Розробка уроку з математики для 1 класу на тему: "Таблиці додавання і віднімання числа 7. Задачі на знаходження суми та остачі“

Про матеріал
Розробка уроку з математики для 1 класу на тему: "Таблиці додавання і віднімання числа 7. Задачі на знаходження суми та остачі“. Метою уроку є: розкрити принцип побудови таблиць додавання і віднімання числа 7; формувати вміння учнів розв’язувати задачі на знаходження суми й остачі; вдосконалювати навички усних обчислень в межах вивчених таблиць; розвивати самостійність під час роботи, математичне мовлення, логічне мислення, пам’ять, увагу; виховувати акуратність.
Перегляд файлу

Математика

Тема: Таблиці додавання і віднімання числа 7. Задачі на знаходження суми та остачі

Мета: розкрити принцип побудови таблиць додавання і віднімання числа 7; формувати вміння учнів розв’язувати задачі на знаходження суми й остачі; вдосконалювати навички усних обчислень в межах вивчених таблиць; розвивати самостійність під час роботи, математичне мовлення, логічне мислення, пам’ять, увагу; виховувати акуратність.

Обладнання: предметні малюнки, індивідуальний лічильний матеріал (палички).

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

Хід уроку

I. Організаційний момент

ІІ. Повторення вивченого матеріалу

1. Гра «Засели будиночки»

2. Розв’язування віршованих задач

• 7 маленьких кошенят,

Що дають їм, все їдять.

А один сметани просить.

Скільки ж кошенят? (8)

• Мама донечці і сину

Роздавала апельсини.

5 — Андрію й Олі — 5.

Тож давайте рахувать.

Скільки ж то апельсинів

Дала мама дочці й сину? (10)

• Валя десять яблук купила,

По дорозі три загубила,

Скільки принесе до хати,

Щоб гостей почастувати? (7)

— Розставте числа-відповіді в порядку зростання.

— Яке число найбільше? Яке найменше?

— Назвіть сусідів числа 8.

— Назвіть число попереднє числу 10.

— Назвіть число, наступне числу 7.

3. Гра «Змотаємо клубочок».

844

4. Гра «Рибалки»

— Хто швидше наловить риби й прив’яже до зазначеної відповіді?

5. Хвилинка каліграфії (в зошитах з друкованою основою, с. 41)

— Послухайте прислів’я: «Семеро одного не ждуть». Як ви його розумієте? (Відповіді учнів).

— Написання якої цифри ми повторимо?

— Каліграфічно пропишіть цифру 7.

6. Математичний диктант (усно)

— До 6 додайте 4.

— Від 9 відніміть 5.

— 7 збільшіть на 2.

— 6 зменшіть на 6.

— Перший доданок 4, другий — такий самий. Обчисліть суму.

— Зменшуване 5, від’ємник — 4. Знайти різницю.

— На скільки число 8 більше, ніж число 6?

(Відповіді: 10, 4, 9, 0, 1, на 2).

III. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності

— Продовжіть речення.

• Починається урок...

• До уроку я приготувала...

• На уроці сидітиму...

• Буду слухати...

• Писатиму...

• Зошит триматиму...

• Рахуватиму...

• Відповідатиму...

 Як ви думаєте, про яке число ми будемо сьогодні говорити? Допоможуть вам у цьому підказки:

• це число, що позначає вік більшості вас;

• число, що позначає кількість маленьких чоловічків у казці братів Грім;

• число, що є сумою чисел 6 і 1. (Діти віялами показують цифру 7.)

IV. Вивчення нового матеріалу

1. Робота за підручником (с. 76)

Складання таблиць додавання і віднімання числа 7

— Прочитайте відповіді кожної таблиці.

— Затуліть лінійкою відповіді першого стовпчика. Прочитайте приклади від початку до кінця, називаючи відповідь.

— Затуліть лінійкою відповіді другого стовпчика. Прочитайте приклади з кінця до початку, називаючи відповідь.

Завдання 1

Розв’яжіть приклади за допомогою числового променя. (1 + 3 + 4 = 8; 8 – 3 – 4 = 1)

Скільки всього додали? Скільки всього відняли?

Завдання 2

Числа 2; 1; 3; 0 збільшіть на 7.

Числа 7; 8; 9; 10 зменшіть на 7.

Завдання 3. Самостійна робота

1 варіант       2 варіант

3 + 7   6 + 4   8 – 7    3 + 5   2 + 7   0 + 7

7 – 7   5 + 5   4 + 5    1 + 7   9 – 7   10 – 7

Завдання 4

Про що задача? (про костюми) Про що запитується в задачі? (Скільки костюмів для хлопчиків оздобили?)

Що означає число 10? 7?

Як ви вважаєте, костюмів для хлопчиків буде більше чи менше, як 10? (менше, тому що всього 10)

Якою дією можна розв’язати задачу? (7 + = 10; 10 – 7 = 3 (к.))

Завдання 5

— У курки одна пара лап. Скільки лап у курки? (2)

У кота 4 лапи. Скільки пар лап у кота? (2)

Фізкультхвилинка

А тепер всі тихо встали,

Дружно руки вгору підняли,

В сторони, вперед, назад,

Повернулись вправо, вліво

І за парти тихо сіли.

2. Розв’язування прикладів з коментуванням

7 + 2 + 1   8 – 7 + 4   6 + 4 – 7

10 – 2 – 1   10 – 7 + 7   3 + 6 – 7

V. Закріплення вивченого матеріалу

1. Робота в зошиті з друкованою основою (с. 41)

Пальчикова гімнастика

Ми писали, ми писали,

Наші пальчики втомились.

Наші пальчики струснемо,

І писати знову почнемо.

2. Робота над текстовою задачею на знаходження остачі

Було —

Поїхало —

Залишилось — ?

— Скільки тракторів було?

— Скільки поїхало?

— Повторіть запитання задачі.

— Як дізнатися, скільки тракторів залишилося? (від того, що було відняти те, що поїхало)

— Яку дію використовували? Чому? (віднімання)

3. Робота над текстовою задачею на знаходження суми

— Скільки було карамельок?

— Скільки було шоколадних цукерок?

— Повторіть запитання задачі.

— Як дізнатися, скільки всього було цукерок?

— Яку дію використовували? Чому? (додавання)

4. Розв’язування прикладів

Хто яку іграшку хоче в подарунок?

5. Задачі на кмітливість

• У клітці перебувало 3 кролики. Три дівчинки попросили дати їм по одному кролику. Коли кожна дівчинка одержала кролика, у клітці залишився один кролик. Як це трапилося? (Одній дівчинці дістався кролик разом із кліткою.)

• Стовбур у дуба товще, ніж стовбур у сосни, а стовбур у сосни товще, ніж стовбур у берези. Що товще: стовбур дуба чи стовбур берези? (Стовбур дуба)

VІ. Підведення підсумків уроку. Рефлексія

— Які задачі ми сьогодні розв’язували? (На знаходження суми й остачі.)
— Яку дію виконаємо, якщо в задачі стоїть питання «Скільки залишилося?»?

— А це яка задача?

П’ять плямистих поросят
Їли кашу манну.
Двоє білих поросят
Вибрали пшоняну.

Скільки всіх — плямистих, білих —
Поросяток кашу їли?

(Це задача на знаходження суми: 5 + 2 = 7.)

Гра «Відповідай відверто»

Замість сказати «так» учні плещуть у долоні, замість «ні» — не плещуть.

• Я гарно працював на уроці.

• Мені сподобався урок.

• Я запам’ятав таблицю додавання і віднімання 7.

• Я вмію розв’язувати задачі.

 

doc
Додано
30 вересня 2019
Переглядів
3241
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку