ніж місткість банки.
*Проблемне запитання. А чи можна за зовнішніми ознаками сказати, яка місткість більша? (Варто перевірити, заповнивши посудину рідиною, бо можуть бути дуже товстими стінки посудини або товсте дно і т. д.)
Руханка
2.Робота з підручником (№ 2/75)
V. Закріплення вивченого. Формування вмінь і навичок Закріплення уявлення про процес вимірювання місткості
1.Робота в зошиті. С. 11, № 1.
2.Робота в зошиті. С. 11, № 2.
3.Робота в зошиті. С. 11, № 3.
4.Робота в зошиті. С. 11, № 4.
Робота з підручником (№ 5/75)
Практична робота. Визначення місткості літрової посудини, ложками, паперовими стаканчиками. Потім зробити висновок.
ІV. Підсумок уроку. Рефлексія навчально-пізнавальної діяльності учнів