Розробка уроку з математики для 1 класу за програмою РОСТОК. "Число 7. Цифра 7. Утворення числа 7"

Про матеріал
Ознайомлення учнів із числом і цифрою 7, утворення числа 7 додаванням 1 до попереднього числа на числовому відрізку, написання цифри 7.
Перегляд файлу

Розробка уроку з математики для 1 класу за програмою РОСТОК

 

Тема: Число 7. Цифра 7. Утворення числа 7.

Мета: ознайомити учнів із числом і цифрою 7; пояснити утворення числа 7 додаванням 1 до попереднього числа на числовому відрізку; вчити писати цифру 7;

розвивати обчислювальні навички, вміння порівнювати числа, зв’язне мовлення, увагу, пам'ять;

виховувати естетичні смаки, інтерес до навчання.

Тип уроку: вивченння нового матеріалу

Обладнання: ТЗН, картки для індивідуального опитування, числовий відрізок, ілюстрації веселки, фарби.

Хід уроку

І.Організація початку уроку.

Емоційне налаштування. Виконання пісні «Веселка»

Хто сказав, що математика –

Це нудна наука?

Математика – це цікава

І весела штука!

Кожен з вас приготувався

На перерві постарався

Зараз сядуть всі дівчата,

А за ними і хлоп’ята!

  • Перевірте, чи все необхідне ви приготували до уроку?

ІІ. Актуалізація опорних знань. Фіксація утруднення

  1. Мандрівка до Веселки
  • Діти, сьогодні у нас незвичайний урок. Сьогодні ми вирушимо в гості, а до кого, ви дізнаєтесь відгадавши загадку:

Різнокольорове коромисло

Над річкою повисло. (веселка)

  • Ми завітали в гості до веселки (слайд1), але ж подивіться на галявину, який настрій викликає у вас цей пейзаж? Чому?
  • Тут зовсім відсутні всі кольори. А щоб галявина і веселка були яскравими, веселими нам потрібно допомогти повернути всі кольори.
  1. Усний рахунок
  • Перший колір – червоний. Що ви про нього можете розказати?
  • Червоний колір – колір сміливості, сили, волі, відваги.(слайд2)

а) Робота за індивідуальними картками

б) Гра «Ти – мені, я – тобі» (робота в парах)

в) Обчислення виразів на червоних квітках (слайд3)

          -Молодці, червоний колір повернули. (слайд 4)

ІІІ Виявлення причини утруднення і постановка навчального завдання.

  1. Утворення числа 7
  • Наступний оранжевий колір. Що він символізує? (слайд 5)
  • А ще це колір теплоти, блаженства, він завжди радує око та сприяє гарному настрою, колір енергії, турботи, доброти.
  • Діти, що допомогло вам обчислити останній вираз 6+1 (числовий відрізок)
  • Давайте подивимось на числовий відрізок. (слайд 6)

                 IMG_0001.jpg

  • Як ми змогли утворити число 7?
  • Мабуть ви вже здогадались, якою є тема нашого уроку? Чого ми повинні навчитись на уроці?
  1. Магія числа 7.
  • Чи знаєте ви, що число 7 магічне? Воно зустрічається в багатьох казках, прислів’ях. Можливо хтось пригадає в яких?(Сім раз відмір – один відріж. Семеро одного не ждуть. Сім п’ятниць на тиждень. «Білосніжка і сім гномів». «Квітка-семицвітка».і ін.)
  • А ще тиждень має 7 днів, сузір’я Великої ведмедиці має 7 зірок, в октаві 7 нот.
  • Отже і оранжевий колір ми повернули(слайд7)

 

ІV Побудова проекту виходу з утруднення.

  1. Ознайомлення з цифрою 7. Написання її в зошиті.
  • Наступний колір – жовтий. Що ви про нього можете розповісти? (слайд8)
  •  Жовтий – колір Сонця, тепла, спритності, радості життя, чесності. Символізує інтуїцію і кмітливість.
  • Діти, а що нам ще потрібно для позначення числа 7? (знак, цифра)
  1. Пояснення написання цифри 7. Запис цифри 7.

Зошит свій я відкриваю,

Навскоси його кладу,

Ручку я ось так тримаю.

Сяду прямо не зігнусь.

Буду я писати вправно,

До роботи вже берусь.

  1. Хвилинка фантазії
  • Цифра 7, як кочерга,

           В неї бач одна нога.

  • А на що схожа цифра 7 вам?
  1. Розв’язування виразів за допомогою числового відрізка (№ 1,с.17)
  1. Фронтально; 2, 3 – коментовано.
  1. Гра «Розміняй монети»( №2)
  • І жовтий колір повернувсь на своє місце (слайд 9)

V Фізкультхвилинка

  • Наступний зелений колір. (слайд10) Він символізує приховані таємниці, надихає на стабільність, приносить спокій та умиротворення, допомагає сконцентруватись.
  • Я вам пропоную розслабитись, закрити очі і поринути думками за моїми словами (звучить музика). Аутотренінг.
  • І зелений колір з’явився.(слайд 11)

VІ Самостійна робота

  • Далі слідує блакитний колір.(слайд12). Хто бажає розказати про нього?
  • Він допомагає при неуважності, сприяє відновленню нервової системи, викликає відчуття комфорту, це колір миру, згоди, мрій.

Завдання №3 учні виконують самостійно. Порівнюють числа. Перевірка – фронтально.

  • Наша галявина вже стала веселішою. (слайд№13)

VІІ Включення у систему знань і повторення.

  • Синій колір – символ організованості, постійності, відданості, серйозності, суворості.(слайд14)
  1. Робота з числовим відрізком №4 (групова робота)
  2. Обчислення виразів в дві дії - №5 (Обчислюють коментовано біля дошки)
  3. Встановлення послідовності чисел від 1 до 7, та зворотній порядок від7 до 1.
  • Останній колір – фіолетовий. (слайд 15) Його обирають люди делікатні, чутливі, приємні у спілкуванні, розвинені. З ним до нас завітала бджілка-трудівниця. Допоможіть їй облетіти всі вулики вказавши дорогу стрілками по порядку від 1 до 7 та в зворотньому порядку.

VІІІ. Рефлексія діяльності.

  • Всі завдання виконали.  Що ж з нашою Веселкою та галявиною?(слайд 16)
  • Які тепер почуття викликає цей пейзаж?
  • До речі, скільки кольорів має веселка?
  • Отже, що ми вивчали на уроці?
  • Що сподобалось на уроці?
  • Що вам не вдалось сьогодні?

Хай у кожному серці,

Наче сонячна мрія

Заспіває веселка

На добро і надію!

docx
Додав(-ла)
Куртова Олена
Додано
20 березня 2020
Переглядів
772
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку