Закріплення таблиць додавання і віднімання у межах 10

Про матеріал
Закріпити вміння учнів додавати і віднімати в межах 10; розв'язувати задачі на збільшення і зменшення числа на кілька одиниць. Розвивати навички логічного мислення, пам'ять, обчислювальні навички. Прищеплювати уважність, охайність і старанність у роботі, інтерес до української казки.
Перегляд файлу

 

Тема. Закріплення таблиць додавання і віднімання у межах 10

Мета. Закріпити вміння учнів додавати і віднімати в межах 10; розв'язувати задачі на збільшення і зменшення числа на кілька одиниць. Розвивати навички логічного мислення, пам'ять, обчислювальні навички. Прищеплювати уважність, охайність і старанність у роботі, інтерес до української казки.

Обладнання: таблиці для усного рахунку, мультимедійна презентаціяa, дидактичний матеріал: паперові колобки.

 

Хід уроку

І. Організація класу

Всі сідайте тихо, діти,

Домовляймось — не шуміти,

Руку гарно піднімати,

На уроці - не дрімати,

Дружно й плідно працювати.

І сьогодні у нас незвичайний урок.

У казку ми зробимо, ще один крок.

У казку, де живе чарівний, добрий,

Та румяний ... Колобок

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку

- Ми сьогодні будемо працювати разом з героями казки «Колобок» і, можливо нам вдасться  врятувати Колобка від звірів, які зустрічатимуться на шляху нашого сміливого героя. Але Колобок візьме із собою у казку тільки тих діток, які люблять і знають математику. Тому він пропонує вам виконати завдання.

ІІІ. Робота над темою уроку

  • Для того, щоб вирушити в подорож, необхідно отримати перепустку.

Завдання 1 Порівняти числа

-У кожного з вас  на парті лежить паперовий «колобок», на якому записана пара чисел. Вам необхідно ці числа порівняти.

(Учні виконують завдання «ланцюжком» парами)

- Усі гарно впоралися із завданням. Отож,  вирушаємо у подорож.

 

Були собі дід та баба. Сиділи вони якось увечері, сумували, та  й каже Дід до Баби:

— А спечи-но, стара, Колобка!

Спекла баба Колобка, поклала  на віконечко, щоб схолонув. А  Колобок вдався на диво чудовий!  Він був не тільки гарний, а дуже допитливий, усе йому було цікаво. А розумний який!

От лежить він на віконечку,  дивиться на небо і зірки рахує.

-  Давайте допоможемо йому.

IV. Усний рахунок

Завдання.

 

1. Порахувати, скільки зірочок (6)

2. Назвати числа від найменшого до найбільшого. (1   2   3    5   6  7)

3. Назвати зірочки, яких на Колобок не бачить і їх сусідів.

 (4 – 3 і 5, 8 – 7 і 9, 9 – 8 і 10)

4. - А ось на цій великій зірочці — кругові приклади.

 Розв'яжіть їх.

 

 

 

 

 

 

V. Закріплення таблиць додавання і віднімання у межах 10

- Слухаємо казку далі.

Мріяв, мріяв колобок і не помітив, що прийшов  ранок. Скочив із віконечка і покотився стежкою.

Котиться, котиться, а назустріч йому Зайчик.  Побачив він Колобка та й каже:
- Колобок, Колобок, я тебе зїм. 

А Колобок розумним був. Подумав, та й каже Зайчику:

З’їсти встигнеш, не спіши,

Знаю добре, спритний ти.

А ще чув я від Сороки -

В школі  гарно вчиш уроки.
        а я в школу  не ходжу,
       приклади не розв'яжу.
       поможи мені, сіренький,
      А тоді вже й їж, рідненький.

Погодився   Зайчик   допомогти    Колобкові приклади розв'язати, мусив же похвалитися, який він розумний.

- А ми давайте допоможемо Зайчику. Може, він тоді й пожаліє Колобка, відпустить його.
1. Розв’язання прикладів

(Діти працюють в зошитах, кожному ряду свій стовпчик прикладів. Під час перевірки діти записують розв’язки інших прикладів.)

- Поки Зайчик приклади розв'язував, Колобок  утік від нього і покотився далі.

 Котиться, котиться, а назустріч йому Вовк. Голодний, сердитий. На сніданок він нікого не спіймав, не з'їв, а тут уже й  до школи треба йти.

А Вовчик ще й задачі не розв'язав. Побачив він Колобка та й каже йому:

- Колобок, Колобок, я тебе з'їм.

І вже хотів накинутися на Колобка, аж тут у нього з папки задачі повилітали нерозв'язані. вчителя в руках папка, з якої випадають аркуші,  на яких написані задачі). Колобок миттю здогадався, у чому справа, і каже Вовчику:

Їж, Вовчисько, раз такий.

Я на тебе не сердитий.

Я ж тобі не хліб пшеничний,

Я - Колобок математичний.

Так задачі добре знаю,

Ти собі й не уявляєш.

Навіть вчителька твоя

На весь ліс про це співає.

Вовк подумав, та й каже:

Що ж, мені допоможи,

Ці задачі розв'яжи.

Може, я й не з'їм тебе,

Раз розумне ти таке.

- А ми давайте Колобкові допоможемо, щоб Вовк його не з'їв.

2. Робота над задачами

(Усно)

Задача 1

На одній галявині росло 8 підсніжників, а на другій — на 2 підсніжники більше. Скільки підсніжників росло на другій галявині?

Задача 2

Білочка знайшла 9 грибочків, а горіхів - на З менше. Скільки горіхів знайшла білочка?

Задача 3(Письмово – у зошиті)

Першокласник Петрик одержав гарні оцінки і за це попросив купити 10 цукерок. Але мама купила йому на 7 цукерок менше. Скільки цукерок купила мама Петрикові?

- Розв'язав Колобок задачі. Вовк із радості за задачі - і побіг. Забув про Колобка.

Котиться Колобок далі, а назустріч йому Ведмедик. Стурбований такий. Мудра Сова дала йому завдання вивчити назви чисел при додаванні й приклади обчислити. Ведмедик ледь упорався із завданням. А тут Мишка, як на зло, поки він спав, дії погризла. І біда Ведмедикові: до школи спізнюється, а прикладів немає. Побачив він Колобка та й каже:

Щастя котиться до мене,

Вовчик правду говорив.

В нього ж тільки голова,

А розумна ж - ой яка!

Колобочку, поможи,

Приклади ці розв'яжи.

Їсти я тебе не стану,

Може, ще й в пригоді стану.

- Друзі, допоможемо  Колобкові  Ведмедикові приклади  відновити? 

3. Фізкультхвилинка

4. Творча робота з числами

(Приклади записані на дошці, знаки закриті мишенятами. Учні за допомогою карток показують, який знак закривають мишенята, вчитель прибирає мишенят і відкриває знак)

 

6 2 =8      9 5=4        41 = 5

10 4 = 6               2 1 = 1                 5  3 = 2

           7   1 = 8               3 3 = 0                  0  8 = 8

 

-  Дотримався Ведмедик свого слова, відпустив Колобка, а сам поспішив до школи.

Котиться Колобок далі, а назустріч йому Лисичка. Побачила Колобка та й каже:

Колобок математичний,

Ой, ой, ой, і не пшеничний,

Приклади у голові!

Ой, розказуйте мені!

Зараз приклади оці

Похрумтять у животі.

Але перш ніж тебе з'їсти,

Покажи свої знання -

Так смачніше буде їсти.

                                            Ти фігури пригадай!

 

- Друзі,   допоможемо    Колобкові    виконати завдання Лисички?

5. Робота з геометричним матеріалом

а) Визначення фігур

- З яких фігур складається цей казковий чоловічок.  Полічіть, скільки трикутників (6), чотирикутників(4), кружечків (3)?

-  Бачить Лисичка, що Колобок упорався із завданням, і каже йому:

Щось не вірю я тобі.

Колобки такі розумні

Не стрічались ще мені.

Дам тобі іще завдання:

Як розв'яжеш і його —

Відпущу тебе, кохання,

І всім в лісі розкажу,

Що у тебе в голові

Тільки приклади одні,

А вони зовсім не смачні.

- Лисичка запропонувала Колобкові виміряти довжину відрізків. Допоможемо йому, діти?

б) Вимірювання довжини відрізків

(Діти вимірюють довжини відрізків у зошитах і записують результати)

-  Відпустила Лисичка Колобка. Повірила, що він і справді математичний. А все завдяки вам, вашим знанням із математики. Адже якби не ви, якби не допомогли Колобкові виконати всі завдання, з'їла б його Лисичка.

Котився, котився Колобок і опинився у нашому класі. І не тільки він один, а ще і його друзі - математичні колобки. І всі вони хочуть вам щось сказати. А що саме, ви дізнаєтеся, коли попрацюєте парами.

VІ Підсумок уроку

- У вас на партах лежать 4 частини паперового колобка. На одній частині приклад, а на іншій - відповідь. Доберіть до однієї частини іншу, що є розв'язком даного прикладу;

- Переверніть утворені колобки на іншу сторону. Що вони вам кажуть?

(На другій стороні складеного колобка буде напис «Молодці» або  «Дякуємо», якщо приклад обчислений правильно).             

-  Друзі, що допомогло Колобкові подолати всі перешкоди? (Наполегливість, математичні навички, знання таблиць додавання і віднімання у межах 10, уміння працювати дружно, згуртовано, велике бажання допомогти Колобкові).

-  Так, молодці. Допомагайте завжди один одному так, як ви це робили на уроці. І тоді у вас буде багато друзів, які завжди прийдуть на допомогу.

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
20 березня 2020
Переглядів
869
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку