Розробка уроку з математики для 1 класу на тему: "Письмова нумерація чисел. Визначення числа десятків і числа одиниць“

Про матеріал
Розробка уроку з математики для 1 класу на тему: "Письмова нумерація чисел. Запис чисел в нумераційній таблиці. Таблиця чисел першої сотні. Визначення числа десятків і числа одиниць у двоцифровому числі“. Метою уроку є: вправляти в читанні, записуванні й порівнянні двоцифрових чисел у межах 100, ознайомити з таблицею чисел першої сотні і записом числа 100; закріпити вміння розв’язувати задачі, складати обернені, вдосконалювати обчислювальні навички; розвивати логічне мислення, спостережливість, кмітливість, уміння робити висновки; виховувати уважність.
Перегляд файлу

Математика

Тема: Письмова нумерація чисел. Запис чисел в нумераційній таблиці. Таблиця чисел першої сотні. Визначення числа десятків і числа одиниць у двоцифровому числі

Мета: вправляти в читанні, записуванні й порівнянні двоцифрових чисел у межах 100, ознайомити з таблицею чисел першої сотні і записом числа 100; закріпити вміння розв’язувати задачі, складати обернені, вдосконалювати обчислювальні навички; розвивати логічне мислення, спостережливість, кмітливість, уміння робити висновки; виховувати уважність.

Обладнання: нумераційна таблиця, лічильні палички, предметні малюнки.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

Хід уроку

I. Організаційний момент


Пролунав і стих дзвінок,

Починається урок.

Всі за парти посідаєм,

Працювати починаєм.


ІІ. Повторення вивченого матеріалу

1. Весела лічба


Три великі галки

Додому йшли з рибалки.

Кожна з сумкою ішла,

В сумці по 5 оселедців несла.

Скільки ж оселедців галки

Принесли з рибалки? (15).

Знають діти казочку

Про Червону Шапочку.

До бабусі вона йшла,

Десять пиріжків несла.

Раптом вовк її зустрів,

Пиріжечків зо 3 з’їв.

Хто з вас, діти, порахує,

Скільки пиріжечків

Бабуся покуштує? (7).


2. Робота за таблицями

Доданок

7

8

 

2

6

10

60

Доданок

10

 

5

 

10

30

 

Сума

17

19

18

12

 

 

90

 

Зменшуване

18

16

 

30

70

19

 

Від’ємник

8

3

4

 

20

 

20

Різниця

10

 

13

20

 

9

40

3. Гра «Футбол»

На дошці — малюнок воріт із числами, між ними запис прикладів.

За сигналом учителя двоє учнів одночасно починають розв’язувати стовпчики прикладів. Результати знаходять в одних чи других воротах і проводять стрілку до відповідних прикладів. Хто швидше «заб’є всі голи», той і виграє.

4. Розв’язування задач

• Мишко купив 5 зошитів в лінійку і 4 зошити в клітину. Скільки усього зошитів купив Мишко?

• Мишко купив 9 зошитів, 6 зошитів він віддав сестрі. Скільки зошитів залишилося у Мишка?

• У хлопчика було 20 марок, українських і зарубіжних порівну. Скільки було українських і скільки зарубіжних марок? А якщо відомо, що українських марок було більше, ніж зарубіжних, то скільки могло бути тих і інших марок?

5. Порівняння чисел

• 23 і 32 (23 менше, ніж 32, оскільки 2 десятки менше, ніж 3 десятки.)

• 9 дес. 2 од. і 9 дес. 6 од. (9 дес. 2 од. менше, ніж 9 дес. 6 од., оскільки десятків порівну, а одиниць у першому числі менше).

• 14 см і 4 дм (порівнюючи 14 см і 4 дм, учні міркують так: 4 дм це 4 десятки сантиметрів, або 40 см; 14 см менше, ніж 40 см, отже, 14 см менше, ніж 4 дм.)

6. Математичний диктант

• Запишіть, чому дорівнює різниця в прикладах: 13 – 3; 17 – 10; 20 – 10.

• Запишіть, чому дорівнює сума в прикладах: 10 + 6; 10 + 9; 10 + 10.

• І з прикладу на додавання складіть два приклади на віднімання.

10 + 8 = 18

• Запишіть, скільки сантиметрів в 1 дм 4 см; 1 дм 7 см; 2 дм.

III. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності

— Сьогодні на уроці ми будемо вправлятись в читанні, записуванні й порівнянні двоцифрових чисел у межах 100, будемо розв’язувати задачі, складати до них обернені, а також виконуватимемо багато інших цікавих завдань.

IV. Вивчення нового матеріалу

1. Робота з матеріалом для лічби

— Розгляньте малюнки. Скільки паличок зображено? Запишіть числа.

hello_html_m7feb421fhello_html_m7feb421fhello_html_m7feb421fhello_html_m7feb421fhello_html_m7feb421fhello_html_m7feb421fhello_html_m7feb421fhello_html_m7feb421fhello_html_m7feb421f (18)  hello_html_m7feb421f (20)

hello_html_m7feb421fhello_html_m7feb421fhello_html_m7feb421fhello_html_m7feb421fhello_html_m7feb421fhello_html_m7feb421fhello_html_m7feb421f (35) hello_html_m7feb421fhello_html_m7feb421fhello_html_m7feb421fhello_html_m7feb421fhello_html_m7feb421fhello_html_m7feb421f (63)

hello_html_m7feb421fhello_html_m7feb421fhello_html_m7feb421fhello_html_m7feb421fhello_html_m7feb421f(90)

— Поясніть, що означає в записі числа кожна цифра. (Число містить 3 десятки — цифра 3 повинна стояти на другому місці праворуч; число містить 5 одиниць — цифра 5 на першому місці праворуч. Читаю: тридцять п’ять. У числі 90 міститься 9 десятків, 0 показує, що в числі одиниці відсутні)

2. Первинне закріплення

— Запишіть у таблицю числа: тридцять два, двадцять п’ять, сімнадцять, сімдесят, дев’яносто вісім, сто.

3. Робота за таблицею першої сотні 

— Назвіть числа шостого десятка;

Назвіть попереднє і наступне число для числа 37; 50;

Прочитайте всі числа, у яких число одиниць 6.

— Яке число іде за числом 99?

— Збільшиться чи зменшиться число 25, якщо в ньому поміняти місцями цифри?

Фізкультхвилинка


Поросятко зранку встало, потягнулось,

В різні боки повернулось,

Потім весело всміхнулось.

Кругом себе обернулось,

Та й побігло до води.

— Хрю, хрю, хрю!

— Хрю, хрю, хрю!

Я купатися люблю!


4. Робота за підручником (с. 110)

Завдання 1

— Розгляньте нумераційну таблицю на форзаці. Користуючись нею, виконайте завдання.

— Прочитайте числа першого десятка (1-10), другого десятка, третього десятка, четвертого десятка, п’ятого десятка, шостого десятка, сьомого десятка, восьмого десятка, дев’ятого десятка (81-90).

Завдання 2

— Прочитайте усі числа, в яких число одиниць 0. (10, 20…)

Завдання 3

— Що означає кожна цифра у числі 90? (9 десятків, 0 одиниць)

Завдання 4

— Скільки у числі 82 десятків і скільки одиниць? (8 десятків, 2 одиниці)

Завдання 5

Яке число більше від 49 на 1; менше від 90 на 1? (50, 89)

Завдання 6

— Запишіть 5 двоцифрових чисел. Збільшіть кожне з них на 1.

Завдання 7

— Розв’яжіть пряму і обернену задачі.

— Складемо короткий запис задачі. Якою дією розв’яжемо задачу? (10 + 2 = 12 (г.))

— Складемо короткий запис оберненої задачі. Якою дією розв’яжемо задачу? (12 – 2 = 10 (арт.))

Складіть і розв’яжіть іншу обернену задачу. (До Мальвіни на день народження прийшло 10 артистів і собаки. Скільки собак прийшло до Мальвіни на день народження, якщо всього було 12 гостей?)

V. Закріплення вивченого матеріалу

1. Робота в зошиті з друкованою основою (с. 65)

2. Розв’язування задачі

Мама купила 6 десятків огірків, а бабуся — на один десяток менше. Скільки десятків огірків купила бабуся?

Складемо коротку умову задачі.

— Якою дією розв’яжемо задачу?

— Яке число містить 1 десяток?

— Яку дамо відповідь на питання задачі?

Учитель пропонує замінити в умові слово менше словом більше.

— Що змінилося в розв’язанні?

Фізкультпауза (гімнастика для очей)


Стомились очі у малят.

Спочиньте трішки.

Сонце спить, небо спить,

Навіть вітер не шумить.

Рано-вранці сонце встало

І проміння всім послало.


3. Порівняння чисел і виразів. Самостійна робота

10 + 8 10 + 9   80 + 10 60 + 30  12 – 2 12 – 10   4020 80 – 20

Перевірка.

— Поставте знак плюс, якщо приклади розв’язані правильно.

— Поставте знак мінус, якщо допущені помилки.

4. Самостійна робота

Вставте пропущені числа.

1 варіант       2 варіант

14 = ... дес. ... од.  35 = ... дес. ... од.  82 = ... дес. ... од.  50 = ... дес. ... од.

46 = ... дес. ... од.  70 = ... дес. ... од.  12 = ... дес. ... од.  34 = ... дес. ... од.

5. Робота з геометричним матеріалом

Скільки трикутників на малюнку?

6. Розв’язування логічних задач

• У Віті сьогодні день народження. Він молодший за свою сестру, якій виповнилося 6 років. Скільки років може бути Віті? (5; 4; 3; 2; 1)

• Володя, Дмитрик і Петрик влаштували змагання. Один з хлопчиків розв’язав 12 прикладів, другий — 13, а третій — 14. Скільки прикладів розв’язав кожен хлопчик, якщо Петрик розв’язав прикладів менше, ніж Дмитрик, а Дмитрик менше, ніж Володя? (Володя 14, Дмитрик 13, Петрик 12)

VІ. Підведення підсумків уроку. Рефлексія

— Чи сподобався вам урок?

— Що корисного взяли з цього уроку?

— Яке завдання вам сподобалося найбільше?

— Чи зустрічалися труднощі?

— Що допомогло їх подолати?

— Перевіримо, як ви засвоїли числа в межах 100. Виконайте завдання на дошці. Запишіть «сусідів» чисел.


Числа п’ятого десятка
Записали поросятка,
Але дощик кілька змив,
Щоб розумник відновив!


872      872

doc
Додано
9 липня 2020
Переглядів
1594
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку