Розробка уроку з математики для 1 класу на тему: "Утворення чисел другого десятка. Задачі на збільшення (зменшення) числа на кілька одиниць“

Про матеріал
Розробка уроку з математики для 1 класу на тему: "Утворення чисел другого десятка. Задачі на збільшення (зменшення) числа на кілька одиниць“. Метою уроку є: ознайомити учнів з утворенням, назвами і послідовністю чисел другого десятка; вдосконалювати обчислювальні навички, навички розв’язування задач і прикладів у межах 10; розвивати увагу, пам'ять, математичне мовлення.
Перегляд файлу

Математика

Тема: Утворення чисел другого десятка. Задачі на збільшення (зменшення) числа на кілька одиниць

Мета: ознайомити учнів з утворенням, назвами і послідовністю чисел другого десятка; вдосконалювати обчислювальні навички, навички розв’язування задач і прикладів у межах 10; розвивати увагу, пам'ять, математичне мовлення, творче мислення; виховувати акуратність, працьовитість.

Обладнання: предметні малюнки, лічильний матеріал.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

Хід уроку

I. Організаційний момент

Довгоочікуваний лунає дзвінок —

Починається урок!

Побажаю вам удачі!

За роботу в добрий час!

ІІ. Повторення вивченого матеріалу

1. Усна лічба

— Назвіть пропущені числа:

1 4 6 10

— Продовжте ряд чисел:

1; 3; 5; ...; ... . (7, 9)

9; 6; ...; ... . (3, 0)

2. Гра на увагу

— Я називаю предмет. Якщо він один, то присідають дівчата. Якщо два — присідають хлопчики.

Вухо, око, мова, рот, нога, шия, рука, голова.

3. Математичний диктант (усно)

• Знайдіть суму 7 і 3. (10)

• На скільки 9 більше, ніж 4? (На 5)

• Збільшити 6 на 2. (8)

• Зменшити 5 на 3. (2)

• Скільки буде: 7 мінус 4? (3)

• Скільки буде: 5 плюс 5? (10)

• Скільки буде: 9 мінус 9 плюс 1? (1)

• Скільки буде: 4 плюс 4 мінус 4? (4)

4. Гра «Розшифруй слово»

— На дошці — зашифроване слово. Розшифруйте його.

5 + 3 =  (і)

9 – 7 =  (у)

2 + 4 =  (п)

6 – 2 =  (с)

8 + 2 =  (х)

2

4

6

8

10

 

 

 

 

 

Діти виходять до дошки і вставляють відповіді й літери.

— Молодці! Жодного разу не помилилися.

— А тепер подивимося, яке слово було зашифровано. (Успіх)

III. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності  

— Я бажаю вам успіху на уроці! Попереду нас чекає дивна країна. У цій країні ми дізнаємося, як утворюються і читаються числа від 11 до 20. Ми також будемо розв’язувати приклади і задачі, виконувати різноманітні цікаві завдання.

IV. Вивчення нового матеріалу

1. Підготовча робота

— Діти, нагадайте мені, що таке десяток? Як його утворити? (десять паличок становлять десяток)

На дошці: 10 од. = 1 дес.

2. Пояснення нового матеріалу

Подивіться на малюнок. Скільки жовтих квадратиків? (10)

— Скільки блакитних? (1)

— Як дізнатися, скільки всього квадратиків? (11)

— Скільки десятків? (1 дес.)

— Скільки окремих квадратиків? (1)

— Отже, скільки десятків і одиниць міститься в числі 11? (1 дес. і 1 од.)

— Як утворилася назва числа 11? (Один на десять одинадцять)

— Зверніть увагу: у назві числа вказується кількість одиниць.

— Порахуйте, скільки жовтих квадратиків і скільки блакитних? (10 і 2)

— Скільки всього квадратиків? (12)

— Скільки десятків і скільки окремих одиниць у числі 12? (1 дес. і 2 од.)

— Прочитайте запис праворуч, як утворилася назва цього числа (два на десять дванадцять) і т. д. — до 20.

  

  

    

— Діти, зверніть увагу, що в назві чисел від 11 до 19 перша частина слова позначає число одиниць, а друга частина слова — це десять.

— Скільки блакитних квадратиків? (10)

— Скільки всього квадратиків? (20)

— Два десятки — це двадцять одиниць.

— Як ви думаєте, чому останнє число назвали двадцять? (Це значить 2 рази по десять, або 2 десятка)

— Які числа ідуть за числом 10; 11; 12; 13; 14; 15; 16; 17; 18; 19; 20?

— Назвіть ці числа у зворотньому порядку.

— Назвіть «сусідів» числа 18? 15? 19?

— Скільки десятків і одиниць у числі 17? 20?

3. Робота за підручником (с. 87)

Прочитайте, як утворились числа. (Один на десять – одинадцять… два десятки – двадцять)

Полічіть від 10 до 20. Полічіть у зворотному порядку.

— Пічка просить допомогти їй записати, скільки пиріжків вона напекла. А кількість пиріжків складається з:

• 1 дес. та 6 од.

• 1 дес. та 1 од.

• 1 дес. та 8 од.

• 1 дес. та 9 од.

4. Закріплення назв чисел від 11 до 20

Десяток в кошику яєць.
Ще одне поклали.
Тепер у кошику яєць,
Хто скаже, скільки стало? (Одинадцять.)

Десяток в кошику яєць.
Ще два туди поклали.
Тепер у кошику яєць,
Хто скаже, скільки стало? (Дванадцять.)

Десяток в кошику яєць.
Ще три туди поклали…

Тепер у кошику яєць,
Хто скаже, скільки стало? (Тринадцять.)

Десяток в кошику яєць.
Ще четверо поклали…
Тепер у кошику яєць,
Хто скаже, скільки стало? (Чотирнадцять.)

Десяток в кошику яєць.
Ще п’ятеро поклали
Тепер у кошику яєць,
Хто скаже, скільки стало? (П’ятнадцять.)
Десяток в кошику яєць.
Ще шість туди поклали

Тепер у кошику яєць,
Хто скаже, скільки стало? (Шістнадцять.)
Десяток в кошику яєць.
Ще сім туди поклали

Тепер у кошику яєць,
Хто скаже, скільки стало? (Сімнадцять.)
Десяток в кошику яєць.
Ще восьмеро поклали

Тепер у кошику яєць,
Хто скаже, скільки стало? (Вісімнадцять.)
Десяток в кошику яєць.
Ще дев’ять їх поклали

Тепер у кошику яєць,
Хто скаже, скільки стало? (Дев’ятнадцять.)
Десяток в кошику яєць.

Ще десять їх поклали

Тепер у кошику яєць,
Хто скаже, скільки стало? (Двадцять.)

Фізкультхвилинка

Ось рука і ось рука:

Хлоп-хлоп-хлоп.

Ось нога і ось нога:

Топ-топ-топ.

Ручками заплескали —

Один, два, три.

Ніжками затупали —

Один, два, три.

Повернулись вправо —

Один, два, три.

Повернулись вліво —

Один, два, три.

V. Закріплення вивченого матеріалу

1. Робота в зошиті з друкованою основою (с. 52)

2. Продовження роботи за підручником (с. 88)

Завдання 1

— Полічіть ґудзики. Скільки їх? (10 і 3 = 13; 10 і 5 = 15; 10 і 9 = 19)

Завдання 2

Назвіть сусідів числа 16, 3, 19, 14.

Завдання 3

Прочитайте задачу. Скільки яєць купила Оленка? (2 десятки) Це скільки? (20)

Купила — 2 десятки

Розбила — 1

Залишилося — ?

Скільки розбилось? (1) Скільки залишилось? Як дізнатись? (20 – 1 = 19)

Завдання 4

Вставте знаки <, >.

Завдання 5

Збільшіть на 1 числа 12, 14, 17, 19.

Зменшіть на 1 числа 12, 14, 17, 20.

Завдання 6

— Накресліть відрізок завдовжки 11 см. Накресліть інший відрізок, довжина якого на 1 см менша.

Яка довжина другого відрізка? (на 1 см менша) Що означає на … менше? (треба відняти)

Завдання 7

— Як за допомогою монет різної вартості отримати 8 к. (5 к., 2 к., 1 к.), 10 к. (5 к., 5 к.), 12 к. (10 к., 2 к.), 15 к. (10 к., 5 к.), 19 к. (10 к., 5 к., 2 к., 2 к.), 20 к.? (10 к., 10 к.)

Завдання 8

— Скільки всього одягу приготувала Марічка? (4)

— Що вона може їй одягнути? (спідничку і блузу; джинси і футболку; футболку і спідничку; джинси і блузу)

Фізкультхвилинка (пальчикова гімнастика)

3. Робота над задачею

Маса індички 9 кг, а маса гуски – на 3 кг менша. Яка маса гуски?

— Що відомо про масу індика? А що — про масу гусака?

— Повторіть запитання задачі. (Яка маса гусака?)

— Яку дію використовуємо для розв’язання задачі? Чому? (віднімання, тому що на … менше)

9 – 3 = 6 (кг) Відповідь: маса гусака 6 кг (або короткий запис: 6 кг).

4. Самостійна робота

10 – 6 + 2   10 – 7 + 3   8 4 – 4

10 – 4 – 4   9 + 1 – 5   6 – 3 4

— Перевіримо результати обчислень.

— Добре впоралися із завданням. Молодці!

VІ. Підведення підсумків уроку. Рефлексія

— Що ми сьогодні вчилися робити?
— Яке число наступне після числа 10?
— Як називається число, що складається з десяти й трьох? З двох десятків?

— Яке завдання на уроці вам сподобалося і ви хотіли б виконати його знову?

— Діти, подивіться, у нас п’єдестал. На ньому три сходинки: 1 — тренуйся, 2 — добре, 3 — молодець.

— Оцінивши свої знання, поставте себе на відповідну сходинку.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Кульбабка Наталія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
7 грудня 2019
Переглядів
6624
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку