Розробка уроку з математики для 1 класу на тему: "Задачі на знаходження невідомого доданка. Вправи на засвоєння таблиць додавання і віднімання“

Про матеріал
Розробка уроку з математики для 1 класу на тему: "Задачі на знаходження невідомого доданка. Вправи на засвоєння таблиць додавання і віднімання“. Метою уроку є: формувати вміння знаходити один з доданків; учити розв’язувати задачі на знаходження невідомого доданка; удосконалювати вміння обчислювати вирази в межах вивчених таблиць додавання й віднімання чисел 8 і 9; удосконалити обчислювальні навички, вправляти в кресленні відрізків та позначенні їх буквами; розвивати увагу, мислення, пам’ять, спостережливість; виховувати уважність.
Перегляд файлу

Математика

Тема: Задачі на знаходження невідомого доданка. Вправи на засвоєння таблиць додавання і віднімання

Мета: формувати вміння знаходити один з доданків; учити розв’язувати задачі на знаходження невідомого доданка; удосконалювати вміння обчислювати вирази в межах вивчених таблиць додавання й віднімання чисел 8 і 9; удосконалити обчислювальні навички, вправляти в кресленні відрізків та позначенні їх буквами; розвивати увагу, мислення, пам’ять, спостережливість; виховувати уважність.

Обладнання: «чарівні ланцюжки», лічильний матеріал, предметні малюнки.

Тип уроку: закріплення й узагальнення вивченого матеріалу.

Хід уроку

I. Організаційний момент

ІІ. Повторення вивченого матеріалу

1. Весела лічба

• 2 берізки і 8 кленів

Змалювала вмить Олена.

І спитала «Скільки в мене

Тут усіх дерев зелених?»

Полічить вона не може.

Хто Оленці допоможе? (2 + 8).

Заварила чайка чаю

Запросила 8 чайок:

— Прошу, подруги, на чай!

Скільки всіх? Відповідай! (1 + 8).

• 5 ворон на дах сіли,

2 ще до них прилетіли.

Відповідайте швидко, сміливо,

Скільки всіх їх прилетіло? (5 + 2 = 7)

2. Усна лічба. Гра «Хто швидше»

Два учні заповнюють на дошці «східці» (записують зверху відповіді).

846

По закінченні всі учні перевіряють правильність виконання.

3. Усний рахунок за картками

7 + 0  5 + 5   4 + 4   0 + 2   3 + 3   4 + 5  10 – 3                5 – 5

9 – 9   7 – 2   1 + 4

4. Математичний диктант (усно)
1) Зменшити 10 на 2;
2) збільшити 8 на 2;
3) знайти суму чисел 3 і 6;
4) від 9 відняти 7;
5) на скільки 8 більше ніж 7?
6) на скільки 3 менше від 5? (Відповіді: 8, 10, 9, 2, на 1, на 2)

5. Гра «Скільки пиріжків несла Червона Шапочка?»

5 + 4 – 3 – 2 – 2 + 8 = 10

6. Усне розв’язування задач вивчених видів

• Петрик намалював 5 квадратів, а Миколка — на 3 більше. Скільки квадратів намалював Миколка? (8)

• Петрик намалював 5 квадратів, а Миколка — на 3 менше. Скільки квадратів намалював Миколка? (2)

• Петрик намалював 5 квадратів, а Миколка — 3 квадрати. Скільки всього квадратів намалювали хлопчики? (8)

• Петрик намалював 5 квадратів, а Миколка — 3 квадрати. На скільки більше квадратів намалював Петрик, ніж Миколка? (на 2)

III. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності

— Отже, сьогодні на уроці ми з вами повторимо таблиці додавання і віднімання чисел 8 і 9, будемо розв’язувати приклади і задачі, опираючись на ці таблиці, порівнювати відрізки, а також виконувати різні цікаві завдання.

IV. Розвиток математичних знань

1. Пояснення вчителя

Подивіться на малюнок. 3 червоних кружечки ліворуч, а праворуч — 5 синіх, але сині кружечки затулені смужкою паперу, на якому написаний знак питання.

— Дівчинка вирізала всього 8 червоних і синіх кружечків. Червоних кружечків 3 (показує). Скільки синіх кружечків вирізала дівчинка?

— 8 кружечків — це кружечки якого кольору? (3 червоних і сині)

— Якщо ми із усіх кружечків заберемо червоні (знімає їх), то які залишаться? (Сині)

— Як ще можна дізнатися, скільки синіх кружечків? (8 – 3 = 5)

— Перевіримо (знімає смужку паперу, під якою дійсно 5 синіх кружечків).

Висновок. Щоб знайти невідомий доданок, необхідно від суми відняти відомий доданок.

2. Первинне закріплення

Вісім риб в кота Наума.
Він мурличе: «Добра сума!
Відкладу один доданок —
Три рибини — на сніданок.
Другий — буде на обід».
Невідомий цей доданок
Нам порахувати слід.

849

— Скільки всіх риб, тобто яка сума? (8)
— На які дві частини кіт їх поділив? (На 3 і ще кілька.)
Учитель записує на дошці коротку умову задачі.

850

— Сума нам відома і відомий один із доданків (3). Сума складається з двох доданків. Яких?
— Як обчислити другий? (8 – 3 = 5)

3. Робота за підручником (с. 79)

Завдання 1

Які числа пропущено? Запишіть відповідні рівності.

1 + 4 + 3 = 8   4 + 2 + 3 = 9

5 + 1 + 2 = 8   4 + 4 + 1 = 9

4 + 3 + 1 = 8   5 + 3 + 1 = 9

Завдання 2

Розв’яжіть чарівні «ланцюжки».

8 – 4 – 1 + 5 = (8)   9 – 4 – 1 + 5 = (9)

8 – 2 – 3 + 5 = (8)  9 – 2 – 1 + 5 = (11)

Завдання 3

Яка довжина відрізка АВ? (3 см) А відрізка CD? (невідомо, на 5 см довший)
Як знайти довжину відрізка CD? (3 + 5 = 8 см)

Накресліть відрізки.

Завдання 4

Розгляньте малюнок. Прочитайте висловлювання (речення). Встановіть, які з них правильні (істинні), а які хибні (неправильні).

• Будинок одноповерховий. (Істинне).

• Біля будинку ростуть кущі. (Я вважаю, що хибне, бо, крім кущів, ростуть ще дерева).

• Кущів менше, ніж дерев. (Хибне. Кущів стільки, скільки дерев).

• Кішка сидить на даху. (Істинне).

• Собака спить під лавою. (Хибне. Собака не спить, немає лавки).

Завдання 5

Які висловлювання істинні, а які хибні?

• АВ і АК — відрізки; (Істинне)

• АК — промінь; (Хибне)

• АМ і АС — промені; (Істинне)

• На малюнку 3 промені. (Хибне, 4: АМ і АС, АЕ, АD)

Фізкультхвилинка

Сонечко прокинулось, потягнулось,

В різні боки повернулось.

Потім весело всміхнулось,

Кругом себе обернулось.

Стали квітки оживати,

Пташки пісеньки співати.

Діти стали танцювати,

Любе сонечко вітати.

Вітерець ураз примчав

І зробив чимало справ:

Хмарки в небі розігнав

І листочки позривав,

Їх підкинув в вишину

Й полетів у далину.

Вітерець полетів,

Працювати нам велів.

V. Закріплення вивченого матеріалу

1. Робота в зошиті з друкованою основою (с. 44)

Фізкультхвилинка (пальчикова гімнастика)

2. Розв’язування задач на знаходження невідомого доданка
Скільки фішок біля торбинки? Скільки всього фішок? Де решта? Як дізнатись, скільки фішок у торбинці? Розвяжіть задачу.

Розгляньте малюнок. Складіть за ним задачу про кубики і розв’яжіть її.

3. Самостійна робота

1 варіант розв’язує перший ланцюжок; 2 варіант — другий ланцюжок.

— Накресліть відрізки завдовжки 3 і 7 см. Надпишіть їх довжину.

— Як дізнатися, на скільки другий відрізок більший від першого?

— Запишіть розв’язання. (73 = 4 (см))

4. Логічна задача

• На столі лежать 4 морквини і три огірки. Скільки фруктів лежать на столі? (жодного)

VІ. Підведення підсумків уроку. Рефлексія

Що нового дізналися на уроці?

Який вид завдання найбільше сподобався вам?

— Як називаються числа при додаванні?

— Як знайти невідомий доданок? (Щоб невідомий доданок дістати, Треба відомий від суми відняти.)

— Було 9 зошитів. З них 6 — у клітинку. Скільки зошитів було в лінійку? 

Із яким настроєм покидаєте урок?

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Авраменко Ірина Анатоліївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Мурашова Валентина Леонтіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
30 вересня 2019
Переглядів
5906
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку